וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר פלסטיני שב מסוריה: "דאעש מבצע מעשי זוועה בירמוכ"

שר העבודה ברשות הפלסטינית, אחמד מג'דלאני, סיפר שלוחמי "המדינה האיסלאמית" חטפו נשים פלסטיניות ממחנה הפליטים וחיתנו אותן עם אנשי הארגון. בתוך כך, ראש סוכנות אונר"א יצא לסוריה כדי לדון בדחיפות עם הממשלה על המצב בירמוכ

צילום: רויטרס עריכה: מתן חדד

(מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, בחמישי: "מחנה ירמוכ הפך למחנה מוות")

שר העבודה ברשות הפלסטינית, אחמד מג'דלאני, ששב מביקור בסוריה, סיפר אתמול (שבת) כי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) מבצע מעשי זוועה בפלסטינים השוהים במחנה הפליטים ירמוכ שבפאתי דמשק. לדבריו, הארגון השתלט על המחנה בסיוע פעילי חמאס, שנשבעו לו אמונים. מג'דלאני הגיע לסוריה כנציג אש"ף כדי לדון במשבר במחנה.

השר הפלסטיני אמר לסוכנות הידיעות "מען" כי תושבים שנמלטו מהמחנה העידו שדאעש חטף נשים פלסטיניות וחיתן אותן עם פעיליו. לדבריו, נשים שכבר היו נשואות אולצו להתגרש מבעליהן כדי להתחתן עם אנשי דאעש.

לקריאה נוספת:
פליטים מירמוכ: "שמענו שדאעש ערפו את הראשים של כל הילדים"
סוריה: דאעש נסוג, אך מצבם של הפליטים בירמוכ רק מחריף

שר העבודה הפלסטיני, אחמד מג'דלאני, במהלך מסיבת עיתונאים בדמשק, בירת סוריה. רויטרס
שר העבודה הפלסטיני אחמד מג'דלאני במסיבת עיתונאים בדמשק, השבוע/רויטרס

מג'דלאני הוסיף כי דאעש הביס את ארגון "אכנאף בית אל-מקדס", יריבו העיקרי במחנה, שמורכב מלוחמים פלסטינים וסורים המתנגדים לנשיא אסד. זאת, לאחר שרבים מלוחמי הארגון ערקו לשורות דאעש. לדבריו, ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, שוחח עם בכיר באחד הפלגים הפלסטיניים בירמוכ, וביקש סיוע בחילוצם של אנשי הארגון המובס שנותרו במחנה.

גורמים באש"ף מסרו לעיתון "אל-קודס אל-ערבי" היוצא לאור בלונדון כי הפלגים הפלסטינים בסוריה החליטו להילחם לצד צבא אסד נגד דאעש. זאת, בניגוד לעמדת אש"ף ויו"ר הרשות אבו מאזן, שסבורים כי על הפלסטינים לא לקחת צד בסכסוך האלים במדינה. מג'דלאני אישר כי אנשי ארגון "החזית העממית", הכפוף לאש"ף, לוחמים לצד הצבא הסורי, אך הדגיש כי ההחלטה על פעולה צבאית בירמוכ היא של המשטר הסורי ולא של הפלסטינים.

לוחמי דאעש במחנה הפליטים ירמוכ שבפאתי דמשק, סוריה, אפריל 2015. מטוויטר, צילום מסך
אנשי דאעש במחנה הפליטים ירמוכ/צילום מסך, מטוויטר

בתוך כך, סוכנות הידיעות הצרפתית דיווחה היום כי ראש סוכנות האו"ם לפליטים הפלסטינים אונר"א, פייר קראהנבול, נמצא בדרכו לסוריה כדי לדון בדחיפות עם הממשלה על המצב בירמוכ. בהצהרה רשמית של הארגון נמסר כי הארגון מקדם את הביקור "מתוך דאגה לשלומם וביטחונם של כ-18 אלף פלסטינים ואזרחים סורים, בהם 3,500 ילדים, השוהים במחנה". עוד נכתב כי "ירמוכ נותר תחת שליטת קבוצות חמושות וחיי האזרחים ממשיכים להיות בסכנה בשל הקרבות בין החמושים באזור".

האו"ם הזהיר השבוע מפני טבח אפשרי של חפים מפשע במחנה הפליטים הפלסטיני, אם לא יוגש סיוע מידי למחנה. "מידת חוסר ההומניות שאליה הידרדר ירמוכ היא בלתי ניתנת לדמיון", מסר כריס גאנס, דובר אונר"א. "המחנה נמצא במצב נואש לחלוטין. אנחנו זקוקים בדחיפות לגישה הומניטרית, ולכן אונר"א קוראת לכל הצדדים להפעיל את השפעתם על אנשיהם בשטח ולאפשר לנו גישה למחנה".

(עדכון ראשון: 19:14)

מחנה הפליטים ירמוכ, ינואר 2014. AP
פליטים במחנה ירמוכ, בשבוע שעבר/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully