וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם מזהיר: "הפליטים במחנה ירמוכ עומדים בפני טבח"

8.4.2015 / 20:47

סוכנות הפליטים הפלסטינים אונר"א מתריעה מהמצב ההומניטרי החמור שאליו נקלע המחנה שבפאתי דמשק בשל השתלטות דאעש על חלקים נרחבים ממנו. "המחנה במצב נואש לחלוטין. העולם לא יכול לעמוד מנגד ולראות את זה קורה"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

האו"ם הזהיר היום (רביעי) מפני טבח אפשרי של חפים מפשע במחנה הפליטים הפלסטיני ירמוכ בסוריה אם לא יוגש סיוע מידי למחנה שבפאתי דמשק ובו מתנהלים מזה כשבוע קרבות עזים בין ארגונים מקומיים לארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש). כ-18 אלף אזרחים, בהם 3,500 ילדים, נותרו במחנה שעל חלקים גדולים ממנו שולט דאעש ושאותו מכתר צבא סוריה.

"מידת חוסר ההומניות שאליה הידרדר ירמוכ היא בלתי ניתנת לדמיון", מסר כריס גאנס, דובר סוכנות האו"ם לפליטים הפלסטינים אונר"א, שנמצא בירושלים. "המחנה נמצא במצב נואש לחלוטין. אנחנו זקוקים בדחיפות לגישה הומניטרית, ולכן אונר"א קוראת לכל הצדדים להפעיל את השפעתם על אנשיהם בשטח ולאפשר לנו גישה למחנה".

לוחמי דאעש במחנה הפליטים ירמוכ שבפאתי דמשק, סוריה, אפריל 2015. מטוויטר, צילום מסך
שולטים ברוב שטחי המחנה. לוחמי דאעש בירמוכ/צילום מסך, מטוויטר

גאנס הוסיף כי מאז ההסלמה בלחימה בשבוע שעבר, שיירות סיוע של אונר"א לא היו יכולות להיכנס למחנה, שנמצא במצב נואש ממילא ורק החמיר מאז בשל מחסור במים, במזון, בתרופות ובסכנה גוברת למחלות. "ראינו תמונות נוראיות שבהן ילדים ותושבים דולים מים מבורות ברחובות", סיפר. לדבריו, לאונר"א לא הייתה נוכחות קבועה במחנה בשנתיים האחרונות ולכן זה בלתי אפשרי לאמוד את מספר האנשים החולים או את מניין ההרוגים. "עבורי, זה בלתי מתקבל על הדעת שהעולם הנאור לכאורה יכול לעמוד מנגד ולצפות במה שקורה בירמוכ", הבהיר. "אנחנו עומדים בפני טבח אפשרי של אנשים חפים מפשע והעולם לא יכול לעמוד מנגד ולראות את זה קורה".

מחנה הפליטים ירמוכ, שבעבר התגוררו בו כ-160 אלף פליטים פלסטינים ואזרחים סורים, פונה ממרבית יושביו מאז החלה מלחמת האזרחים בסוריה, לפני כארבע שנים, והוחזק בידי ארגוני מורדים המתנגדים למשטרו של בשאר אסד.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
מחנה הפליטים ירמוכ, ינואר 2014. AP
פליטים פלסטינים במחנה ירמוכ/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully