וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדינה מדממת: יותר מ-200 אלף נהרגו בלחימה בסוריה

ארגון זכויות אדם סורי העריך כי לראשונה מאז פרוץ מלחמת האזרחים בשנת 2011, מניין ההרוגים חצה את סף ה-200 אלף. מתוכם, כ-130 אלף לוחמים, ו-10,377 ילדים. "הקהילה הבינלאומית כשלה"

מכונית תופת התפוצצה בשכונת אל-זהרא בעיר חומס, סוריה. רויטרס
פיצות מכונית תופת בעיר חומס, סוריה/רויטרס

מניין ההרוגים במלחמת האזרחים בסוריה עבר את סף ה-200 אלף – כך מסר היום (שלישי) ראמי עבד אל-רחמן, מנהל ארגון זכויות אדם סורי הפועל מבריטניה, לסוכנות הידיעות הצרפתית. לדבריו, מרבית ההרוגים הם לוחמים מצבאו של הנשיא בשאר אסד ומכוחות המורדים. "תיעדנו 202,354 מקרי מוות מאז מרץ 2011", אמר, והוסיף כי יותר מ-130 אלף מהם היו לוחמים.

לדברי עבד אל-רחמן, "מתוך 63,074 האזרחים שנהרגו, 10,377 היו ילדים". הוא הוסיף כי מבין 37,234 ההרוגים לכוחות המורדים, 22,624 היו לוחמים זרים שהצטרפו לארגוני ג'יהאד. מכוחות הממשל, 44,237 חיילים נהרגו, כמו גם 28,974 חברי כוח ההגנה הלאומי, 624 לוחמי חיזבאללה ו-2,388 לוחמים שיעים זרים.

מלחמת האזרחים בסוריה - עוד בוואלה! חדשות:
בשל מחסור בכסף: הפליטים הסורים לא יקבלו תלושי מזון
ארדואן בלב המאבק בדאעש: פגישה עם פוטין, הסכם עם ארה"ב
"דעו שעזרתי לעם הסורי": מכתבו האחרון של ההרוג בשבי דאעש

תושב כפר דריאן באתר שהופצץ על ידי מטוסים אמריקנים במתקפה נגד דאעש – אידליב, סוריה – ספטמבר 2014. רויטרס
הפצצה אווירית סמוך לעיר אידליב/רויטרס

ארגון זכויות האדם, "The Syrian Observatory for Human Rights", נחשב למקור המהימן ביותר בנוגע לעדכונים ממלחמת האזרחים, ומפעיל רשת כתבים ומודיעים ברחבי סוריה. עם זאת, הוסיף עבד אל-רחמן כי מניין ההרוגים האמיתי "הוא ככל הנראה הרבה יותר גבוה מ-200 אלף, אולם באזורים מסוימים שבשליטת הממשל או בשליטת ארגון 'המדינה האיסלאמית' (דאעש), זה בלתי-אפשרי לפעול באופן חופשי".

כמו כן, הוא מסר כי כ-300 אלף בני אדם נוספים מוחזקים בבתי הכלא הידועים לשמצה, וגורלם של כ-20 אלף נוספים לא נודע. על פי ההערכות, אלפי לוחמים ואזרחים נלקחו בשבי ארגון "המדינה האיסלאמית" או ארגונים אחרים הפועלים במדינה.

עבד אל-רחמן טען כי כישלונה של הקהילה הבינלאומית להעמיד את הממשל בדמשק למשפט בבית הדין הפלילי הבינלאומי תורם להמשך שפיכות הדמים. "הקהילה הבינלאומית כשלה בהבאת הרוצחים האלה לדין, ובכך היא למעשה נותנת להם 'אור ירוק' להמשיך בטבח", טען.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
ילד נפגע מתקיפה אווירית של כוחות אסד בסוריה. ספטמבר 2014. רויטרס
ילד שנפגע מהפצצה אווירית של כוחות צבא אסד/רויטרס

בחודש שעבר, נכלל עבד אל-רחמן ברשימת 100 ההוגים המובילים בעולם של כתב העת "פוריין פוליסי", לצד חגי אלעד, מנכ"ל "בצלם", על כך ש"תיעדו את הזוועות, כנגד כל הסיכויים". לדברי כתב העת, פעילותם של השניים, כך נכתב, "דחופה יותר ויותר, עם העמקת השנאה ברחבי המזרח התיכון, אולם הם אינם זוכים להכרת התודה המגיעה להם".

הפצצה אווירית של שכונת דומא בדמשק, 10 בספטמבר. רויטרס
הפצצה אווירית של שכונת דומא בדמשק/רויטרס
הפצצה אווירית של שכונת דומא בדמשק, 10 בספטמבר. רויטרס
הפצצה אווירית של שכונת דומא בדמשק, 10 בספטמבר/רויטרס
הפצצה אווירית של שכונת דומא בדמשק, 10 בספטמבר. רויטרס
הפצצה אווירית של שכונת דומא בדמשק, 10 בספטמבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully