וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרג אדם שנשא דגל לבן במבצע "צוק איתן" ייחקר פלילית

7.12.2014 / 0:12

הפרקליט הצבאי הראשי הורה על פתיחת חקירה פלילית ב-13 מקרים שאירעו במהלך המלחמה בדרום, לאחר שהתגלה חשד סביר לעבירות פליליות מצד חיילי צה"ל. בין האירועים: מות 4 ילדים בהפצצה על חוף הים ותקיפת בית הספר של אונר"א

הפצצה בשאג'עיה, 20 ביולי. רויטרס
פצוע פלסטיני לאחר הפצצה של צה"ל על שכונת שג'אעיה במהלך "צוק איתן"/רויטרס

הפרקליט הצבאי הראשי (הפצ"ר), תת-אלוף דני עפרוני, הורה על פתיחת חקירה פלילית ב-13 מקרים ממבצע "צוק איתן", אשר עלה חשד סביר לכך שבוצעו בהם עבירות פליליות מצד חיילי צה"ל - כך נמסר אמש (שבת) מצה"ל. שמונה מקרים התגלו בחקירה עצמאית של הפרקליטות ואילו חמשת המקרים הנוספים הוגשו על ידי ארגונים לא ממשלתיים ישראליים, פלסטיניים או בינלאומיים. בין המקרים שטרם פורסמו ישנה תלונה שהוגשה על ידי ארגון זכויות אדם, בדבר הריגתו של מחמד תפיק מחמד קדיח, בעת שנשא דגל לבן באזור חרבת חזעה ושימוש באזרחים כ"מגן אנושי" ב-29 ביולי.

כמו כן, הורה הפצ"ר לפתוח בחקירה בדבר טענות לארבעה אירועי ביזה במחצית השנייה של יולי 2014 בעקבות פנייה מטעם ארבעה פלסטינים מחזעה ומחאן יונס על כך שחיילי צה"ל בזזו את רכושם לאחר שאלו נמלטו מבתיהם.

מבצע צוק איתן || סיקור מיוחד:
ישראל תאפשר שיקום 25 אלף בתים בעזה שנהרסו ב"צוק איתן"
ישראל מנעה מחברי ועדת "גולדסטון 2" להיכנס לשטחה
חרף התנגדות ישראל: האו"ם יחקור תקיפת מתקניו ב"צוק איתן"

ארבעה ילדים נהרגו מאש צה"ל בעיר עזה. רויטרס
פינוי של אחד הילדים שנהרגו על חוף הדייגים/רויטרס

כ-50 אירועים כבר נבחנו והופנו לתא"ל עפרוני לשם קבלת החלטה. מתוך אירועים אלו, בחמישה אירועים הוחלט כאמור על-ידי הפצ"ר על פתיחה בחקירה פלילית. נוסף על כך, בעקבות טענות שהקימו על פניהן חשד סביר לביצוע עבירה פלילית ללא צורך בבירור על ידי מנגנון הבירור המטכ"לי, הורה עד כה הפצ"ר על פתיחה בשמונה חקירות פליליות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
פתיחת שנת הלימודים בכיתות שנפגעו מפגיעת צה"ל בבית הספר של אונר"א בעזה. רויטרס
פגיעת טיל באחת מכיתות בית הספר של אונר"א/רויטרס

בין המקרים שעליהם הורה הפצ"ר לפתוח בחקירה לאחר שהתעורר חשד סביר למעשים פליליים על ידי חיילי צה"ל ניתן למצוא את האירוע שבו הועלתה טענה למותם של ארבעה ילדים בשל הפצצה על חוף הדייגים של רצועת עזה ב-16 ביולי. במקרה זה הצטבר מידע, שלפיו עלה החשד כי התקיפה בוצעה שלא בהתאם לכללים. כמו כן, ציין אלוף עפרוני את תקיפת בית הספר של אונר"א בבית חנון ב-24 ביולי, הרג נהג אמבולנס על ידי כוח של צה"ל באזור חאן יונס, שחרג על פי החשד מהכללים, וכן מותו של נהג אמבולנס נוסף בבית חנון ב-25 ביולי.

מקרים נוספים שבהם הורה הפצ"ר לחקור ללא בחינה מוקדמת כללו את מותה של אישה פלסטינית במרחב שדה התעופה דהנייה ב-18 ביולי, טענה לביזה של כסף על ידי חייל צה"ל וטענה בדבר התנהגות בלתי ראויה ביחס לנער בן 17 שנטען שהוחזק על ידי כוחות צה"ל בחרבת חזעה ב-23 ביולי.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

(עדכון ראשון: 6.12.14, 22:12)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully