וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: חיילים "פתחו שולחן" במאחז בלתי חוקי בניגוד לפקודות

9.4.2015 / 18:20

המקום הסמוך להתנחלות כרמי צור שבגוש עציון נהרס על ידי צה"ל רק בשבוע שעבר משום שנבנה על קרקע פלסטינית פרטית. אלא שהשבוע כמה חיילים כבר חגגו שם. "למה נראה לך שחיילים יפריעו פה? זה בשביל חיילים". צה"ל: "רואים בחומרה את האירוע"

צילום: באדיבות רבנים למען זכויות אדם, עריכה: יאיר דניאל

חיילי צה"ל "פתחו שולחן" ביום שלישי במבנה לא חוקי שהקימו בסמוך לחורבות מאחז בלתי חוקי בגוש עציון. המאחז, הסמוך לכרמי צור, נהרס רק בשבוע שעבר בהוראת בג"ץ, לאחר שארגון "רבנים למען זכויות אדם" עתר בנושא משום שמדובר בקרקע פלסטינית פרטית. לפיכך, נהרסו גם דרך גישה וכמה מבנים בלתי חוקיים, אך הדבר לא מנע מהחיילים להיכנס למקום האסור ולחגוג שם אל מול עדשת המצלמה של מתעד מטעם הארגון.

בסרטון נראים החיילים ומפקדם יושבים תחת צילייה עם מוזיקה וכיבוד, כשלצדם עוד מפוזרות חורבות המאחז. המתעד ניגש למפקד שלהם, קצין בדרגת סגן-משנה, שטוען שהוא נמצא במקום באישור המפקד שלו. כשנשאל אם נראה לו סביר שחייליו יבלו במקום שאותו צה"ל הרס זמן קצר לפני כן, הוא עונה: "זה לא אני הרסתי". "אז מי אתה חושב שהרס?", שואל המתעד, והקצין עונה לו: "משטרת ישראל, לא יודע מי". בינתיים, אחד החיילים מתפרץ ואומר למתעד: "למה נראה לך שחיילים יפריעו פה? זה בשביל חיילים".

עוד ידיעות בוואלה חדשות:
האם אובמה יודע לנהל את העולם?
חמינאי על ההבנות: "מוקדם לברך, לא מובטח שייחתם הסכם קבע"
אתרי התיירות שמשכו רבבות מטיילים בחג אל מעבר לקו הירוק

תיעוד: חיילים חוגגים על חורבות מאחז. צילום מסך
החיילים חוגגים במאחז ההרוס/צילום מסך

בצה"ל התייחסו לאירוע בחומרה, ולמרות טענותיו של הקצין כי הוא וחייליו במקום באישור מפקד הפלוגה, מצה"ל נמסר כי "הכוח פעל בניגוד לפקודות שניתנו לפיהן אסור לכוחות לפקוד את המקום, ולא הפעיל שיקול דעת כשבחר את מקום האירוע. צה"ל רואה בחומרה את האירוע המדובר ונסיבותיו מתוחקרות על מנת למנוע הישנות מקרים דומים בעתיד".

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully