וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: דאעש נסוג, אך מצבם של הפליטים בירמוכ רק מחריף

כוחות הממשל הסורי, יחד עם מיליציות פלסטיניות וארגוני מורדים חמושים, הצליחו להניס את לוחמי "המדינה האיסלאמית" ממחנה הפליטים הפלסטיני שבפאתי דמשק. רבים נמלטו, אולם לתושבים שנותרו מאחור - תחת מצור צבאי - חסר ציוד רפואי בסיסי ומזון

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

לוחמי "המדינה האיסלאמית" (דאעש) החלו אמש (ראשון) לסגת ממחנה הפליטים הפלסטינים ירמוכ שבסוריה, שממוקם בפאתי דמשק - כך דווח ברשת "אל-ג'זירה". שלשום דווח כי דאעש השתלט על רובו המוחלט של מחנה הפליטים, אולם היום כוחות המורדים הסורים, לצד מיליציות של הפליטים הפלסטינים הצליחו להשיב את השליטה על חלקים נרחבים במזרח המחנה, וכוחות הממשל הסורי השתלטו על חלקו הצפוני.

עם זאת, גורמים רבים מעריכים כי הסכנה לאלפי הפלסטינים בירמוכ לא חלפה. גורמים באש"ף מסרו מוקדם יותר אתמול כי כ-2,000 פלסטינים פונו מהמחנה, נוכח התקדמות לוחמי דאעש מחד, והפצצות חיל האוויר של אסד בחביות נפץ, מאידך.

עוד בוואלה חדשות:
"דאעש כבש 90% ממחנה הפליטים שליד דמשק", ארה"ב מגבירה התקיפות
דיווח: דאעש כבש את רוב מחנה הפליטים הפלסטיני ירמוכ בדמשק
דוח: הרעבת פליטי ירמוכ - פשע נגד האנושות של אסד

מחנה הפליטים הפלסטיני ירמוכ שבסוריה. רויטרס
פליטים פלסטינים בירמוכ, בחודש שעבר/רויטרס

"כ-400 משפחות הצליחו לעזוב את המחנה במהלך סוף השבוע דרך שתי דרכים מאובטחות, ולהגיע למחוז זהירה, שנמצא תחת שליטת הצבא", מסר אנואר עבד אל-האדי, בכיר באש"ף. עבד אל-האדי הוסיף כי חיילים סורים השתתפו במאמצי הפינוי, לצד המיליציות הפלסטיניות שנלחמו בדאעש.

ארגון זכויות אדם סורי, שבסיסו בבריטניה, אישר כי "מאות" בני אדם פונו מהמחנה. לפחות 26 בני אדם, כולל אזרחים ולוחמים, נהרגו במחנה מאז יום רביעי. לפני שהחלה מלחמת האזרחים בסוריה, התגוררו בירמוכ 160 אלף פליטים פלסטינים ואזרחים סורים, אולם במהלכה ברחו מרבית התושבים. כיום, מתגוררים במחנה מעט יותר מ-15 אלף בני אדם בלבד.

סוכנות האו"ם לפליטים הפלסטינים, אונר"א, קראה לאפשר העברת סיוע הומניטרי למחנה, שנמצא תחת מצור של כוחות הממשל זה חודשים רבים. בשנה שעברה, הסכם נדיר בין כוחות המורדים לממשל, בתיווך הפלסטינים, הוביל להקלה במצור, אולם הגישה למחנה נותרה מוגבלת מאוד.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
מחנה הפליטים הפלסטיני ירמוכ שבסוריה. רויטרס
"הפליטים במחנה ירמוכ, ובעיקר הילדים, פגיעים באופן חמור"/רויטרס

בתוך כך, הליגה הערבית קראה אתמול לקהילה הבינלאומית להתערב באופן מידי על מנת לסייע לפליטים הפלסטינים בסוריה, שלטענת מנהיגי המדינות הערביות נקלעו לסכסוך האלים בניגוד לרצונם וללא אפשרות לברוח. על פי הדיווח בסוכנות הידיעות הטורקית "אנטוליה", הליגה הערבית יצאה נגד "המתקפות הבלתי-אנושיות, שהפליטים הפלסטינים נפלו להן קורבנות".

"הפליטים במחנה ירמוכ, ובעיקר הילדים, פגיעים באופן חמור וחסרים להם שירותי רפואה בסיסיים וגישה לתזונה בריאה שתאפשר את התפתחותם". ברשת BBC דווח כי גורמים באו"ם קראו לכוחות הלוחמים במחנה לאפשר את פינוי האזרחים, ולתת לעובדי הסיוע לגשת לאזרחים הנצורים בו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully