וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביחד נגד דאעש: הפלסטינים בעד מבצע צבא אסד במחנה ירמוכ

9.4.2015 / 20:45

שר העבודה הפלסטיני הגיע לסוריה על מנת לדון בפתרון למשבר במחנה הפליטים הפלסטיני, שעל רובו השתלט ארגון "המדינה האיסלאמית". הוא אמר כי הוא תומך במתקפה של צבא סוריה להשבת השליטה על המחנה והוסיף כי אין דרך אחרת להתמודד עם האיום מלבד שימוש בכוח

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

שר העבודה ברשות הפלסטינית, אחמד מג'דלאני, אמר היום (חמישי) במהלך ביקורו בדמשק כי הוא תומך במתקפה של צבא סוריה והפלגים הפלסטיניים להשבת השליטה על מחנה הפליטים הפלסטיני ירמוכ שבפאתי הבירה. מג'דלאני הגיע לסוריה בתור נציג אש"ף על מנת לדון במשבר במחנה, שעל חלקים גדולים ממנו השתלט ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש).

"הסכמנו עם אחינו הסורים והפלגים המקומיים על כך שהאפשרות לפתרון פוליטי למשבר נחסמה על ידי לוחמי דאעש", הסביר הבכיר הפלסטיני שחזר על עמדת משטר אסד, שלפיה הדרך היחידה לשחרר את המחנה מידי הארגון הקיצוני היא באמצעות כוח. "הפשעים שהם ביצעו לא השאירו לנו ברירה פרט לפתרון צבאי, בהתאם לידידותנו עם המדינה הסורית", הוסיף מג'דלאני.

עוד בוואלה! חדשות:
הותר לפרסום: הילדה שני מריל היא בת ה-12 שנספתה בתאילנד
תיעוד: חיילים "פתחו שולחן" במאחז בלתי חוקי בניגוד לפקודות
משפחת נתניהו עושה את הנגב: תמונות החג של הפוליטיקאים שלנו

שר העבודה הפלסטיני, אחמד מג'דלאני, במהלך מסיבת עיתונאים בדמשק, בירת סוריה. רויטרס
"האפשרות לפתרון פוליטי למשבר נחסמה על ידי לוחמי דאעש". שר העבודה הפלסטיני, אחמד מג'דלאני/רויטרס

בשבוע שעבר דיווח הארגון הסורי לזכויות אדם כי דאעש שולט על 90% מירמוכ אחרי שהביס את ארגון "אכנאף בית אל-מקדס", יריבו העיקרי במחנה, שמורכב מלוחמים פלסטינים וסורים המתנגדים לאסד. לטענת מג'דלאני, צבא סוריה, ביחד עם קבוצות פלסטיניות מקומיות, הצליחו להסיג מעט את הארגון וכעת הוא שולט על 65% משטח המחנה.

שר העבודה הפלסטיני הוסיף כי מאז פרוץ הקרבות בתחילת החודש, פונו כ-2,000 מיושבי המחנה וכעת נותרו בו כ-17,500 איש. לפני תחילת מלחמת האזרחים בשנת 2011, אכלס ירמוכ 160 אלף פליטים פלסטינים שהגיע לסוריה לאחר מלחמת העצמאות ב-1948. לדברי מג'דלני, ניסיון הכיבוש של דאעש מערער את המצב הקיים במחנה מאז שקבוצות האופוזיציה השתלטו עליו לפני כשנתיים. הוא ציין כי מדובר בניסיון לשאוב את הפלסטינים אל תוך מלחמת האזרחים בסוריה.

האו"ם הזהיר אתמול מפני טבח אפשרי של חפים מפשע במחנה הפליטים הפלסטיני, במידה ולא יוגש סיוע מידי למחנה ."מידת חוסר ההומניות שאליה הידרדר ירמוכ היא בלתי ניתנת לדמיון", מסר כריס גאנס, דובר סוכנות האו"ם לפליטים הפלסטינים אונר"א, שנמצא בירושלים. "המחנה נמצא במצב נואש לחלוטין. אנחנו זקוקים בדחיפות לגישה הומניטרית, ולכן אונר"א קוראת לכל הצדדים להפעיל את השפעתם על אנשיהם בשטח ולאפשר לנו גישה למחנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully