וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פליטים מירמוכ: "שמענו שדאעש ערפו את הראשים של כל הילדים"

הפליטים המעטים שהצליחו להימלט מהמחנה שבפאתי דמשק סיפרו על רגעי האימה מהלחימה בין כוחות דאעש למיליציות המקומיות. "הם אמרו לנו לעזוב, אבל שמענו שהם הרגו את מי שיצא". מועצת הביטחן "תבחן צעדים פרקטיים" לסייע לאזרחים

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

עימותים קשים נמשכו גם אתמול (שני) בשטח מחנה הפליטים הפלסטיני ירמוכ, שבפאתי דמשק, בירת סוריה. הלחימה במחנה החלה בשבוע שעבר, כשלוחמי "המדינה האיסלאמית" (דאעש) פתחו בניסיונות הכיבוש של המחנה. מעטים מתושבי המחנה, הלכודים בין כוחות דאעש לבין המיליציות הפלסטיניות וכוחות הממשל הנלחמים כולם על שליטה באזור, הצליחו להימלט.

"לא ראינו אותם, אבל שמענו שהם עורפים את הראשים של כל הילדים", סיפר נער שנמלט מהמחנה, והגיע לאזור אחר של דמשק, בהתייחסות ללוחמי דאעש. "הם קראו לאזרחים מכל המסגדים לעזוב את המחנה, אבל לא האמנו להם, כי שמענו שהם הרגו את כל מי שעזב, ואפילו חטפו כמה צעירים".

עוד בוואלה חדשות:
סוריה: דאעש נסוג, אך מצבם של הפליטים בירמוכ רק מחריף
"דאעש כבש 90% ממחנה הפליטים שליד דמשק", ארה"ב מגבירה התקיפות
דיווח: דאעש כבש את רוב מחנה הפליטים הפלסטיני ירמוכ בדמשק

אישה נוספת תיארה את מציאות החיים במחנה הפליטים הנצור: "בשעות האחרונות, החיים שלנו היו אומללים ממש ואיבדנו כל תקווה להישאר בחיים. חיכינו למוות, יחד עם ילדינו, עד שארגון 'אכנאף' (מיליציה פלסטינית) ביקש מהצבא הסורי סיוע, והם הוציאו אותנו". תושבת נוספת של המחנה שנמלטה, סיפרה כי עם התקרבות כוחות דאעש, אנשים רבים אנשים התחילו לצעוק, "דאעש הורגים נשים וילדים".

מחנה הפליטים הפלסטיני ירמוכ שבסוריה. רויטרס
מחנה הפליטים ירמוכ בחודש שעבר/רויטרס
"לוחמי דאעש מנסים להשיג שליטה על המחנה כולו, כדי להשתמש בו כמקפצה למתקפות על הבירה דמשק, בגלל מיקומו האסטרטגי"

כריס גאנס, דובר סוכנות האו"ם לפליטים הפלסטינים אונר"א, מסר כי "המצב היה רע, והוא רק החמיר מאז שהלחימה הגיעה למחנה", בהתייחסות למצבם של תושבי מחנה הפליטים הפלסטיני. הוא תיאר את המצב במחנה כ"מעבר לבלתי-אנושי" מאז שלוחמי "המדינה האיסלאמית" החלו בניסיונות הכיבוש של המחנה, והוסיף כי אנשי הסוכנות כלל לא הצליחו להעביר מזון או סיוע למחנה בימים האחרונים.

לדבריו, "זה אומר שאין מזון, אין מים ויש מעט מאוד תרופות. אנשים נצורים בבתיהם, כשברחובות הלחימה נמשכת. זה חייב להיפסק, והאזרחים חייבים להיות מפונים". גאנס מסר כי 93 בני אדם פונו עד כה מהמחנה, אולם כ-18 אלף תושבים נותרו בו. ארגוני זכויות אדם ופעילים מקומיים מסרו כי גם בימים האחרונים הפציצו כוחות הממשל את שטח המחנה בחביות נפץ.

ראש אונר"א, פייר קראהנבול, תדרך אמש בנושא את מועצת הביטחון של האו"ם בדיון חירום שנערך בדלתיים סגורות. בסיומו, קראה מועצת הביטחון לאפשר לארוגני הסיוע גישה לירמוכ. "על מנת להבטיח את ביטחונם של האזרחים במחנה יש לאפשר כניסת סיוע הומניטרי", נמסר מהמועצה. קראהנבול הבהיר כי הסוכנות, בשיתוף מועצת הביטחון, תבחן "צעדים קונקרטיים" לסיוע לתושביו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

"הפליטים הפכו למגנים אנושיים במאבק שאין להם חלק בו"

בתוך כך, בכיר אש"ף אחמד מג'דלאני מסר אתמול לסוכנות הידיעות הצרפתית כי הוא יצא לדמשק, במטרה לתאם עם בכירי הממשל הסורי דרכים לסייע לתושבי המחנה. לדבריו, "לוחמי דאעש מנסים להשיג שליטה על המחנה כולו, כדי להשתמש בו כמקפצה למתקפות על הבירה דמשק, בגלל מיקומו האסטרטגי".

"אסור לנו להפוך את אנשינו למגנים אנושיים, ולשלם את המחיר עבור מאבק שאין להם כל חלק בו", הוסיף מג'דלאני. בהצהרה רשמית, קרא אש"ף "לכל הצדדים להסכים לאלתר על הגנת המחנה מהניסיונות להפוך אותו לשדה קרב". כמו כן, הארגון קרא להקמת מעברים הומניטריים לטובת התושבים, שיאפשרו הכנסת מזון וציוד בסיסי.

מחנה הפליטים ירמוכ, ינואר 2014. AP
תושבי מחנה הפליטים ירמוכ, בשנה שעברה/AP

ברצועת עזה, עשרות תומכי חמאס והג'יהאד האיסלאמי הפגינו אתמול בדרישה לסיים את הלחימה בירמוכ. שר המשפטים לשעבר בממשלת חמאס, מוחמד פראג' אל-גול, קרא: "אנו דורשים מהתוקפים להפסיק מיד את ההרג. ירמוכ חייב להיות מקום ניטרלי, רחוק מהטירוף של המלחמה". הוא אף קרא לקהילה הבינלאומית להתערב במצב בדמשק.

מחנה הפליטים ירמוכ, שבעבר התגוררו בו כ-160 אלף פליטים פלסטינים ואזרחים סורים, פונה ממרבית יושביו מאז החלה מלחמת האזרחים בסוריה, לפני כארבע שנים. בשנה האחרונה, המחנה היה תחת מצור של כוחות הממשל.

(עדכון ראשון: 20:06)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully