וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג דאעש בירך הלוחמים בסיני: "הפחדתם את היהודים"

לראשונה מאז דווח על פגיעתו, שחרר מנהיג הארגון הקיצוני הקלטה, בה בישר על "התרחבות המדינה האיסלאמית" למדינות רבות במזרח התיכון, בהן מצרים. "הרי געש של ג'יהאד יפרצו בכל מקום"

צילום מסך

"חיילי 'המדינה האיסלאמית', הרי געש של ג'יהאד יתפרצו בכל מקום" – כך קרא מנהיג "המדינה האיסלאמית" (דאעש), אבו בכר אל-בגדאדי, בהקלטה שפורסמה היום (חמישי), לראשונה מאז התקבלו דיווחים על כך שהוא נפגע במתקפה אווירית בעיראק, בתחילת השבוע. הוא הוסיף כי בפיו "חדשות טובות", ובישר על "התרחבות 'המדינה האיסלאמית' לשטחים חדשים, לארצות 'אל-חרמין' (ערב הסעודית) ותימן, למצרים, ללוב ולאלג'יריה".

לא ניתן לקבוע בוודאות מתי הוקלטה ההודעה, אולם אל-בגדאדי מתייחס בה מפורשות להחלטתו של נשיא ארצות הברית ברק אובמה לשלוח כ-1,500 אנשי צבא נוספים לעיראק. החלטה זו התקבלה רק יום אחד לפני התקיפה בה על פי הדיווחים נפגע אל-בגדאדי.

עוד בוואלה! חדשות:
אובמה: כדי להביס את דאעש צריך להפיל את משטר אסד
עיראק מאשרת: מנהיג דאעש נפצע בתקיפת ארה"ב, סגנו נהרג
הסיוע המפתיע ללוחמי "המדינה האיסלאמית" בכובאני

חיילים אמריקנים מתפנים ממחנה בסטיון – אפגניסטן, 25 באוקטובר 2014. רויטרס
"גם אם רק לוחם אחד מהם יישאר, לא ננטוש את הלחימה". חיילים אמריקנים/רויטרס

"על המוסלמים להבין היטב כי חובתם היא להילחם", אמר, "ג'יהאד הוא פסגת האיסלאם". בהתייחסות לכוחות הקואליציה העולמית בהובלת ארצות הברית, הפועלים בחודשים האחרונים בעיראק ובסוריה נגד דאעש, אמר: "הם חייבים להבין שאללה יסייע ללוחמי הקודש. חיילי 'המדינה האיסלאמית' ימשיכו להילחם. גם אם רק לוחם אחד מהם יישאר, לא ננטוש את הלחימה".

בדבריו, התייחס אל-בגדאדי גם לישראל ולחלקה במאבק נגד דאעש. "היהודים פחדו, הם חששו לגבי הכלכלה שלהם", טען, והוסיף ברכות לארגון הג'יהאד אנסאר בית אל-מקדס על מלחמתם נגד השלטונות במצרים, והוסיף, "כל הכבוד על כך שהפחדתם את היהודים".

אל-בגדאדי קרא למוסלמים ברחבי העולם "לשלוף את חרבותיהם", נוכח "מסע הצלב החמור" של המערב. "אנחנו רואים את אמריקה ובעלות בריתה מועדות בין פחד, חולשה, חוסר יכולת וכישלון", טען, "אמריקה, אירופה, אוסטרליה, קנדה, ועבדיהם הפושעים מבין מנהיגי האדמות המוסלמיות מפחדים מ'המדינה האיסלאמית'".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
רקטה ששיגר ארגון אנסאר בית אל-מקדס מסיני לישראל. יולי 2014. יוטיוב, צילום מסך
"היהודים פחדו, הם חששו לגבי הכלכלה שלהם". רקטה ששיגר ארגון "אנסאר בית אל-מקדס" בסיני/צילום מסך, יוטיוב

הוא העביר ביקורת חריפה על מנהיגי מדינות המפרץ, אותם כינה "הכלבים והעבדים של נושאי הצלב", וטען כי ארצות הברית חששה לפתוח במבצע הצבאי העולמי, בטרם השיגה תמיכה ערבית. כמו כן, הוא קרא ללוחמים בתימן להמשיך ולפעול נגד החות'ים, והכריז כי התמיכה בדאעש רק תגבר בעתיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully