וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשש לתקיפה: "דאעש מפנה את המפקדות ליעד סודי"

פעילי אופוזיציה סורים דיווחו כי הארגון העביר את המפקדות הראשיות שלו בין היתר לכנסייה מחשש שהמערב יממש את איומיו. "זו הפעם הראשונה שרואים פחד וחרדה בפניהם של פעילי הארגון"

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

קרי: "הקואליציה נגד 'המדינה איסלאמית' תהיה רחבה"

מתייחסים לאיומי המערב ברצינות: ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) החל לפנות את המפקדות הראשיות שלו בסוריה מחשש להתקפה צבאית עליהן, כך דיווח אמש(שבת) בעיתון "אל-קודס אל-ערבי" היוצא לאור בלונדון. זאת, בהמשך לבריחתם של אזרחי סוריה המתגוררים בסמוך למטה הארגון בעיר רקה שבצפון המדינה.

מסע הכיבוש של דאעש - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
מסין עד צרפת: העולם מנסה לעצור את הסחף לשורות דאעש
משפחתו של ג'יימס פולי: "איימו עלינו בתמיכה בטרור"
המחלוקת שמפריעה לגיבוש הקואליציה העולמית נגד דאעש

פעילי אופוזיציה בסוריה סיפרו לעיתון שמיום חמישי החלה תנועה רבה של לוחמים, כלי רכב ונשק כבד של דאעש אל מחוץ לערים רקה ואל-באב, שם נמצאות מפקדות הארגון. "ישנה מנוסה המונית של תושבי האזור, ותחושת חרדה", סיפר אחד הפעילים. "הארגון (דאעש) העביר את המפקדות שלו למקומות סודיים כדי להגן עליהן מפני ההתקפה הצבאית הצפויה. מל"טים חגים מעל רקה זה עשרה ימים".

דאעש. AP
לוחמי "המדינה האיסלאמית"/AP

נוסף על כך, בעיתון "אל-קודס אל-ערבי" נטען אמש כי ישנן עדויות לכך שדאעש העביר את המפקדה מרקה לתוך כנסייה בעיירה תל אביאד שבגבול עם טורקיה. על פי הדיווח, הארגון הודיעו לדיירי הבתים הסמוכים לכנסיית "אל-איסתיקלאל" להתפנות מבתיהם בתוך 48 שעות. הארגון גם מפזר את חלק מהנשק והתחמושת שאגר בכנסיות שונות ברקה. עוד דווח שפעילי הארגון שלחו את משפחותיהם לטורקיה.

"זו הפעם הראשונה שרואים פחד וחרדה בפניהם של פעילי הארגון", תיאר תושב אל-באב. אחרים סיפרו שאנשי "המדינה האיסלאמית" מחפשים אחר נהגי טנקים בקרב התושבים, לצורך העברת הכלים המשוריינים הרבים שברשות הארגון לאזורים אחרים, לפחות באופן זמני.

"תקיפות אוויריות - כמו סקס מזדמן"

בלילה שבין חמישי לשישי הציג נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, אסטרטגיה להתמודדות עם איומי "המדינה האיסלאמית". בנאום שנשא ערב יום השנה ה-13 לפיגועי 11 בספטמבר, הבהיר אובמה שלא תהיה פעולה קרקעית בעיראק, וציין כי ארה"ב תשתמש בכוחה האווירי ותחסל את דאעש בתקיפות אוויריות, בדומה לנעשה בסומליה ובתימן. הוא גם סיפר כי הנחה את הקונגרס לאשר סיוע נוסף כדי לאמן ולצייד את המורדים המתונים בסוריה.

אמש ביקר ראש ה-CIA לשעבר, מייקל היידן, את החלטתו של אובמה ואמר: "הסתמכות על כוח אווירי דומה לסקס מזדמן: יש בה סיפוק, אך אין בה מחויבות". במהלך שיחת ועידה עם כתבים, הוסיף היידן: "עלינו להיזהר מאסטרטגיה ששמה דגש על כוח אווירי לבדו". יחד עם זאת, היידן הדגיש כי תקיפות אוויריות הן יותר טובות מכלום והוסיף כי "ככל שנקדים להילחם בדאעש בסוריה, כך ייטב".

כוחות הביטחון של עיראק מציגים את דגל המדינה האיסלאמית (דאעש) בעיר אמרילי – 1 בספטמבר 2014. AP
חיילים עיראקים מציגים דגל של דאעש/AP

חלק ניכר מהגורמים המתנגדים לדאעש הזהירו כי התקיפות האמריקניות ייתנו לגיטימציה לצבא של הנשיא בשאר אסד להפציץ אזורים מאוכלסים. לדבריהם, אם לא יהיה שינוי פוליטי שישלב את הסונים בשלטון בדמשק, רבים מהם עלולים להשתכנע כי דאעש הוא הפתרון שיביא להפלת המשטר. חלק מהתושבים בעיר הביעו חשש אמיתי כי אזרחים ייהרגו בתקיפות.

"חלקים מסוריה עדיין לא נהרסו, אבל אחרי התקיפה (האמריקנית) לא יישאר דבר", הזהיר מאטאר, דובר מטעם אחראר א-שאם, אחת מקבוצות המורדים המתנגדות לפעילות של דאעש. הוא הבהיר כי "מלחמתנו היא בבשאר (אסד)", ותהה מדוע בוושינגטון חיכו זמן רב כל כך לתקוף ולא סייעו מוקדם יותר למורדים המתונים.

(עדכון ראשון: 23:33)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully