וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה לפרקליטות: מוטי חסין זוכה מהרצח במסעדה בבת ים

10.9.2014 / 11:47

"היורש של אברג'יל" ו-3 הנאשמים הנוספים זוכו מרצח העבריין אבי דוד ב-2011 בשל קושי ראייתי, על אף שחקירת המשטרה הביאה למסקנה חד משמעית שהארבעה קשרו קשר לביצוע הרצח בשיטת "כיפה אדומה"

צילום: מוטי קמחי, עריכה: גדי וינסטוק

מפלה לפרקליטות: בית המשפט המחוזי בתל אביב זיכה היום (רביעי) את מוטי חסין, מי שכונה "היורש של אברג'יל", וכן את זלמן ניאמצ'יק, אופיר ניאמצ'יק, ויצחק זרבי, שהואשמו ברצח של העבריין אבי דוד במסעדה בבת ים ב-2011, זאת בשל קושי ראייתי והיעדר מניע. "מדובר בתיק נסיבתי באופן חד משמעי", אמרו השופטים.

הארבעה נאשמו בקשירת קשר לרצוח את דוד בשיטת "כיפה אדומה", שבה הוא הוזמן לפגישה במסעדה בבת ים באמתלה כלשהי, ואז חוסל. אחת התעלומות בתיק היא העובדה שלא הייתה ראיה ישירה שקשרה את הנאשמים לרצח.

עוד על העבריין מוטי חסין בוואלה! חדשות:
”לא מתייפייף. המשטרה והרחוב יודעים שאני עבריין”
איך לכדה המשטרה את ”מלך הכיפות האדומות” החדש
נחשפו חומרים סודיים מתיק הרצח של מוטי חסין
רצה לפרוש מארגון אברג'יל והפך למטרה

מוטי חסין מזוכה בפרשת רצח אבי דוד בבת ים, מחוזי תל אביב, ספטמבר 2014. ראובן קסטרו
"מדובר בתיק נסיבתי באופן חד משמעי". מוטי חסין בעת זיכויו, היום/ראובן קסטרו

הארבעה הואשמו על סמך ראיות נסיבתיות אשר הובילו למסקנה חד משמעית שלפיה הנאשמים קשרו קשר לביצוע הרציחות. באישום תואר כי הארבעה קבעו עם דוד להגיע לפגישה עם חסין, שנחשב לראש ארגון משפחת הפשע אברג'יל. חסין ודוד ישבו במסעדה בזמן שזלמן ניאמצ'יק ישב מחוץ למסעדה ואופיר ניאמצ'יק וזרבי חיכו על אופנוע סמוך למסעדה. בשלב מסוים, הגיע אחד מהם אל המקום וקרא לחסין לבוא לעברו. בעוד שחסין עשה עצמו משוחח בטלפון הרחק מדוד, הגיע הרוצח אל השולחן שבו ישב, וירה בו חמש יריות. מיד לאחר מכן נמלטו הארבעה מהמקום. חסין מצדו טען כי דוד הוא חבר קרוב שלו וכי הוא עצמו היה היעד לחיסול.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
חשד לחיסול: גבר נורה למוות בידי אלמוני באמצע הרחוב. נועם אשל
זירת הרצח, אוקטובר 2011/נועם אשל

זלמן ניאמצ'יק הואשם לפני שלושה חודשים גם ברצח איציק גפן, עבריין שהיה מזוהה בעבר עם משפחת הפשע אבוטבול. מכתב האישום עולה כי בחודש דצמבר האחרון קבע ניאמצ'יק פגישה עם גפן בתחנת דלק ליד בית החולים וולפסון בחולון. כאשר גפן חיכה בתחנה, הגיעו למקום שני רוכבי אופנוע. אחד מהם התקרב לגפן עם קסדה לראשו, וירה בו כמה פעמים. לאחר מכן נמלטו השניים מהמקום.

חיסול בפיצריה בחולון, אוקטובר 2011. דרור עינב
זירת הרצח/דרור עינב

הראיות שהביאו את פרקליטות מחוז תל אביב להגיש בכל זאת כתב אישום הם איכונים סלולריים שבוצעו במכשירי הטלפון של החשודים. חוקרי המשטרה איתרו את כל מספרי הקווים אשר היו באזור בזמן הרצח, ומצאו התקשרות אחת בודדת ממכשיר נייד המופעל על ידי טוקמן (כרטיס חיוג עליו משלמים מראש ובאמצעותו ניתן לחייג ממכשיר הטלפון נייד) אל מכשיר נייד פרטי השייך לחבר של זרבי, שהוא עבריין מוכר אשר מזוהה עם ארגון משפחת הפשע אברג'יל. בהמשך גילתה המשפחה כי מי שהשתמש באותו טוקמן ניהל שיחות עם קו אנונימי נוסף של סלקום.

ארבעה מכשירים ניידים שהפסיקו לעבוד ביום הרצח

המידע הזה סייע לאתר חנות ברחוב אלנבי בתל אביב, שלה מכרה סלקום את הכרטיסים החכמים (סימים) המשויכים לטוקמנים החשודים. עם איתור החנות התברר כי שני סימים שהופיעו במאגר הנתונים של החברה הסלולרית באזור זירת הרצח, נמכרו לאותה חנות על ידי סלקום. לטענת התובע, ארבעת הטוקמנים נקנו ב-12 לאוגוסט 2011 באותה חנות. שניים מהם היו עם ספרות עוקבות, 313 ו-314, והשניים האחרים עם הספרות, 994 ו-087. כמו כן, ארבעת הטלפונים התחילו לעבוד לראשונה ב-5 לאוקטובר, בדיוק חודש וחצי לאחר רכישתם, והפסיקו לעבוד אחרי ארבעה ימים בלבד, ב-9 לאוקטובר, יום הרצח של דוד. ואם זה לא מספיק, שניים מהם הפסיקו לעבוד בדיוק בדקה שבה הוא נרצח.

החוקרים מצאו סימני זיהוי נוספים: נעשו שיחות בין המכשירים הניידים שהופעלו על ידי הטוקמנים. הנאשמים עבדו בשיטה בה אופיר ניאמצ'יק שהחזיק בטלפון מספר 1 ביצע שיחות רק לטלפון 2 בו החזיק זרבי. טלפון 3 בו החזיק שלומי ניאמצ'יק ביצע שיחות רק לטלפון 4 ששימש את מוטי חסין – המידע הוצלב עם צילומי מצלמות אבטחה שהוצבו במקום. אולם אלו לא היוו ראיה ישירה שאיפשרה לקשור את הנאשמים לרצח.

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

מוטי חסין לאחר הזיכוי יוצא לחופשי, מחוץ לבית המשפט המחוזי תל אביב. ספטמבר 2014. ראובן קסטרו, מערכת וואלה! NEWS
מוטי חסין בצאתו מבית המשפט, היום/מערכת וואלה! NEWS, ראובן קסטרו
מוטי חסין לאחר הזיכוי יוצא לחופשי, מחוץ לבית המשפט המחוזי תל אביב. ספטמבר 2014. ראובן קסטרו, מערכת וואלה! NEWS
עוזב הביתה על האופנוע/מערכת וואלה! NEWS, ראובן קסטרו
חבריו ומשפחתו של מוטי חסין בעת  זיכויו בפרשת רצח אבי דוד בבת ים, מחוזי תל אביב, ספטמבר 2014. ראובן קסטרו
מחוץ לאולם הדיונים, היום/ראובן קסטרו
מוטי חסין לאחר הזיכוי יוצא לחופשי, מחוץ לבית המשפט המחוזי תל אביב. ספטמבר 2014. ראובן קסטרו, מערכת וואלה! NEWS
מוטי חסין לאחר הזיכוי יוצא לחופשי, מחוץ לבית המשפט המחוזי תל אביב. ספטמבר 2014/מערכת וואלה! NEWS, ראובן קסטרו
השוטרים שטיפלו בתיק מוטי חסין, בעת זיכויו בפרשת רצח אבי דוד בבת ים, מחוזי תל אביב, ספטמבר 2014. ראובן קסטרו
השוטרים שטיפלו בתיק מוטי חסין, בעת זיכויו בפרשת רצח אבי דוד בבת ים, מחוזי תל אביב, ספטמבר 2014/ראובן קסטרו
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully