וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דאעש כבש 90% ממחנה הפליטים שליד דמשק", ארה"ב מגבירה התקיפות

4.4.2015 / 19:55

ארגון זכויות האדם הסורי, שמושבו בלונדון, דיווח כי לוחמי "המדינה האיסלאמית" השתלטו על רובו המכריע של המחנה הפלסטיני ירמוכ, למרות הפצצות כבדות של צבא אסד באזור. ביממה האחרונה ביצעה ארה"ב 15 תקיפות אוויריות נגד פעילי הארגון בעיראק ובסוריה

צילום: רויטרס, עריכה: ניב פוקס

דאעש מבסס את האחיזה בירמוכ: ארגון זכויות האדם הסורי, שמושבו בלונדון, דיווח היום (שבת) כי לוחמי "המדינה האיסלאמית" כבשו כבר 90% משטחו של המחנה הפליטים הפלסטיני, שממוקם בפאתי דמשק, בירת סוריה. במקביל, דיווח הארגון על הפצצות של מטוסי צבא אסד באזור. במהלך השבוע דווח על כך שהארגון שולט על "חלק גדול" מהמחנה, אחרי קרבות עם ארגונים פלסטיניים שלוחמים במשטרו של הנשיא בשאר אסד.

"המצב בירמוכ הוא עלבון לאנושות. פשוט בושה לכולנו", אמר כריס גאנס, דובר סוכנות הסעד והתעסוקה של האו"ם. לדבריו, "ירמוכ מהווה מבחן עבור הקהילה הבינלאומית, ואנו חייבים שלא להיכשל".

עוד במזרח התיכון:
אבו מאזן מפויס: "ידי מושטת לשלום, מוכן לשבת עם נתניהו"
בזמן השיחות עם איראן: "ארה"ב שדרגה את הפצצה מפצחת הבונקרים"
האיראנים יצאו לחגוג ברחובות: "עכשיו אפשר לנשום"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לוחם דאעש בירמוכ, השבוע/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

תייסיר אבו באקר, נציג אש"ף בסוריה, אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי לוחמי דאעש הרגו 21 בני אדם במחנה הפליטים ביממה האחרונה וחטפו 74 אזרחים. "כמה משפחות מנסות לברוח מהמחנה, אבל כל עוד ישנם צלפים של 'המדינה האיסלאמית' על גגות הבתים קשה מאוד לעשות כן", אמר.

לפני שהחלה מלחמת האזרחים בסוריה, התגוררו בירמוכ 160 אלף פליטים פלסטינים ואזרחים סורים, אולם במהלכה ברחו מרבית התושבים וכיום מתגוררים שם כ-18 אלף איש בלבד. מחנה הפליטים היה נתון במצור של משטר אסד במשך שנה, אך בפברואר 2014 מורדים סורים מארגונים שונים, בהם ג'בהת א-נוסרה, נסוגו ממנו והותירו רק ארגונים פלסטיניים להילחם בכוחות המשטר. המצור גרם למחסור חמור במזון, במים ובתרופות ובקהילה הבינלאומית הזהירו מפני אסון הומניטרי.

בתוך כך, ארצות הברית ובעלות בריתה ביצעו 15 תקיפות אוויריות נגד חמושים של דאעש בעיראק ובסוריה במהלך 24 השעות האחרונות - כך נמסר בהצהרה של הצבא האמריקני. על פי ההודעה, התקיפות אירעו בסמוך לערים בעיראק, בהן מוסול, ובסמוך לעיר כובאני בסוריה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לוחמי דאעש יורים מנשק קל בתוך מחנה הפליטים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully