וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרף התנגדות ישראל: האו"ם יחקור תקיפת מתקניו ב"צוק איתן"

למרות הדרישה להמתין עד לסיום החקירה שמנהל צה"ל, הודיע מזכ"ל האו"ם על הקמת ועדה שתחקור את ההפצצות על יותר ממאה מבנים של הארגון. במקביל, תחקור הוועדה את טענת ישראל על אחסון אמצעי לחימה של חמאס במתקנים

מזכ"ל האו"ם, באן קי מון באחת ממנהרות הטרור היוצאות מרצועת עזה שנחשפו על ידי צה"ל, אוקטובר 2014. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
האו"ם יחקור את תקיפת מתקני הארגון ברצועה. מזכ"ל האו"ם בסיור באחת ממנהרות הטרור שנחשפו במהלך "צוק איתן" באוקטובר האחרון/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, הודיע אמש (שני) על הקמת ועדת חקירה הכוללת חמישה חברים, אשר תחקור את התקיפות של צה"ל על יותר ממאה מתקני או"ם ברצועת עזה ומותם של 11 מחברי הסגל של הארגון במהלך מבצע "צוק איתן" – כך דווח בניו יורק טיימס. בהצהרה מטעם משרדו של באן נמסר כי "מזכ"ל האו"ם מצפה לכך שהוועדה תזכה לשיתוף פעולה מלא של כל הצדדים הנוגעים בדבר".

ההכרזה באה לאחר סדרת פגישות בין בכירים ישראליים לבין גורמים מהאו"ם במהלך ששת השבועות האחרונים. בפגישות אלה דחקה ישראל בבאן להמתין עם מינוי הוועדה עד להגשת מסקנות ועדת החקירה הפלילית שעורך צה"ל. במסגרת החקירה הצבאית, ייבדקו 44 מקרים של הרג אזרחים ברצועה במהלך המבצע, אשר יש בהם חשד לכך שנעשו עבירות על הדין הבינלאומי.


מלחמה בדרום || סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
הסוכנות היהודית תעניק סיוע בסך 50 מיליון לעוטף עזה
5,000 שקלים לסטודנטים ב"ספיר" ששירתו ב"צוק איתן"
גנץ על הביקורת מצד חברי הקבינט: "לא עבר לידי"

כיתה בבית הספר לבנות של אונר"א שהופגז על ידי צהל 30 ביולי 2014. רויטרס
בית ספר של האו"ם שהופצץ על ידי צה"ל במהלך מבצע "צוק איתן", ביולי האחרון/רויטרס

לטענת האו"ם, מתקניו הותקפו במהלך הימי הלחימה בדרום בשבע תקיפות נפרדות, אשר בהן נהרגו לפחות 42 בני אדם שמצאו מחסה במתקנים, בהם גם כמה מעובדי הארגון. בין התקיפות שיחקור האו"ם נמצאת התקיפה בבית ספר של אונר"א (סוכנות הפליטים של האו"ם) בבית חאנוןב-24 ביולי, שבה נהרגו כ-15 בני אדם ונפצעו 150 נוספים. "רוב האנשים בבית הספר הם זקנים, נשים וילדים", אמר לאחר אותה תקיפה עדנאן אבו חסאנה, דובר אונר"א בעזה. אירוע מרכזי נוסף שצפוי להיחקר במסגרת הוועדה המיוחדת שמינה באן, הוא זה אשר במסגרתו הותקף בית ספר של אונר"א ב-3 באוגוסט, שבו נהרגו עשרה בני אדם.

במהלך המבצע האשים האו"ם את ישראל בכך שמתקניו הותקפו במכוון, וזאת למרות שהוא עדכן את צה"ל באופן עקבי היכן הם נמצאים. ישראל אמרה בתגובה כי מוסדות הארגון לא היו בבנק מטרותיה והאשימה את חמאס בשימוש במוסדות האו"ם כמחסני נשק.

הוועדה מטעם האו"ם תחקור גם את התלונות הישראליות ותבדוק כיצד הגיעו אמצעי לחימה למוסדות האו"ם במהלך המבצע. בראש ועדת החקירה יעמוד פטריק קאמרט, גנרל הולנדי, שעמד בראש כמה משימות שמירת שלום של הארגון. נוסף על כך, חברים בוועדה גם גורמים רשמיים שעבדו בעבר באו"ם מארגנטינה, צ'ילה, הודו וארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully