וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי סגירת ה"פורום": מסע לחצים על מפקד מחוז הדרום

14.4.2015 / 18:41

ניצב יורם הלוי הורה לסגור את המועדון הבאר-שבעי לחודש, אולם מאז הוא מוצף בעשרות פניות שנועדו לגרום לו לשנות את החלטתו. בין היתר מדובר באנשי עסקים בדרום ומבעלי הון במרכז. למקורביו אמר הלוי: "אין פה שום דבר אישי - אלא רק טובת הציבור"

עריכה: יאיר דניאל

(בעלי הפורום משתחרר למעצר בית)

לפני שבועיים החליט מפקד מחוז דרום במשטרה ניצב יורם הלוי לסגור את מועדון ה"פורום" ל-30 יום בעקבות פציעתה של החיילת דורון גנון. אלא שמאז מופעל עליו ועל המשטרה מסע לחצים משורת גורמים, שמנסים לשנות את ההחלטה.

מפקד המחוז קיבל עשרות פניות טלפוניות אישיות ועקיפות, בין היתר מאנשי עסקים מוכרים בדרום, מבעלי הון ממרכז הארץ ומאנשים בעלי השפעה פוליטית. אלה ניסו, כל אחד בדרכו, למתן את ההחלטה נגד ה"פורום" ובעליו, יוסי שוורץ, שנעצר בחשד להתנהלות רשלנית בעקבות המקרה האחרון, ושוחרר בהמשך למעצר בית. בין המעידים לטובת ה"פורום", היו גם אנשי משטרה וביטחון לשעבר, שביקשו ממפקד המחוז לשקול את צעדיו ואת החלטת הסגירה שהתקבלה בתום שימוע שנערך.

עוד בנושא
פציעת החיילת במסיבה: בעלי "הפורום" שוחרר למעצר בית
אחד מבעלי המועדון הורשע במוות ברשלנות באסון ערד
"אף אחד לא שם לב": דורון נפצעה קשה במסיבה, ו"נותרה שרועה

השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' ומפקד המחוז הדרומי במשטרה ניצב יורם הלוי ביקרו את עומר וואליד, שנפצע באירוע הירי בסניף בנק בבאר שבע. דייב בוימוביץ'
"מדובר במפקד שעמד במצבי לחץ רבים". ניצב הלוי/דייב בוימוביץ'

ניצב הלוי סירב להיענות לפניות הללו, ולמקורביו אמר שמה שנחוץ כעת זה בדיקה מקיפה ורצינית לאור האירועים האחרונים במועדון. "אין לי היכרות אישית עם בעלי המועדון, ואין פה שום דבר אישי - אלא רק טובת הציבור. ביטחונם ושלומם של המבלים עומדים לנגד עיניי, והמשטרה נחושה להמשיך את הבדיקה והחקירה המקיפה למען הציבור", אמר למקורבים.

במחוז הדרומי של המשטרה הופתעו מכמות הפניות ומהלחץ שהופעל על מפקד המחוז, אך שם סבורים כי אלה לא ישפיעו על החקירה. "מדובר במפקד שעמד במצבי לחץ רבים. אין סיכוי שאדם כזה יושפע משיחות טלפונים של בכירים כאלה או אחרים", אמר גורם במחוז שהוסיף כי ניצב הלוי "רוצה לוודא שהצעירים יוצאים לבלות וחוזרים הביתה ולא בית חולים".

לדבריו, הבדיקה תועיל גם למועדון עצמו. "לגבי הלחצים, משום שלא מדובר בפעם הראשונה שניצב הלוי סגר את המועדון, הוא לא מתרשם (מהם, י"ג) ונותן לצוות החקירה גיבוי מלא וחופש פעולה מוחלט להגיע לחקר האמת". דובר המחוז הדרומי סגן-ניצב דורון בנאמו ציין כי לא ניתן לפרט אודות הפניות האישיות שהופנו למפקד המחוז.

במשטרה ממשיכים בניסיון לגבות עדויות מהמבלים במסיבה בחודש שעבר, שבה נפגעה גנון כשצעיר נפל עליה מהבמה ופצע אותה קשה. במשטרה מבקשים מהצעיר עצמו להגיע למשטרה ולמסור עדות, ומדגישים כי הוא אינו חשוד בשלב זה בשום מעשה פלילי.

לפניות לכתב יניר יגנה: Yanir9310@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully