וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל מנעה מחברי ועדת "גולדסטון 2" להיכנס לשטחה

13.11.2014 / 0:18

חברי ועדת שאבאס מטעם מועצת זכויות האדם של האו"ם, שתפקידה לבדוק את פעילות צה"ל במבצע "צוק איתן", תקועים בירדן עקב המניעה הישראלית. משרד החוץ: "הוחלט כך עקב העוינות האובססיבית של המועצה כלפי ישראל"

ראש ועדת החקירה של האו"ם: "ישראל הייתה תוקפת גם את ספיידרמן". רויטרס
טען שישראל ביצעה בעבר פשעים נגד האנושות. שאבאס/רויטרס

חברי ועדת שאבאס של מועצת זכויות האדם של האו"ם, אשר תפקידה לבדוק את פעילות צה"ל במבצע "צוק איתן", תקועים בירדן מאחר שישראל מסרבת לאפשר את כניסתם לארץ על מנת להתחיל בעבודתם. הוועדה זכתה לכינוי "ועדת גולדסטון 2", ברמיזה לוועדת גולדסון של האו"ם אשר חקרה את פעילות צה"ל במבצע "עופרת יצוקה".

משרד החוץ נימק את ההתנהלות הישראלית בכך ש"ועדת שאבאס איננה ועדת חקירה, אלא ועדה שתוצאותיה ידועות מראש וכל עניינה הוא העמדת פנים כאילו מתבצעת איזושהי חקירה בטרם פרסום המסקנות". לפיכך, לדברי המשרד, "הוחלט בדיונים שהתקיימו בנושא בהשתתפות כל הגורמים הרלוונטיים כי מדינת ישראל לא תשתף פעולה עם הוועדה. ההחלטה התקבלה נוכח העוינות האובססיבית של המועצה כלפי ישראל, המנדט החד צדדי של הוועדה והעמדות המוצהרות של יו"ר הוועדה נגד ישראל ומנהיגיה".

עוד על ועדת הבדיקה של האו"ם:
חרף התנגדות ישראל: האו"ם יחקור תקיפת מתקניו ב"צוק איתן"
חברה טובה? גם סוריה וצפון קוריאה לא שיתפו פעולה עם האו"ם
נתניהו: דוח האו"ם נכתב מראש, אין להם מה לחפש פה
"גולדסטון 2": "ישראל ביצעה בעבר פשעים נגד האנושות"

נערים מניפים את דגל חמאס בין ההריסות בעזה, אוגוסט 2014. AP
דגל חמאס על הריסות בעזה/AP

הוועדה, שבראשה עומד המשפטן הקנדי פרופסור וויליאם שאבאס, זכתה לגינוייו של ראש הממשלה בנימין נתניהו עוד לפני שלושה חודשים, כשאמר כי לא ישתף פעולה עם חקירתה. "מועצת זכויות האדם של האו"ם נותנת לגיטימציה לארגוני טרור רצחניים כמו חמאס ודאעש", אמר נתניהו. במקביל, פנה שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, למזכ"ל האו"ם, באן קי מון, בבקשה לגנות את מינויו של שאבאס. ניסיון שלפי שעה, לא צלח.

עוד נמסר במסגרת נימוקי משרד החוץ שלא לאפשר את כניסתם של חברי הוועדה, כי "בזמן שחמאס שיגר אלפי רקטות לעבר ישראל, קיבלה המועצה לזכויות אדם של האו"ם החלטה שקובעת מראש את 'אשמתה' של ישראל, והקימה ועדת חקירה שתשמש חותמת גומי לעמדותיה הידועות. עדות לכך ניתן למצוא גם במנדט הוועדה, שהונחתה לחקור את האירועים שהתרחשו רק אחרי החטיפה והרצח של שלושת הנערים הישראלים על ידי ארגון הטרור חמאס", הוסיפו במשרד החוץ.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

"ראש הוועדה מסרב לכנות את חמאס 'ארגון טרור'"

משרד החוץ הוסיף כי קיימת בעייתיות בהובלתה של הוועדה על ידי פרופסור ויליאם שאבאס, אשר גינה את ישראל בעבר ודעותיו בעניין הסכסוך הערבי-ישראלי, ידועות. "המועצה מינתה לראשות הוועדה את פרופסור וויליאם שאבאס הידוע בדעותיו האנטי-ישראליות", נמסר. "הוכחה לכך ניתן למצוא באמירתו מה-7 בינואר 2013 כי הוא שואף להעמיד את נתניהו לדין בבית המשפט הפלילי הבינלאומי בהאג. הוא קשר זאת למבצע 'עופרת יצוקה' מ-2009, במהלכו היה נתניהו בכלל ראש האופוזיציה".

"בראיונות לתקשורת, סירב שאבאס לכנות את חמאס 'ארגון טרור'. זאת, למרות שהוא מוגדר כך בארצות הברית, באיחוד האירופי, בבריטניה, בקנדה ובמדינות רבות נוספות".

ראש ממשלת חמאס בעזה איסמעיל הנייה בעצרת הזדהות עם האסירים במחנה הפליטים ג'באליה, מאי 2014. AP
"במקום לחקור את פשעי המלחמה שביצע חמאס, המועצה ממקדת את האשם בישראל ומעניקה לגיטימציה לטרור". ראש ממשלת חמאס לשעבר, איסמעיל הנייה/AP

"ההתנהלות האובססיבית של המועצה כלפי ישראל במהלך כל שנות קיומה, שמתבטאת בהתמקדות חסרת פרופורציה ובגינויים בלתי מוצדקים נגד ישראל, המנדט והמינוי הבלתי סבירים מוכיחים שוב כי המועצה בגדה במטרתה המקורית: במקום לחקור את פשעי המלחמה שביצע ארגון הטרור חמאס בחרה המועצה פעם נוספת למקד את האשם בישראל תוך הענקת לגיטימציה לטרור".

נציג ממשרד החוץ ציין כי "מדינת ישראל מחויבת לדין הבינלאומי ובמהלך מבצע 'צוק איתן' פעלה כדי לעמוד בסטנדרטים ובכללים החלים על מדינות שנאבקות בטרור, וזאת בניגוד לחמאס שביצע במכוון פשעי מלחמה מחרידים. מדינת ישראל כבר מפעילה מנגנוני בדיקה וחקירה בהקשר של מבצע 'צוק איתן' ומנגנונים אלה עומדים בסטנדרטים הבינלאומיים הגבוהים ביותר".

(עדכון ראשון: 21:18)

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully