וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הישג משמעותי": נעצרו 20 חברים בארגון הפשיעה של אלי מוסלי

6.4.2015 / 11:01

בתום חקירה שנמשכה שנה וחצי, נעצרו לפנות בוקר החשודים מארגון הפשע שפועל בגוש דן, ובהם בכירים בו. הם חשודים במעורבות בשלושה מעשי רצח במסגרת מאבקי שליטה עם משפחת אברג'יל, וממשיכה מוטי חסין

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
20 חשודים מארגון הפשיעה נעצרו. אלי מוסלי/מערכת וואלה!, צילום מסך

המשטרה עצרה לפנות בוקר (שני) 20 בני אדם מארגון הפשיעה של אלי מוסלי, בהם גם בכירים בו, בתום חקירה שנמשכה שנה וחצי ואשר דרשה משאבים רבים. העצורים חשודים בין היתר במעורבות בשלושה מעשי רצח, בניסיון רצח ובאירועים אלימים אחרים במסגרת מאבקי שליטה בעולם התחתון מול ארגון הפשע של משפחת אברג'יל, שנשלט היום על ידי העבריין מוטי חסין.

את החקירה נגד הארגון של מוסלי ניהלו אנשי היחידה המרכזית (ימ"ר) תל אביב וימ"ר מרכז. בתום השלב הסמוי הוחלט היום על ביצוע המעצרים. "אם נצליח להוכיח את החשדות, ולאסוף ראיות נגד החשודים – יהיה זה אחד ההישגים הגדולים והמשמעותיים ביותר של המשטרה בלחימה בפשיעה", אמר גורם בכיר במשטרת מחוז מרכז.

תחילתו של הסכסוך בין הצדדים עם התפרקות ארגון הפשיעה של משפחת אברג'יל, לאחר מעצרם של ראשי הארגון, מאיר ואיציק אברג'יל, והסגרתם לארה"ב. על פי המשטרה, ארגונו של מוסלי, שפעל בעיקר בדרום תל אביב, צבר כוח בשל דעיכת כוחו של אברג'יל, בעיקר בראשון לציון, בחולון ובבת ים.

לקריאה נוספת
המבוקשים: 15 ארגוני הפשיעה החזקים בישראל
כך נלכד "המהנדס" של העולם התחתון
המעילה ששינתה את עולם הפשע הישראלי

המדינה מערערת על זיכוי של מוטי חסין באשמת רצח, בית המשפט העליון נובמבר 2014. נועם מושקוביץ
מוטי חסין בבית המשפט/נועם מושקוביץ

חסין, מנגד, שהשתלט על חלקים מארגונו של אברג'יל, בחר לכאורה להראות לצד השני מה הוא חושב על העלייה בכוחו של מוסלי. על פי החשד, במסגרת מאבקי הכוח, רצחו אנשי אברג'יל ב-2011 את אבי דוד, אחד האנשים הקרובים ביותר למוסלי. חסין עצמו זוכה מהרצח, שאירע במסעדה בבת ים, אולם הפרקליטות עתרה בנושא לבית המשפט העליון.

בתגובה, לפי החשד, יצאו אנשי מוסלי לפעולת נקם רחבה שכללה את הרצח של דניאל סמרה ואוהד פרנקו בראשון לציון ב-2012, ורצח נוסף בבת ים. שלושתם היו מזוהים כאנשיו של אברג'יל וחסין.

אלי מוסלי - מהעבריינים העשירים בישראל

לפני כמה חודשים חלה התפתחות משמעותית בחקירה שהובילה את החוקרים לחיזוק חלק מהראיות בשלושת מעשי הרצח. במשטרה היו מודעים למאבקי הכוח, או כפי שהגדיר זאת קצין בכיר - ל"מלחמת העולם" בפשע הישראלי בין שני הארגונים. משום שפעילות הארגונים חלשה על שני מחוזות (תל אביב ומרכז), היחידות המרכזיות של המחוזות הללו במשטרה נדרשו החוקרים לעבוד בשיתוף פעולה.

בחקירה השתתפו במשך התקופה עשרות שוטרים, בלשים וחוקרים. הבוקר נעצרו, כאמור, 20 חשודים, ובמשטרה אומרים כי מדובר בפעילות אסטרטגית ולא טקטית במאבק בארגוני הפשיעה.

ניסים, אביו של מוסלי, אמר בעקבות המעצרים כי הוא מכחיש את החשדות נגד המעורבים לכאורה בפרשה. עורך דינו אריה שרעבי אמר לוואלה חדשות: "אנחנו סומכים על משטרת ישראל שתפעל במקצועיות, בנחישות וביסודיות ותחקור לעומק, ותגלה שלמשפחה אין לנו שום קשר לדברים".

לפניות לכתב אבי אשכנזי: aviash123@walla.co.il

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
חשד לחיסול: גבר נורה למוות בידי אלמוני באמצע הרחוב. נועם אשל
זירת הרצח של אבי דוד ב-2011/נועם אשל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully