וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבנון בוערת: 27 נהרגו בקרבות בין הצבא ללוחמי דאעש

עשרה חיילים, שמונה חמושים ושישה אזרחים נהרגו בשלושת הימים האחרונים בעימותים בין הצבא לחמושים המזוהים עם "המדינה האיסלאמית" ועם ג'בהת א-נוסרה בטריפולי. עם זאת, ישנם דיווחים על הפסקת אש

צילום: רויטרס, עריכה: ניב פוקס

לפחות 27 בני אדם נהרגו במהלך שלושת הימים האחרונים בקרבות בין צבא לבנון לבין חמושים סונים בעיר טריפולי, שבצפון המדינה ובסביבתה. שמונה מהחמושים, המזוהים עם ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) ועם ארגון ג'בהת א-נוסרה, נהרגו בקרבות. כמו כן, נהרגו עשרה חיילים ושישה אזרחים. עם זאת, ישנם דיווחים שלפיהם הושגה הפסקת אש בין הצדדים בתיווך המופתי של העיר.

היום פתח הצבא במתקפה נרחבת, שכללה שימוש בטנקים וברכבים משוריינים, על עמדות החמושים בעיר. המתקפה, אילצה את החמושים לסגת מאזור העיר העתיקה שעליו השתלטו בשישי. החמושים מאיימים להוציא להורג חיילים ששבו אם הצבא לא יפסיק את המבצע הצבאי נגדם.

עוד חדשות מהעולם
רגעי הזוועה בכלא דאעש: העינויים האחרונים לפני הרצח
20 שנות מאסר לאיש דת אפגני שאנס בת עשר במסגד
התכנית של סיסי: טרנספר לאלפי בדואים בסיני

קרבות בין צבא לבנון לחמושים המזוהים עם דאעש בעיר טריפולי, 26 באוקטובר 2014. AP
חיילי צבא לבנון מתמקמים בעמדות ירי בעיר טריפולי, לבנון, היום/AP

"אנו מזהירים את צבא לבנון מפני כל הסלמה צבאית נגד הסונים בטריפולי", נמסר בהודעה של ג'בהת א-נוסרה, המזוהה עם ארגון אל-קאעדה, שפורסמה בסוכנות הידיעות הצרפתית. "אנו קוראים לו להסיר את המצור מעל העיר ולהגיע לפתרון של שלום, ולא נאלץ להכריע את גורלם של החיילים שאנו מחזיקים, בהתחשב בכך שהם שבויי מלחמה".

הקרבות פרצו ביום שישי לאחר ששלושה חמושים הקשורים לדאעש נהרגו בתקרית בכפר מרוחק. מאז פרוץ מלחמת אזרחים בסוריה, התחוללו כמה עימותים בין הצבא לבין חמושים סונים בעיר, אך זאת הפעם הראשונה שהם הצליחו לכבוש את העיר העתיקה. החמושים מאשימים את צבא לבנון בשיתוף פעולה עם ארגון חיזבאללה השיעי, הלוחם לצד כוחותיו של נשיא סוריה בשאר אסד במלחמה במדינה.

בחודש אוגוסט כבשו חמושים המזוהים עם דאעש את העיר ערסאל, שעל גבול סוריה, למשך כמה ימים. בקרבות נהרגו עשרות חמושים וחיילים מקרב צבא לבנון ועוד כ-20 חיילים נלקחו בשבי, וחלק מהם הוצאו להורג.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
קרבות בין צבא לבנון לחמושים המזוהים עם דאעש בעיר טריפולי, 26 באוקטובר 2014. AP
משוריין של צבא לבנון ברחובות העיר, היום/AP
קרבות בין צבא לבנון לחמושים המזוהים עם דאעש בעיר טריפולי, 26 באוקטובר 2014. AP
משוריינים של צבא לבנון ברחובות העיר, היום/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully