וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

20 שנות מאסר לאיש דת אפגני שאנס בת עשר במסגד

בפסק דין תקדימי, קבע בית משפט בבירה כאבול כי המולה מוחמד אמין אשם בעונש, על אף שהוא טען כי היא פיתתה אותו. עם זאת, במשפחת הקורבן קיוו לעונש מוות. "כבוד השופט, בבקשה, תלה אותו"

נשים באפגניסטן. GettyImages
עד 2009, אונס לא נחשב כפשע באפגניסטן/GettyImages

אש דת אפגני שאנס ילדה בת עשר במסגד יישלח ל-20 שנות מאסר – כך קבע שלשום (שבת) בהחלטה תקדימית בית משפט בבירה כאבול. השופט דחה את קו ההגנה של המולה מוחמד אמין, שניסה לתרץ את מעשיו בהתבססו על ההלכה האיסלאמית וטען כי הילדה פיתתה אותו.

פעילות לזכויות נשים במדינה שיבחו את העונש שנקבע על בסיס חוק משנת 2009, שנועד להילחם באלימות הממוסדת נגד נשים באפגניסטןץ האחריות למעשי אונס במדינה מוטלת פעמים רבות על הקורבן עצמה, שמואשמת בניאוף. אחרי שהילדה נאנסה בחודש מאי האחרון, תכננו כמה מבני משפחתה להרוג אותה בשל הבושה שבמעשה.

רצח על רקע כבוד המשפחה באפגניסטן הוא מנהג נפוץ ועד שהחוק החדש לא נכנס לתוקפו, אונס אפילו לא נחשב לפשע במדינה. עם זאת, הארגון "נשים עבור נשות אפגניסטן" העניק מחסה לילדה. כמו כן, הוא שילם את הוצאות הנסיעה של בני משפחתה שתמכו בה, שעליהם היה להגיע מקונדוז, מחוז מגוריהם המרוחק, לבירה.

עוד ידיעות מהעולם
רגעי הזוועה בכלא דאעש: העינויים האחרונים לפני הרצח
ארה"ב ובריטניה פינו את בסיסיהן האחרונים באפגניסטן
התכנית של סיסי: טרנספר לאלפי בדואים בסיני

הילדה, אביה ודודה הביעו אכזבה מגזר הדין, משום שהם קיוו שיוטל על איש הדת עונש מוות. גם ג'מילה עזיזי, פעילת זכויות נשים מהארגון לפיתוח ולתמיכה בנשות ובילדי אפגניסטן, הבהירה כי גזר הדין מאכזב, בהתייחסותה לעונש המוות שהוטל לאחרונה על שבעה אנשים שביצעו אונס קבוצתי בכמה נשים נשואות. "מדוע ולמה אונס של הילדה הקטנה הזאת מזכה את הנאשם במאסר, ואילו הם קיבלו עונש מוות? אני לא מבינה את זה", אמרה. "הוא הרס את חייה".

אמין, ששלשלאות נכרכו סביב חזהו וידיו היו אזוקות, הוכרח לכרוע באולם בית המשפט העמוס, בזמן שכל יתר האנשים ישבו במושביהם. הילדה, ששמה לא פורסם בשל חשש לחייה, ישבה במרחק של כמה מטרים ממנו. פניה היו מכוסים לגמרי על מנת שלא תצטרך לראות את האדם שאנס אותה, שלא הביט לעברה אפילו פעם אחת לאורך כל המשפט. אך לאחר שהאשים אותה באחריות למעשה, היא הסיטה את הרעלה מפניה על מנת לתקוף אותו. "אתה שקרן, אלוהים שונא אותך", אמרה לו הילדה. "הרסת את חיי וביישת את אבי. כבוד השופט, בבקשה, תלה אותו".

(עדכון ראשון: 23:09)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully