וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל מחסור בכסף: הפליטים הסורים לא יקבלו תלושי מזון

2.12.2014 / 2:44

1.7 מיליון שנמלטו מהמדינה מוכת המלחמה יפסיקו לקבל סיוע מסוכנות המזון של האו"ם, שזקוקה ל-64 מיליו דולר כדי להמשיך בתכנית. לנוכח החורף המתקרב, בסוכנות חוששים מאסון. "הזמן הגרוע ביותר"

פליטים סורים בעיר ערסאל שבבקעת הלבנון. דצמבר 2013. רויטרס
1.1 מיליון פליטים סורים ברחו ללבנון. פליטים במחנה של האו"ם בערסאל/רויטרס

1.7 מיליון פליטים סורים יפסיקו לקבל תלושי מזון בעקבות מחסור בכסף – כך נמסר אתמול (שני) מסוכנות המזון העולמית של האו"ם. הפליטים נמלטו מהמדינה בעקבות מלחמת האזרחים שמתחוללת בה במהלך שלוש וחצי השנים האחרונות והם פזורים במחנות בירדן, בלבנון, בטורקיה, בעיראק ובמצרים.

"ללא התלושים, משפחות רבות יהפכו לרעבות", נמסר מהסוכנות, שזקוקה ל-64 מיליון דולר כדי לסייע לפליטים בחודש הקרוב. "הפליטים גם ככה מתקשים לשרוד בחורף הקשה, ולכן התוצאות של הפסקת הסיוע יהיו הרסניות". נציב סוכנות הפליטים של האו"ם אנטוניו גוטרס הצהיר כי "זה לא יכול היה לבוא בזמן גרוע יותר".

עוד ידיעות מהעולם
לרגל יום האיידס העולמי: הווידוי של הנסיך הארי
גרמניה: הגנה על נערות שהוטרדו - והוכתה למוות
ארדואן בלב המאבק בדאעש: פגישה עם פוטין, הסכם עם ארה"ב

פליטים סורים מכובאני במחנה פליטים בטורקיה. רויטרס
פליטים סורים מכובאני במחנה פליטים בטורקיה/רויטרס

ההשפעה הקשה ביותר למהלך צפויה להיות לפליטים בלבנון, שמספרם נאמד בכ-1.1 מיליון איש – רבע מאוכלוסיית המדינה. על פי נתוני האו"ם, הם מפוזרים בין 1,700 קהילות שונות, ורבים מהם חיים בצריפים, בבקתות, במוסכים ובמבנים שבבניה. לטענת סוכנות המזון, הסיוע יחודש מיד כשיועבר הכסף.

כמו כן, בסוכנות מתריעים כי אם לא יוזרמו כספים לקופתה המרוששת, היא עלולה לנקוט צעדים דומים בחודש ינואר בסוריה השכנה, שם לפחות 7.6 מיליון בני אדם נעקרו מבתיהם. כבר עתה לא עוזרת הסוכנות לכל הפליטים, אלא רק ל-4.25 מיליון מתוכם. "הסוכנות לא תוכל להמשיך במבצעים מצילי החיים שלה בסוריה ללא תוספת מימון", הבהירה דוברת הסוכנות אליזבת' ביירס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully