וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפגניסטן תאפשר ל-12 אלף חיילים זרים להישאר בשטחה

30.9.2014 / 21:38

הנשיא הנכנס הבטיח לחתום על הסכם ביטחוני עם ארה"ב, אשר קודמו בתפקיד סירב לו - ויום אחד בלבד לאחר השבעתו, ההסכם ההיסטורי נחתם. "שותפות יציבה שתחזק את הריבונות האפגנית"

אשרף ראני אחמדזאי, מועמד לנשיאות אפגניסטן, מצביע בסיבוב השני של הבחירות. קאבול, 14 ביוני 2014. רויטרס
אשרף ראני/רויטרס

נציגי אפגניסטן וארצות הברית חתמו היום (שלישי) על הסכם ביטחוני שיאפשר ל-12 אלף חיילי נאט"ו, מהם 9,800 חיילים אמריקנים, להישאר באפגניסטן גם לאחר סוף שנת 2014, אז נגמר מנדט כוחות נאט"ו במדינה. הנשיא הנכנס אשרף ראני הבטיח בקמפיין הבחירות שלו לחתום על הסכם עם האמריקנים, ועמד בהבטחתו – יום אחד לאחר השבעתו לתפקיד.

היועץ לביטחון לאומי של קאבול, הניף עתמאר, והשגריר האמריקני, ג'יימס קאנינגהם, חתמו על ההסכם, בטקס שנערך בארמון הנשיאותי. "כמדינה עצמאית, חתמנו על ההסכם למען יציבות, רצון טוב ושגשוג לעמנו, לאזור ולעולם כולו", אמר הנשיא ראני בנאום שנשא לאחר טקס החתימה.

עוד בוואלה! חדשות:
הנשיא החדש של אפגניסטן הושבע ברקע הפיגועים בקאבול
אפגניסטן: טליבאן כבש מחוז וערף ראשים של תושבים
אפגניסטן בתחתית מדד האושר העולמי - יחד עם סוריה

קודמו של ראני בתפקיד, חמיד כרזאי, סירב לחתום על הסכם דומה, בצעד שהעיב על היחסים עם ארה"ב. כרזאי מחה על הרג אזרחים בידי כוחות אמריקניים.

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, הצהיר כי ההסכם משקף את תמיכתה של וושינגטון לממשלת האחדות בקאבול. "אנחנו מצפים לעבוד עם הממשלה החדשה, וליצור שותפות יציבה שתחזק את הריבונות האפגנית, ותתרום לקידום מטרתנו המשותפת של הבסת אל-קאעדה ובעלי בריתה הקיצוניים".

כוחות זרים שהו באפגניסטן מאז הפלת משטר טליבאן בשנת 2001. השגריר קאנינגהם אמר בטקס: "ארצות הברית בחרה לשתף פעולה עם מקבילינו האפגנים בשתי סוגיות ביטחוניות חשובות, אימון וחימוש כוחות אפגניסטן, ותמיכה במאמצים נגד טרור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully