וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפגנית בת 15 סירבה לעבוד בזנות - ונכלאה בצינוק

1.1.2012 / 4:24

סהר גול עונתה על ידי משפחתו של בעלה שכלאו אותה במשך חמישה חודשים בשירותים, תלשו את ציפורניה ואת שערה ומנעו ממנו מזון ושתיה. רק השכנים ששמעו את זעקותיה קראו למשטרה

נערה אפגנית בת 15 הייתה נעולה בשירותים במשך חודשים, ועונתה באכזריות על ידי משפחתו של בעלה. הנערה, סהר גול, הייתה במצב קשה בעת שחולצה מבית המשפחה בבגלאן שבצפון המדינה, אחרי שהשכנים שמעו אותה בוכה ונאנקת מכאבים והזעיקו את המשטרה.

הנערה סיפרה לשוטרים כי ננעלה בשירותים ועונתה אחרי שסירבה לעבוד בזנות. המשטרה מסרה כי חמיה של גול תלשו את ציפורניה ואת שערה ונעלו אותה בחדר שירותים במרתף חשוך כחמישה חודשים. הם סיפקו לה כמות מזון כה מועטה, עד שכמעט ולא הצליחה לשרוד. חמותה וגיסתה של גול נעצרו על ידי המשטרה אך בעלה ואביו הצליחו להימלט ממעצר.

סהר גול, נערה מאפגניסטן שננעלה בשירותים במשך חודש. רויטרס
בריחה מבעל מתעלל עלולה להיחשב "פשע מוסרי" - ופלילי. גול בביה"ח בקאבול/רויטרס

"הנערה התחתנה לפני שבעה חודשים, וחמיה ניסו לאלץ אותה לעסוק בזנות כדי להרוויח כסף", סיפרה לרויטרס רחימה זריפי, הממונה על ענייני נשים במחוז. גול מאושפזת בבית חולים ממשלתי בקאבול, ופניה מלאים בחבלות ובצלקות. הרופאים אמרו כי תהליך החלמתה עלול להימשך שבועות וייתכן שהיא תישלח לטיפול בהודו.

למרות ההתקדמות בנושא זכויות הנשים מאז נפילת משטר הטאליבן במדינה לפני 10 שנים, נשים באפגניסטן עדיין נתונות בסכנה של נישואין בכפייה, חטיפה ואונס. לנשים קשה להימלט מהבית במקרים של אלימות קשה, בשל לחץ המופעל עליהן להישאר בתוך מסגרת הנישואין. עזיבת בעל מתעלל או פירוק נישואין כפויים נחשבים "פשע מוסרי" במדינה הנושא עונש מאסר. גם קורבנות אונס עלולות להיכלא בשל העובדה כי מין מחוץ לנישואין נחשב "ניאוף פלילי".

עוד בנושא
אפגניסטן: סירבו לחתן את הבת - והותקפו בחומצה
דילמת הנאנסת האפגנית: להתחתן עם האנס - או כלא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully