וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב ובריטניה פינו את בסיסיהן האחרונים באפגניסטן

26.10.2014 / 11:24

שני המחנות הועברו לידי האפגנים, בתום מלחמה שארכה 13 שנים ושבה נהרגו אלפי חיילי נאט"ו. כ-10,000 חיילים אמריקנים יישארו באפגניסטן כדי לאמן את הכוחות המקומיים

חיילים אמריקנים מתפנים ממחנה בסטיון – אפגניסטן, 25 באוקטובר 2014. רויטרס
חיילים אמריקנים בטקס העברת בסיס "לת'רנק", הבוקר/רויטרס

צבא בריטניה וחיל הנחתים האמריקני פינו הבוקר (ראשון) את שני הבסיסים האחרונים שלהם אפגניסטן, ומסרו אותם לידי כוחות הביטחון המקומיים. בשל סיבות ביטחוניות, מועד הפינוי נשמר בסוד ופורסם רק אחרי עזיבת החיילים.

שני המחנות נמצאים במחוז הלמנד שבדרום אפגניסטן, שהיה עד לקרבות הקשים ביותר בין אנשי הטליבאן ללוחמי נאט"ו בשנים האחרונות. בטקס קצר שנערך במחנה "בסטיון", הורד דגל בריטניה מהתורן, ובמקומו הונף דגל אפגניסטן. במקביל, הסור הדגל האמריקני ממחנה "לת'רנק" הסמוך, וגם הוא פונה עבור הכוחות המקומיים.

הכוחות הבריטיים והאמריקניים הוצבו באפגניסטן ב-2001 כדי למוטט את שלטון הטליבאן. 2,349 חיילים אמריקניים ו-453 חיילים מצבא בריטניה נהרגו במלחמה, שארכה 13 שנים.

הכוחות הבריטיים החלו את נסיגתם מאפגניסטן כבר בחודש אפריל. בשיא הלחימה ב-2009, היו מוצבים במחנה בסטיון כ-10,000 חיילים. כמה מאות חיילים בריטים יישארו במדינה במסגרת אקדמיה צבאית שבה יאומנו כוחות הביטחון המקומיים.

בסוף חודש ספטמבר, חתמה אפגניסטן על הסכם שיאפשר לכ-10,000 חיילים אמריקנים נוספים להישאר במדינה. ההסכם נחתם יממה אחר השבעתו של נשיא אפגניסטן אשרף ראני. קודמו של ראני, חמיד כרזאי, סירב לחתום על הסכם דומה, בצעד שהעיב על היחסים עם ארה"ב. כרזאי מחה על הרג אזרחים בידי הכוחות האמריקניים.

נסיגת הכוחות האמריקניים מאפגניסטן החלה כבר -2011. דאג פטרסון, האחראי על פינוי הבסיסים, אמר הבוקר כי סגירת המחנות קשה יותר באפגניסטן מאשר שהייתה בעיראק. "הוצאת ציוד ממדינה שאין לה גישה לים היא קשה ויקרה", אמר. "אנחנו צריכים להטיס מכאן הכל".

חדשות נוספות מהעולם
רגעי הזוועה בכלא דאעש: העינויים האחרונים לפני הרצח
צפו: שיא עולם חדש בקפיצה מהחלל - צנח 41 ק"מ
הכרעה בברזיל: מפלגת השלטון תודח אחרי 12 שנה?

חיילים אמריקנים מתפנים ממחנה בסטיון – אפגניסטן, 25 באוקטובר 2014. רויטרס
חייל אמריקני בדרכו החוצה מהבסיס בפעם האחרונה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully