וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דעו שעזרתי לעם הסורי": מכתבו האחרון של ההרוג בשבי דאעש

"כמובן שאני מפחד למות, אך נוכל למצוא נחמה בידיעה שהלכתי לסוריה על מנת להקל על הסבל", כתב פיטר קאסיג למשפחתו, לפני שהוצא להורג. הוא הקים ארגון סיוע לפליטים: "כאן מצאתי את ייעודי, לא אשוב בקרוב"

צילום מסך

פיטר קאסיג, האמריקני שנלקח בשבי "המדינה האיסלאמית" (דאעש), ושסרטון הוצאתו להורג פורסם אתמול (ראשון) על ידי הארגון הקיצוני, כתב בחודש יוני האחרון להוריו ממקום שביו. "כמובן שאני מפחד למות, אך הכי קשה זה לא לדעת, לתהות, לקוות ולשאול את עצמי אם אני יכול לשמור על התקווה, יהיה מה שיהיה. אני מאוד עצוב שכל זה קרה, ומצטער על מה שעובר עליכם בבית בגלל זה".

"אם אני מת, אני חושב שאנחנו - אתם ואני - יכולים לפחות למצוא נחמה בידיעה שהלכתי לסוריה על מנת להקל על הסבל ולעזור למי שצריך", הוסיף קאסיג, בן 26, מאינדיאנפוליס, אינדיאנה. הוא שירת בעבר ביחידה מבצעית מיוחד של צבא ארצות הברית, ונשלח במסגרת זו לשירות בעיראק בשנת 2007. לאחר ששוחרר מטעמים רפואיים, הקים בשנת 2012, לאחר ביקור בלבנון, את ארגון הסיוע SERA (Special Emergency Response and Assistance), שהעניק סיוע רפואי וסיוע נוסף לאזרחים הסורים.

מסע הכיבוש של דאעש - עוד בוואלה! חדשות:
דיווח: עורף הראשים של דאעש נפצע בתקיפה אמריקנית
נערה שברחה משבי דאעש: "הכו אותי והצמידו לי אקדח לראש"
מנהיג דאעש בירך הלוחמים בסיני: "הפחדתם את היהודים"

פיטר קאסיג – שבוי אמריקני המוחזק בידי דאעש. AP
"העבודה הזאת היא באמת הדבר היחיד שמצאתי שנותן לחיי משמעות וכיוון". קאסיג/AP
"אלה שהרגו אותו טוענים כי הם עשו זאת בשם האיסלאם. אני מוסלמי ואני מסוריה, אך מי שהרג אותו אינו מוסלמי"

"כל חיי לא עשיתי דבר מלבד לחפש את הייעוד שלי, ולא מצאתי אותו. כאן, מצאתי את ייעודי", כך כתב בחודש מרץ 2012 בדואר אלקטרוני למשפחתו. ההודעה נשלחה זמן קצר לאחר שהגיע ללבנון, ונחשף שם לממדי הסבל של הפליטים הסורים. קאסיג הודיע למשפחתו כי "הוא לא ישוב בקרוב", וכי החליט הקדיש את זמנו לסיוע לפליטים.

ממשפחתו נמסר היום כי הם ממתינים לממצאי הבדיקה של הסרטון, ואישרו כי הוא נלקח בשבי בדרכו לעיר דיר א-זור, במזרח סוריה, ב-1 באוקטובר בשנה שעברה. "אנחנו מעדיפים שיכתבו על בננו ויזכרו אותו בזכות עבודתו החשובה, והאהבה שחלק עם חבריו ועם בני משפחתו, ולא באופן שישמש את השובים להפעלת מניפולציות ולקדם את מטרתם", נמסר מהמשפחה.

בורהאן אגא, חבר סורי של ההרוג שעבד עמו בלבנון, לפני שזכה למקלט מדיני בשווייץ, סיפר בדמעות על קאסיג: "לו יכולתי להתנצל בפני כל אמריקני, אחד אחרי השני, הייתי עושה זאת, כי פיטר מת בסוריה, בעת שסייע לעם הסורי". לדבריו, "אלה שהרגו אותו טוענים כי הם עשו זאת בשם האיסלאם. אני מוסלמי ואני מסוריה, אך מי שהרג אותו אינו מוסלמי".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לו יכולתי להתנצל בפני כל אמריקני, אחד אחרי השני, הייתי עושה זאת". סרטון ההוצאה להורג של קאסיג/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני כחודש, אמר אביו, אד קאסיג, לסוכנות הידיעות הצרפתית כי בנו "סייע להכשיר 150 אזרחים, על מנת שיוכלו להפיץ טיפולים רפואיים לעם בסוריה". הוא סיפר בגאווה על עבודתו של בנו, והסביר כי "הוא העניק מזון, בגדים ותרופות למי שצריך". אביו הוסיף: "פיטר פיתח חיבה והערצה לעם הסורי, והרגיש בבית בסוריה. המסע של בננו הגיע לשיאו כשהוא אימץ אל חיקו את האיסלאם". במהלך שהותו במזרח התיכון, התאסלם פיטר ושינה את שמו לעבד אל-רחמן.

"איך לתאר לך את הקירות המחוררים מכדורי רובה, והפרחים שצומחים עליהם?", כתב קאסיג בדואר אלקטרוני ששלח לאחד מידידיו טרם נלקח בשבי. "המלחמה לא נפסקת לעולם, היא רק עוברת ממקום למקום". הוא הוסיף במכתבו: "האמת היא שמדי פעם אני חושב שהייתי רוצה לעשות משהו אחר, אבל בסופו של דבר, העבודה הזאת היא באמת הדבר היחיד שמצאתי שנותן לחיי משמעות וכיוון".

(עדכון ראשון: 22:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully