וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוכנות היהודית תעניק סיוע בסך 50 מיליון לעוטף עזה

27.10.2014 / 5:45

חבר הנאמנים של הסוכנות התכנס בהשתתפות מאות מנהיגי קהילות מרחבי העולם בנחל עוז, והכריז על סיוע לתושבי הדרום שנפגעו ב"צוק איתן". "מפגן סולידריות של יהודי התפוצות עם מדינת ישראל"

נתן שרנסקי ואלוף סמי תורג'מן בכינוס חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית בנחל עוז. דוד שכטר, הסוכנות היהודית,
יו"ר הסוכנות נתן שרנסקי עם אלוף פיקוד דרום בנחל עוז/דוד שכטר, הסוכנות היהודית

חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית התכנס אתמול (ראשון) בנחל עוז שבעוטף עזה, וגיבש חבילת סיוע ליישובי הדרום, בעקבות מבצע "צוק איתן", בהיקף כולל של כ-50 מיליון שקלים. כמחצית מחבילת הסיוע תופנה לשורת תכניות שנועדו לחזק את החוסן החברתי של יישובי הדרום ועוטף עזה ולמשוך אוכלוסייה צעירה לאזור, ושארית הסכום כוללת תמיכה שהוענקה לתושבים במהלך הלחימה.

הסכום גויס הודות לתרומות של הפדרציות היהודיות בצפון אמריקה, של "קרן היסוד" ושל תורמים נוספים. הכינוס, בהשתתפות מאות מנהיגי קהילות מרחבי העולם, בראשות יו"ר חבר הנאמנים צ'רלס רטנר ויו"ר הסוכנות היהודית נתן שרנסקי, תוכנן להיערך בקהילה היהודית של מקסיקו, אך בעקבות "צוק איתן", הוחלט לקיימו בדרום הארץ.

עוד בוואלה! חדשות:
מע"מ אפס, חוק הגיור והבנייה בשטחים: מושב החורף נפתח
90 המשפחות בלשם נתקעו ללא כביש גישה: "חלמאות"
חודשיים לאחר שנישא למורל: מחמוד חשוד בסחר בסמים

נפילת רקטה במועצה אזורית אשכול, אוגוסט 2014. יותם רונן
בית שנפגע מרקטה במהלך מבצע "צוק איתן" במועצה האזורית אשכול/יותם רונן

בפתח הכינוס הודה שרנסקי לשותפיה של הסוכנות היהודית ואמר: "זהו המשכו של מפגן סולידריות ענק של יהודי התפוצות עם מדינת ישראל ועם תושבי הדרום. הסוכנות היהודית בנתה את יישובי הדרום וסייעה לחלוצים להקים קהילות באזור זה בשנים הראשונות למדינה. במהלך 'צוק איתן' עמדנו לצד התושבים בדרום והבאנו להם את הסולידריות והתמיכה של יהודי התפוצות".

שרנסקי הוסיף: "היום אנו פועלים בשיתוף עם ממשלת ישראל כדי להבטיח שהרוח החלוצית תמשיך לפעם ותמשוך יותר אנשים לאזור זה, כדי לקיימו בעוצמה במשך שנים רבות. זו התשובה הציונית לאירועי הקיץ וזאת המחויבות שלנו כלפי אזור עוטף עזה ותושביו".

נציגי חבר הנאמנים נפגשו גם עם מפקד פיקוד דרום, אלוף סמי תורג'מן, שאמר: "אנחנו נלחמים כאן על הבית שלנו. ההחלטה של נציגי הקהילות לקיים את כינוס חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית בדרום אחרי 'צוק איתן' היא נקודת חיזוק אדירה עבורי ועבור פקודיי".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

הסיוע שתעניק הסוכנות היהודית כולל מלגות לסטודנטים, קרן סיוע לעסקים קטנים ובינוניים, בניית מקלטים, מענקים לנפגעים, ותמיכה בעולים חדשים ובחיילים בודדים. זאת, בנוסף לשורת תכניות שהפעילה הסוכנות במהלך המבצע, בהן הוצאת כ-75 אלף ילדים מהדרום לפעילות במהלך הלחימה.

בימים הקרובים, יוענקו מלגות סיוע בשכר דירה לכ-1,300 סטודנטים המתגוררים בשדרות וביישובים המרוחקים עד ארבעה קילומטרים מגדר המערכת, במטרה לעודד צעירים להתיישב באזור. כמו כן, ישופצו מקלטים בבתים משותפים בערי הדרום.

כמו כן, הקרן לנפגעי טרור של הסוכנות תעניק סיוע לתושבים שנפצעו כתוצאה מהירי או שביתם ספג פגיעה ישירה ולתושבים שנפגעו בפעולות טרור אחרות. הקרן תעניק גם סיוע משלים לנפגעי טרור שיוכרו כנפגעי פעולות איבה על ידי הרשויות.

לפניות לכתבת: danayark@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully