וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה לדאעש: איבדו עיר אסטרטגית בצפון עיראק

גורמי ביטחון בעיראק מסרו כי הצבא הדף את "המדינה האיסלאמית" ממעוזיו האחרונים בעיר בייג'י, שבה נמצא בית הזיקוק הגדול במדינה. במקביל, בכובאני שבסוריה איבד הארגון נתיב אספקה חשוב

עשן מיתמר מבייג'י, עיראק, במהלך קרבות בין צבא עיראק לדאעש בחודש יוני. רויטרס
עשן מיתמר מהעיר בייג'י, במהלך קרבות בין דאעש לצבא בחודש יוני/רויטרס

צבא עיראק הדף את לוחמי "המדינה האיסלאמית" (דאעש) ממעוזיהם האחרונים בעיר בייג'י שמצפון לבגדאד, ושבה בית הזיקוק הגדול במדינה – כך מסרו שני גורמי ביטחון לסוכנות הידיעות אי-פי. כמו כן, כוחות הביטחון העיראקיים, מגובים על ידי מיליציות סוניות, הסירו את המצור של דאעש מבית הזיקוק והניפו את דגל עיראק בגג המתחם של מתקן הנפט. מפקד הכוחות במקום, הגנרל עבדול-ווהב אל-סעדי, סיפר לטלוויזיה העיראקית כי "העיר שוחררה כולה".

הגורמים הוסיפו כי הצבא השתמש במגברי קול על מנת להזהיר את מעט התושבים שנותרו בעיר, שאכלסה טרם נפלה בידי הארגון הקיצוני החודש יותר כ-200 אלף איש, מלעזוב את בתיהם במהלך המבצע. כוחות הביטחון מנטרלים את הבתים הממולכדים מפצצות וכן מטעני צד שהטמינו לוחמי "המדינה האיסלאמית".

הגורמים סיפרו כי קרבות עזים התנהלו מוקדם יותר היום באזור בית הזיקוק וכי מטוסי חיל האוויר של עיראק הפציצו עמדות של דאעש הסמוכות למתקן. בית הזיקוק יכול להפיק כ-320 אלף חביות נפט ביום, מה שמהווה רבע מיכולת זיקוק הנפט של כל המדינה. בצבא ישתמשו בעיר כדי לצאת למתקפה לכיבוש מחדש של העיר תיכרית, שנמצאת מדרום לה ושנכבשה אף היא בחודש יוני האחרון.

המלחמה ב"מדינה האיסלאמית" - סיקור מיוחד
איחוד כוחות: דאעש וג'בהת א-נוסרה יילחמו יחד בסוריה
מנהיג דאעש בירך הלוחמים בסיני: "הפחדתם את היהודים"
אובמה: כדי להביס את דאעש צריך להפיל את משטר אסד

לוחמים כורדים בעיר כובאני, שבצפון סוריה, 14 בנובמבר 2014. רויטרס
לוחמים כורדים בכובאני, היום/רויטרס

במקביל, הארגון ממשיך לאבד את אחיזתו סביב העיר כובאני, שבצפון סוריה. חודשיים אחרי שהתחיל במתקפה על העיר הכורדית האסטרטגית שעל גבול טורקיה, דאעש איבד חלקים גדולים באזור לטובת המיליציה הכורדית הסורית, "יחידות ההגנה של העם" (YPG). הכורדים הצליחו להשתלט בחזרה על האזור הכפרי שממערב לעיר וניתקו את נתיב האספקה של "המדינה האיסלאמית" ממעוזם בא-רקה לכובאני.

הכורדים המקומיים נעזרים בלוחמי המיליציה הכורדית העיראקית, הפשמרגה, שהגיעו לעיר הנצורה לפני כשבועיים והביאו עמם נשק כבד, שבעזרתו הם מצליחים לתקוף את כוחות דאעש באזורים נרחבים יותר. חלקה המזרחי של העיר נמצא עדיין ברובו בידי דאעש, אך לוחמי ה-YPG מדווחים על קרבות רחוב קשים מבית לבית. בסיוע תקיפות כוחות הקואליציה באזור, שגרמו עד כה למותם של כ-800 אנשי דאעש, הם מקווים שיוכלו לטהר בקרוב את העיר ולשבור את רוחו של הארגון הקיצוני, שהטיל את כל כובד משקלו על כיבוש העיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully