וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: עורף הראשים של דאעש נפצע בתקיפה אמריקנית

פעיל ארגון "המדינה האיסלאמית", שנודע לאחר שהופיע בסרטוני ההוצאה להורג של השבויים האמריקנים והבריטים בשם "ג'ון הג'יהאדיסט" נפצע בסוריה, כך לפי ה"דיילי מייל". הוא נפגע יחד עם מנהיג הארגון

דאעש ערפו את ראשו של אמריקני נוסף: "אובמה, חזרתי". מערכת וואלה! NEWS
"ג'ון הג'יהאדיסט" בסרטון בו נראית עריפת ראשו של העיתונאי סטיבן סוטלוף/מערכת וואלה! NEWS

ממשלת בריטניה קיבלה אתמול (שבת) דיווחים על כך ש"ג'ון הג'יהאדיסט", לוחם ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) שככל הנראה אחראי לעריפת ראשיהם של כמה שבויים מערביים, נפצע בתקיפה אווירית של ארצות הברית – כך דווח בעיתון "דיילי מייל". במשרד החוץ הבריטי לא אישרו את הדיווח.

"ג'ון הג'יהאדיסט", או ג'למאן אל-בריטאני, אחראי ככל הנראה לרצח העיתונאים האמריקנים ג'יימס פולי וסטיבן סוטלוף, כמו גם להוצאתם להורג של עובדי הסיוע הבריטים דיוויד היינס ואלן הנינג. הלוחם בעל המבטא הבריטי הכבד ש"כיכב" בסרטוני ההוצאות להורג שפרסם דאעש, נפצע על פי הדיווח באותה המתקפה בה נפצע מנהיג הארגון, אבו בכר אל-בגדאדי, בשבוע שעבר.

עוד בוואלה! חדשות:
נערה שברחה משבי דאעש: "הכו אותי והצמידו לי אקדח לראש"
מכה לדאעש: איבדו עיר אסטרטגית בצפון עיראק
איחוד כוחות: דאעש וג'בהת א-נוסרה יילחמו יחד בסוריה

אלן הנינג, עובד סיוע בריטי, שדאעש מאיים להוציא אותו להורג בסרטון שבו נערף ראשו של דייוויד היינס, 14 בספטמבר 2014. טוויטר, צילום מסך
"זה ששחט את העיתונאים"/צילום מסך, טוויטר

ההפצצה כוננה נגד כינוס של מנהיגי הארגון הקיצוני. על פי חלק מהדיווחים התקיפה אירעה בעיר אל-קאים, אך מאוחר יותר התברר כי היא התרחשה במוסול. כמו כן דווח כי בתקיפה נהרג לפחות עוזרו הבכיר של אל-בגדאדי - אבו סג'א (עבד אל-רחמן אל-עפרי), שנהג לנסוע בשיירתו.

גורם ששוחח עם ה"דיילי מייל", שאמינותו מוטלת בספק, מסר כי ג'למאן הובהל לבית חולים קרוב, שם זיהתה אותו אחת האחיות כ"זה ששחט את העיתונאים". משם, על פי הדיווח, הוא הועבר לעיר א-רקה, מעוז דאעש בסוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully