וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5,000 שקלים לסטודנטים ב"ספיר" ששירתו ב"צוק איתן"

12.10.2014 / 22:03

המכללה שבנגב מצטרפת על ההחלטה על מלגות למילואימניקים למוסדות אקדמיים נוספים בישראל שיעניקו מלגות בשווי מיליוני שקלים לתלמידיהן שהשתתפו במלחמה בדרום. "עושים הכול להקל עליהם לחזור לשגרה"

מכללת ספיר. שי מכלוף
יותר מ-1,500 סטודנטים במכללה צפויים ליהנות מהמלגה/שי מכלוף

כחודשיים לאחר תום מבצע "צוק איתן", הודיעה היום (ראשון) קרן רוטשילד קיסריה כי תעניק 1.2 מיליון שקלים כמלגות ל-240 סטודנטים ממכללת ספיר שבשדרות, שגויסו בצו 8 למלחמה בדרום. המלגה המיוחדת - בסך של 5,000 שקלים - תוענק לכל סטודנט או סטודנטית ששירתו במסגרת המבצע 14 יום ויותר. יותר מ- 1,500 הלומדים במכללה ועונים לקריטריונים צפויים ליהנות מהמלגה, שתינתן לתלמידי תואר ראשון ועד לפוסט-דוקטורנטים.

בכך מצטרפים סטודנטים מכללת ספיר לשאר זכאי המלגות של הקרן הפילנתרופית בתחום החינוך ומצוינות אקדמית, שמעניקה לסטודנטים בשנת הלימודים הקרובה יותר מ-20 מיליון שקלים בסך הכול לצרכי לימודים ומחייה - רובן ללא קשר למבצע הצבאי בעזה. "בהענקת המלגות למגויסי 'צוק איתן' מביעה הקרן הערכה והוקרה רבה למאות הסטודנטים והסטודנטיות הלומדים במכללת ספיר ומחזקים בכך את שדרות ואת יישובי עוטף עזה", אמר היום מנהל הפילנתרופיה של קרן רוטשילד קיסריה, אלי בוך.

לקריאה נוספת:
30 למותו של רבש"צ נירים: הרימו כוסית מעל קברו
גנץ על הביקורת מצד חברי הקבינט: "לא עבר לידי"
יעלון: "בעקבות המבצע, חמאס במצוקה אסטרטגית"

היערכות כוחות של צה"ל, יולי 2014. דובר צה"ל
"גאה בסטודנטים שלנו שנרתמו למען ביטחון תושבי הדרום והמדינה". חיילים במהלך מבצע "צוק איתן"/דובר צה"ל

מאז הסתיים המבצע הצבאי בעזה, שבמהלכו גויסו אלפי סטודנטים לשירות מילואים, הודיעו תורמים שונים על הטבות כספיות ומלגות שיינתנו לאותם צעירים ששגרת הלימודים והמבחנים נקטעה להם ונקראו להגנת המדינה. כך למשל, מכללת הדסה בירושלים, שלחה ל-80 מהסטודנטים שלה שלחמו בדרום איגרת ברכה לחג ובה בישרו להם כי ייהנו בשנת הלימודים הקרובה ממלגה של עד 5,000 שקלים, בהתאם למספר ימי הלחימה שבהם השתתפו.

"אני גאה בסטודנטים שלנו שנרתמו למען ביטחון תושבי הדרום והמדינה", כתב באיגרת פרופ' ברטולד פרידלנדר, נשיא המכללה. "המכללה האקדמית הדסה עושה ככל שביכולתה להקל עליהם לחזור לשגרת החיים, לשגרת הלימודים ולהמשך הצלחה בתחומם".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

אוניברסיטת בן-גוריון שבבאר שבע, מצדה, הודיעה כבר במהלך המבצע לכאלף סטודנטים וסטודנטיות משורותיה שנקראו לשירות מילואים כי הקימה קרן מיוחדת בסך מיליון דולר על מנת לסייע להם. מהאוניברסיטה הדגישו כי רבים מהסטודנטים בעלי משפחות, והקרן נועדה למזער את הפגיעה הכלכלית הנובעת משירותם הצבאי המתארך, ועל מנת לאפשר להם להשלים את סמסטר האביב ללא דאגות כספיות. "אני נחושה בדעתי שאף לא סטודנט אחד שלנו ינשור מלימודיו מכורח הנסיבות", אמרה אז נשיאת האוניברסיטה, פרופ' רבקה כרמי, "הסטודנטים של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב נמצאים בעמדת נחיתות משמעותית לעומת עמיתיהם במוסדות אקדמיים אחרים בארץ, בשל ביטול כל הפעילויות האקדמיות באוניברסיטה במהלך המבצע".

זמן קצר לאחר מכן, הודיעו אוניברסיטת תל אביב ואוניברסיטת בר אילן הודיעו על תמיכה כספית בסטודנטים שנקראו לשירות מילואים בדרום, והודיעו כי בשנת הלימודים האקדמאית הצפויה להיפתח בסוף החודש, יוענקו להם מאות מלגות, שנתרמו על ידי תורמים וידידים של האוניברסיטה. גם נשיאת המרכז האקדמי רופין, פרופ' שוש ארד, הקימה קרן מלגות שתעניק לכל סטודנט של המכללה שזומן בצו 8 להשתתף ב"צוק איתן", מלגה לכיסוי חלק משכר הלימוד בשנת הלימודים האקדמית הקרובה. אוניברסיטת חיפה הודיעה אף היא לסטודנטים הלומדים בה ושירתו במבצע כי ייהנו במלגות לימודים עד לגובה של 5,000 שקלים.

לפניות לכתבת רויטל בלומנפלד: revital.blumenfeld@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully