וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איחוד כוחות: דאעש וג'בהת א-נוסרה יילחמו יחד בסוריה

14.11.2014 / 0:23

גורמי אופוזיציה מסרו כי נציגי הארגונים חתמו בשבוע שעבר על הסכם, לפיו שני הגופים הסוניים יחדלו מהלחימה ביניהם בסוריה, וישתפו פעולה בשטח. עם זאת, הגורמים הבהירו כי לא מדובר באיחוד

צילום מסך

(מנהיג דאעש: "כל הכבוד על כך שהפחדתם את היהודים")

ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) וארגון ג'בהת א-נוסרה הסכימו לאחד כוחות ולהילחם יחד נגד אויביהם בסוריה - כך מסרו אתמול (חמישי) שני גורמי אופוזיציה בכירים. שני ארגוני הג'יהאד הסוניים לחמו בעבר יחד בלבנון, אולם סירבו עד כה לאחד כוחות בסוריה. לפני כחודש וחצי דווח על כך ששני הארגונים החלו לקיים מפגשים צבאיים משופים בשל תקיפות יעדיהם על ידי כוחות הקואליציה.

על פי הדיווח, נציגי שני הארגונים חתמו בתחילת השבוע שעבר על הסכם חשאי, לפיו יחדלו מהלחימה ביניהם, ויפעלו יחד בשטח נגד יריבים משותפים. מנהיג ארגון מורדים סורי מסר כי הנציגים נפגשו ב-2 בנובמבר, והחליטו לשים קץ לחודשים של לחימה ביניהם.

עוד בוואלה! חדשות:
מנהיג דאעש בירך הלוחמים בסיני: "הפחדתם את היהודים"
אובמה: כדי להביס את דאעש צריך להפיל את משטר אסד
שקוע עד הצוואר: יותר מאלף לוחמי חיזבאללה נהרגו בסוריה

כוחות צבא אסד שורפים דגל של ג'בהת א-נוסרה ליד זור אל-מוחרקה. רויטרס
כוחות של צבא סוריה שהשתלטו על עמדה של ג'בהת א-נוסרה בסוריה/רויטרס

עם זאת, לא מדובר באיחוד הארגונים, אשר ביניהם נותרו חילוקי דעות רבים, אלא בלחימה משותפת בלבד. איחוד הכוחות מציב את קואליציית דאעש-ג'בהת א-נוסרה ככל הנראה כאחד מהכוחות החזקים ביותר בסוריה, ועלול לערער את התכנית האמריקנית לתמיכה בארגוני מורדים מתונים, על מנת שיילחמו נגד הקיצוניים.

שיפור האחיזה מעורר חשש גם בישראל השכנה, אולם לפני כחודשיים העריך גורם ביטחוני כי הארגונים לא יפתחו במערכה נגד ישראל. "המורדים הסורים לא מעזים לירות לעבר ישראל כי ברגע שהם יפתחו נגדנו חזית, הם יאבדו את הכוח שיש להם", אמר.

מורדים מארגון ג'בהת א-נוסרה בעיר חומס. סוריה, יולי 2013. רויטרס
לוחמי ג'בהת א-נוסרה בעיר חומס, סוריה/רויטרס

מוקדם יותר פרסם ארגון "המדינה האיסלאמית" הקלטה של מנהיג הארגון, אבו בכר אל-בגדאדי, שבה אמר כי "הרי געש של ג'יהאד יתפרצו בכל מקום". הוא הוסיף כי בפיו "חדשות טובות", ובישר על "התרחבות 'המדינה האיסלאמית' לשטחים חדשים, לארצות 'אל-חרמין' (ערב הסעודית) ותימן, למצרים, ללוב ולאלג'יריה".

בדבריו, התייחס אל-בגדאדי גם לישראל ולחלקה במאבק נגד דאעש. "היהודים פחדו, הם חששו לגבי הכלכלה שלהם", טען. הוא בירך את ארגון הג'יהאד אנסאר בית אל-מקדס על מלחמתו נגד השלטונות במצרים והוסיף: "כל הכבוד על כך שהפחדתם את היהודים".

(עדכון ראשון: 22:23)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully