וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאעש: ערפנו את ראשו של השבוי הבריטי דיוויד היינס

ארגון "המדינה האיסלאמית" פרסם סרטון שבו נראית עריפת ראשו של היינס, שהוחזק בשבי מאז מרץ 2013. הם איימו להוציא להורג שבוי נוסף. ראש ממשלת בריטניה: "רשע טהור, נצוד הרוצחים"

צילום: רויטרס, עריכה: ניב פוקס

בפעם השלישית בתוך שבועות – לוחמי "המדינה האיסלאמית" הוציאו להורג שבוי: דאעש פרסם הלילה (ראשון) תיעוד מהוצאתו להורג של דיוויד היינס, עובד סיוע ובריטי ולשעבר חייל בחיל האוויר הבריטי, שנחטף בשנה שעברה בסוריה. הארגון איים בסרטון להוציא להורג שבוי נוסף.

הסרטון פורסם יממה לאחר שמשפחתו של היינס פרסמה הצהרה הקוראת ללוחמי הארגון הסוני המחזיקים בדיוויד ליצור עמם קשר.

בקטע הווידאו, שפורסם תחת הכותרת "מסר לבעלות הברית של ארצות הברית", פנה לוחם הארגון, בעל מבטא בריטי ולבוש בגדים שחורים, לראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון. "האזרח הבריטי הזה ישלם את מחיר הבטחתך לחמש את הלוחמים הכורדים (פשמגרה) במלחמתם נגד 'המדינה האיסלאמית'", אמר. ככל הנראה, לוחם הארגון המצולם בסרטון הוא גם זה שהוציא להורג את שני העיתונאים האמריקנים בחודש שעבר - ג'יימס פולי וסטיבן סוטלוף. האחרון החזיק באזרחות ישראלית נוסף על זו האמריקנית.

לפני הוצאתו להורג אמר היינס, ככל הנראה במסר שהוכתב לו, כי הוא רואה בראש ממשלת בריטניה האשם במותו. "הצטרפת מרצונך החופשי לקואליציה של ארצות הברית נגד 'המדינה האיסלאמית', כפי שעשה קודמך בתפקיד טוני בלייר", אמר. "זו מגמה של ראשי ממשלה בריטים שלא אמיצים מספיק לומר 'לא' לאמריקנים. למרבה הצער, אנחנו, הציבור הבריטי, נשלם את המחיר על ההחלטות האנוכיות של הפרלמנט שלנו".

מסע הכיבוש של דאעש - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
מסין עד צרפת: העולם מנסה לעצור את הסחף לשורות דאעש
משפחתו של ג'יימס פולי: "איימו עלינו בתמיכה בטרור"
המחלוקת שמפריעה לגיבוש הקואליציה העולמית נגד דאעש

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לוחם דאעש מאיים להוציא להורג את דיוויד היינס, בסרטון קודם/מערכת וואלה!, צילום מסך

קמרון הגיב הלילה לסרטון, והגדיר את ההוצאה להורג "רשע טהור". ראש ממשלת בריטניה אף התחייב: "אעשה כל שביכולתי כדי לצוד את הרוצחים ולוודא כי הם יעמדו לדין". לדבריו, "זהו רצח נתעב של עובד סיוע תמים. לבי יוצא אל משפחתו, שהפגינה אומץ ותעוזה יוצאת דופן בתקופת הסבל שעברה עליהם". לפני שלושה ימים התייחס קמרון לדרישות הכופר של הארגון עבור שחרורו של היינס, ואמר כי אמנם יש בו "אהדה עצומה" למשפחתו של השבוי, אך הוא אינו מוכן לשלם כופר כדי לשחרר אותו.

משרד החוץ הבריטי הצהיר במהלך הלילה כי הוא "פועל בדחיפות כדי לוודא את מהימנות הסרטון". בהודעה נכתב כי "אם הסרטון נכון, זהו עוד מעשה רצח מבחיל. אנחנו מציעים למשפחה את תמיכתנו, ובשלב זה הם מבקשים לשמור על פרטיותם".

היינס, בן 44, אב לשניים מהעיר פרת' שבסקוטלנד, נחטף במרץ 2013 סמוך למחנה פליטים בצפון סוריה, בעת עבודתו עבור הסוכנות הצרפתית ACTED. הסוכנות מסייעת בין היתר לפליטים סורים שנעקרו מבתיהם עקב מלחמת האזרחים בסוריה. היינס, שעבד בסוכנות ב-15 השנים האחרונות, סייע במסגרת עבודתו לנפגעים במלחמות במדינות הבלקן, באפריקה ובמזרח התיכון. בשנת 2012, טרם הגיעו לסוריה, עבד היינס בדרום סודאן.

אחיו של דיוויד, מייק, אמר כי אחיו הקדיש את חייו לסיוע הומניטרי. "הרגעים הנלהבים ביותר של דיוויד היו בעת עבודתו ההומניטרית. הוא שמח לעבוד בסוריה, וזה מאוד משמעותי בכל הסיפור העצוב הזה. הוא היה ועודנו אהוב על ידי משפחתו, והוא יחסר לנו מאוד", נכתב בהצהרתו של האח, שפורסמה על ידי משרד החוץ הבריטי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

נשיא ארה"ב: "רצח ברברי"

נשיא ארצות הברית ברק אובמה גינה הלילה גם הוא את ההוצאה להורג של היינס והגדיר את המעשה "רצח ברברי". לדבריו, "ארצות הברית עומדת כתף לצד כתף עם ידידתנו הקרובה בריטניה בשעת צערה. נשתף עמה פעולה ויחד עם קואליציה רחבה, מהעולם ומהמזרח בתיכון בפרט, נעמיד לדין את הרוצחים ונשמיד את האיום שמהווה דאעש על מדינותינו".

היינס הוצא להורג יומיים לאחר שאובמה הציג תכנית למלחמה בארגון הסוני הקיצוני. בלילה שבין רביעי לחמישי הציג אובמה אסטרטגיה להתמודדות עם איומי "המדינה האיסלאמית", בנאום שנשא ערב יום השנה ה-13 לפיגועי 11 בספטמבר. בנאומו הבהיר אובמה כי לא תהיה פעולה קרקעית בעיראק נגד הלוחמים הסונים, וציין כי ארצו תשתמש בכוחה האווירי ותחסל את דאעש בתקיפות אוויריות, בדומה לנעשה בסומליה ובתימן. הוא ציין כי הנחה את הקונגרס לאשר סיוע נוסף כדי לאמן ולצייד את המורדים המתונים בסוריה.

ראש ה-CIA לשעבר, מייקל היידן, ביקר אתמול לפנות בוקר את החלטתו של אובמה. "הסתמכות על כוח אווירי דומה לסקס מזדמן: יש בה סיפוק, אך אין בה מחויבות", אמר. במהלך שיחת ועידה עם כתבים, הוסיף היידן: "עלינו להיזהר מאסטרטגיה ששמה דגש על כוח אווירי לבדו". עם זאת, היידן הדגיש כי תקיפות אוויריות הן יותר טובות מכלום והוסיף כי "ככל שנקדים להילחם בדאעש בסוריה, כך ייטב".

בתוך כך, כ-50 לוחמי ארגון "המדינה האיסלאמית" נהרגו אתמול בהפצצה של חיל האוויר הסורי על בסיס של הארגון באזור העיר דיר א-זור שבמזרח סוריה - כך על פי דיווח של רשת "אל-מיאדין" הלבנונית. כמו כן, על פי דיווח בעיתון "אל-קודס אל-ערבי" היוצא לאור בלונדון, דאעש הודיע כי החל לפנות את המפקדות הראשיות שלו בסוריה מחשש להתקפה צבאית עליהן. זאת, בהמשך לבריחתם של אזרחי סוריה המתגוררים בסמוך למטה הארגון בעיר רקה שבצפון המדינה."זו הפעם הראשונה שרואים פחד וחרדה בפניהם של פעילי הארגון", תיאר תושב אל-באב את המתרחש באזור. אחרים סיפרו שאנשי "המדינה האיסלאמית" מחפשים אחר נהגי טנקים בקרב התושבים, לצורך העברת הכלים המשוריינים הרבים שברשות הארגון לאזורים אחרים, לפחות באופן זמני.

LIVE

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully