וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכותרות המרכזיות שעשו את החג וסוף השבוע

ארה"ב הודיעה שלא תחתום על עסקה עם איראן שתאיים על ישראל, חייל פלט כדור מנשקו - ופגע בפניו של חברו הטוב וקרובי החייל המואשם בסיוע לאויב מתעקשים: "הוא פותה ונוצל". כל כותרות החג

ארה"ב: לא נחתום על עסקה עם איראן שתאיים על ישראל

ארצות הברית לא תחתום על הסכם בנוגע לתכנית הגרעין של איראן שיאיים על ישראל - כך אמר אתמול (שישי) דובר הבית הלבן, אריק שולץ, בשיחה עם כתבים על האייר פורס 1. זאת בתגובה לדבריו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לפיהם העסקה המסתמנת בין איראן למעצמות "מאיימת על קיומה של ישראל".

מדובר בניסיון נוסף של ממשל אובמה להרגיע את החששות בירושלים באשר להסכם המסתמן, לאחר מסיבת העיתונאים בלוזאן שבה הוכרזו ההבנות בין איראן למעצמות. במסגרת ניסיונות אלה, שטרם נשאו פרי, שוחח ברק אובמה עם נתניהו.

אובמה הבהיר בשיחה כי ארצות הברית עדיין לא רגועה בעניין האיומים על ישראל. "לא הופחתו החששות בנוגע לחסות שמעניקה איראן לטרור ולאיומים נגד ישראל", אמר לנתניהו. כמו כן, הוא אמר כי העסקה מייצגת התקדמות משמעותית לקראת פתרון ארוך טווח שיקטע את כל המסלולים של איראן להשגת נשק גרעיני. דברים דומים אמר אובמה במסיבת עיתונאים בבית הלבן.

נתניהו: "העסקה המסתמנת - סכנה לעולם"; רוחאני: "נקיים הבטחותינו"

בעקבות הצהרת העקרונות המשותפת של מעצמות המערב ואיראן בחמישי בערב, התכנס אתמול הקבינט המדיני-ביטחוני לדיון בנושא. בתום הישיבה, שבה מלבד השרים השתתפו גם גורמים מקצועיים, נמסר מלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הקבינט "מאוחד בהתנגדותו לעסקה שהושגה עם איראן".

"העסקה המוצעת תהווה סכנה ממשית לאזור ולעולם, והיא תאיים על קיומה של מדינת ישראל. עסקה זו לא תסגור אפילו מתקן גרעיני אחד באיראן, לא תשמיד אפילו צנטריפוגה אחת באיראן, ולא תפסיק את המחקר והפיתוח של איראן בצנטריפוגות מתקדמות", אמר נתניהו. "היא מעניקה לגיטימציה בינלאומית לתכנית הגרעין הבלתי חוקית של איראן, והיא תשאיר את איראן עם תשתית גרעינית נרחבת. היא תביא להסרה כמעט מידית של הסנקציות, וזאת בשעה שאיראן כובשת חלקים נרחבים של המזרח-התיכון, לרבות בתימן, ומאיימת בהשמדת ישראל".

אבו מאזן מפויס: "ידי מושטת לשלום, מוכן לשבת עם נתניהו"

אבו מאזן ממתן את הטון: בריאיון שהעניק היום (שבת), חג הפסח, יו"ר הרשות הפלסטינית לערוץ הטלוויזיה הפלסטיני "אל-ערב", הוא קרא לחידוש תהליך השלום, והצהיר כי הוא מוכן לחזור לשבת סביב שולחן המשא ומתן עם ישראל ועם העומד בראשה, ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

"אני פונה לעם הישראלי - אל תסרבו ליד המושטת אליכם", אמר אבו מאזן. "אין לי כל בעיה לקיים שיחות עם ראש הממשלה נתניהו, משום שהוא מייצג את מדינת ישראל וידי תמיד מושטת (לשלום)". במהלך הריאיון חזר יו"ר הרשות על התנגדותו העקרונית למדינה דו-לאומית. "לא נסכים לפתרון המדינה האחת, אנו רוצים שתי מדינות - ישראל ולצדה מדינה לעם הפלסטיני", אמר.

חייל פלט כדור מנשקו, ופגע בפניו של חברו הטוב

צעיר בן 18 נפצע הלילה באורח קשה ברחוב יהודה הימית ביפו כתוצאה מפליטת כדור מרובה של חברו, חייל צה"ל שחזר לביתו לרגל חג הפסח. חובשים ופרמדיקים של מד"א פינו את הצעיר לבית החולים וולפסון שבחולון כשהכרתו מעורפלת וכשהוא סובל מפצעי ירי בפלג גופו העליון. בעקבות המקרה, נפתחה חקירה של המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח).

מחקירת המקרה עלה כי סמוך לחצות הגיע החייל המשרת בשירות סדיר בחיל התותחנים לבית חברו, שם הוא התכוון להעביר את הלילה. פרט לתיק, הוא הגיע גם עם נשקו האישי. השניים התכוננו לצאת לבלות, והחייל שאל את חברו היכן ניתן לאפסן או להסתיר את כלי הנשק בזמן היעדרם.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

בזמן השיחות עם איראן: "ארה"ב שדרגה את הפצצה מפצחת הבונקרים"

הפנטגון שדרג את הפצצה מפצחת הבונקרים הגדולה ביותר שנמצאת בארסנל של צבא ארצות הברית, וערך בה ניסוי – כך מסר גורם אמריקני בכיר לוול סטריט ג'ורנל על רקע ההבנות שהושגו ביום חמישי בין המעצמות לאיראן על תכנית הגרעין של טהראן. הפצצה תוכל לחדור למתקני הגרעין המבוצרים ביותר של איראן אם וושינגטון תבחר באפשרות של פעולה צבאית במקרה שהמשא ומתן ייכשל.

גם בזמן שממשלו של הנשיא ברק אובמה חותר לפיתרון דיפלומטי עם איראן, הפנטגון שיפר את אחד מכלי הנשק הקונבנציונליים ההרסניים ביותר שלו, וצייד אותו ברכיבים אלקטרוניים שימנעו מצבאות זרים לפגוע במערכת ההנחיה שלו. "הפנטגון ממשיך להתמקד ביכולת שלו לספק פתרונות צבאיים מול איראן - אם יהיה צורך בכך", אמר גורם אמריקני בכיר. "לא הסרנו את עינינו מהמטרה". הפנטגון סירב להגיב על השיפורים שבוצעו בפצצה. "צבא ארצות הברית מתכונן למגוון רחב של איומים אפשריים, כולל פיתוח אמצעי לחימה שמטרתם לפגוע במתקנים מבוצרים ותת-קרקעיים", מסר קולונל סטיב וורן, דובר מטעם הפנטגון.

קרובי החייל המואשם בסיוע לאויב מתעקשים: "הוא פותה ונוצל"

יומיים בלבד לאחר שהותר לפרסם כי חייל צה"ל, רב-טוראי הלאל חלבי תושב דליית אל-כרמל, מואשם בהעברת מידע מסווג לסודקי אלמקת ודרכו לסוריה ולחיזבאללה, קרוביו מתקשים לעכל את ההאשמה החמורה. מהאישום עולה הצעיר הדרוזי העביר לאלמקת, שמואשם בריגול במסגרת הפרשה, מידע הנוגע לזהות הפצועים הסורים המועברים דרך מעבר הגבול בין ישראל לסוריה שבו שירת.

קרוב משפחתו של הלאל, קופטאן חלבי, סיפר שהמשפחה נדהמה מהחשדות שעלו ושהוריו נמצאים כעת בסערת רגשות. "הלאל הוא הבן הבכור ויש לו שני אחים", סיפר. "בבית יש ממש תחושת אבל. זו משפחה טובה, נורמטיבית. כל המדינה מכירה את תרומתה של משפחת חלבי לביטחון ישראל".

על האש וטיול אופנועים: למעלה מ-100 אלף ישראלים בילו בחג

רבבות ישראלים ניצלו היום את מזג האוויר הנעים, ואת חג הפסח כדי לבלות בחיק הטבע. כמדי שנה התמלאו לא רק שמורות הטבע והחופים במטיילים, אלא גם הפארקים והיערות ברחבי הארץ, שם מילאו רבים את מסורת החג - המנגל.

ברשות הטבע והגנים הודיעו שכמאה אלף הגיעו מהבוקר לגנים הלאומיים ולשמורות הטבע של הרשות. תנועה ערב במיוחד נרשמה בשמורת טבע הבניאס, שמורת טבע נחל עיון, גן לאומי קיסריה, גן לאומי ירקון אפק, גן לאומי בית גוברין, שמורת טבע עין גדי ומערת הנטיפים. גם יערות קק"ל התמלאו במבקרים רבים, ובלטו בהם יער עמינדב בהרי ירושלים, יער בירייה באזור צפת, יער בית קשת והכרמל. בדרום הייתה תנועה ערב ביער להב ויער בארי. יותר מ-1,500 איש פקדו את אתרי המורשת בתחנות רכבת העמק באלרואי ובכפר יהושע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully