וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפגניסטן: שבעה נידונו למוות בגין אונס קבוצתי

בית משפט גזר את העונש החמור בשל אונס "חסר תקדים" שביצעו המורשעים בארבע נשים ששבו מחתונה בבירה כאבול. הם גררו אותן מרכביהן, אנסו אותן בשדה פתוח, הכו אותן ושדדו את תכשיטיהן

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

שבעה בני אדם נידונו היום (ראשון) למוות באפגניסטן בגין אונס קבוצתי שביצעו בארבע נשים בבירה כאבול בחודש שעבר. על פי טענות המשטרה, חברי הקבוצה, שחלקם היו לבושים במדי שוטרים והיו חמושים ברובים, עצרו שיירה של מכוניות שבהן היו הנשים ובני משפחותיהם ששבו מחתונה, גררו אותן ואנסו אותן בשדה ליד הכביש הראשי. כמו כן, הם הכו את הנשים וגנבו מהן את תכשיטיהן.

"על פי החוק הפלילי, על האנשים הללו נגזר העונש החמור ביותר – עונש מוות", אמר השופט ספיחאללה מוג'דידי, במשפט ששודר בשידור חי בטלוויזיה. המורשעים עמדו בפניו, כששומרים רבים מאבטחים את ההיכל ובזמן שעשרות בני אדם התאספו מחוץ לכותלי בית המשפט ודרשו לגזור עונש שיחזיר את אמון הציבור בחוק ובסדר. "אונס קבוצתי כזה הוא חסר תקדים בבירה", אמר מפכ"ל משטרת כאבול, גנרל מוחמד זהיר.

לקריאה נוספת על אלימות נגד נשים באפגניסטן
זעם עולמי: טליבאן תיעד הוצאה להורג של "נואפת"
אפגנית בת 15 סירבה לעבוד בזנות - ונכלאה בצינוק
דילמת הנאנסת האפגנית: להתחתן עם האנס - או כלא

עונש מוות למורשעים באונס קבוצתי באפגניסטן. רויטרס
שניים מהנידונים למוות מובלים לבית המשפט, היום/רויטרס

המורשעים יכולים לערער לערכאה משפטית גבוהה יותר, ובמסגרת החוק האפגני הנשיא חמיד כרזאי צריך לחתום על כל הוצאה להורג. בשל השערורייה שנגרמה לאחר האונס הקבוצתי, כרזאי כבר הבטיח למשלחת של נשים כי האנסים יוצאו להורג.

אלימות נגד נשים נפוצה במדינה, אבל בדרך כלל היא מתרחשת בבית, הרחק מעין הציבור. אונס קבוצתי על ידי חמושים הוא מעשה חריג, והאירוע המזעזע גרם לחרדה במדינה ממה שעלול לקרות לאחר שכוחות נאט"ו יעזבו את המדינה. זאת, בשל חוסר היכולת של כוחות הביטחון במדינה למנוע מעסקים מסוג זה, לנוכח מאבקם הבלתי נגמר בארגון טליבאן.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
נשיא אפגניסטן היוצא חמיד קרזאי לאחר שהצביע בבחירות לנשיאות. קאבול, 5 באפריל 2014. רויטרס
הביע את תמיכתו בעונש המוות. הנשיא חמיד כרזאי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully