וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: לא נחתום על עסקה עם איראן שתאיים על ישראל

בתדרוך לכתבים התייחס דובר הבית הלבן לחששות בירושלים. מוקדם יותר פרסם נשיא ארצות הברית ברכה לרגל החג: "יציאת מצרים מזכירה לנו שהתקדמות תמיד הייתה איטית והעתיד תמיד לא ברור"

צילום: רויטרס עריכה: מתן חדד

(אובמה מתייחס להבנות שהושגו בין איראן למעצמות, שלשום)

ארצות הברית לא תחתום על הסכם בנוגע לתכנית הגרעין של איראן שיאיים על ישראל - כך אמר אתמול (שישי) דובר הבית הלבן, אריק שולץ, בשיחה עם כתבים על האייר פורס 1. זאת בתגובה לדבריו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לפיהם העסקה המסתמנת בין איראן למעצמות "מאיימת על קיומה של ישראל".

מדובר בניסיון נוסף של ממשל אובמה להרגיע את החששות בירושלים באשר להסכם המסתמן, לאחר מסיבת העיתונאים בלוזאן שבה הוכרזו ההבנות בין איראן למעצמות. במסגרת ניסיונות אלה, שטרם נשאו פרי, שוחח שלשום ברק אובמה עם נתניהו.

אובמה הבהיר בשיחה כי ארצות הברית עדיין לא רגועה בעניין האיומים על ישראל. "לא הופחתו החששות בנוגע לחסות שמעניקה איראן לטרור ולאיומים נגד ישראל", אמר לנתניהו. כמו כן, הוא אמר כי העסקה מייצגת התקדמות משמעותית לקראת פתרון ארוך טווח שיקטע את כל המסלולים של איראן להשגת נשק גרעיני. דברים דומים אמר שלשום אובמה במסיבת עיתונאים בבית הלבן.

עוד בוואלה חדשות:
אלה הם עשרת האסירים המסוכנים ביותר בישראל
מפרו ועד קטמנדו: כך חוגגים סדר פסח ברחבי הגלובוס
כך יודעים שבא אביב: צפו בתמונות ההכנות לחג

נשיא ארה"ב ברק אובמה מתייחס לתכנית הגרעין של איראן, מרץ 2015. רויטרס
אובמה במסיבת העיתונאים בבית הלבן,שלשום/רויטרס

בתוך כך, פרסם אתמול אובמה ברכה לרגל חג הפסח, ובה התייחס ברמיזה לאתגרים על רקע הסכם הגרעין המסתמן.

"מישל ואני שולחים את ברכותינו החמות ביותר לכל מי שחוגג את חג הפסח בארצות הברית, במדינת ישראל וברחבי העולם", כתב. "הלילה, בפעם השביעית, אערוך סדר בבית הלבן, ונצטרף למיליוני משפחות יהודיות כאשר נספר את אחד מהסיפורים הגדולים של האנושות על שחרור".

"יציאת מצרים לא הייתה קלה או מהירה. המסע של בני ישראל לחופש דרש מהם לבחור באמונה על פני פחד ואומץ על פני שאננות. מעל הכול, הוא דרש מהם אל מדהים, שהוביל אותם מעבדות לחירות ביד חזקה ובזרוע נטויה".

ברק אובמה בסדר פסח. AP
הבית הלבן עורך סדר פסח, בשנת 2011/AP

"סיפור יציאת מצרים - האותות והמופתים שהופיעו כשהכול נראה אבוד, האמונה של היהודים שיום אחד הם יגיעו אל הארץ המובטחת - היווה מקור להשראה עבור דורות רבים לאורך השנים. והוא ממשיך להוות מקור להשראה גם היום".

"יציאת מצרים מזכירה לנו שהתקדמות תמיד הייתה איטית והעתיד תמיד נראה לא ברור, אבל היא מזכירה לנו שתמיד יש סיבה לתקווה. כמו בני ישראל שמשה הוביל מעבדות לחירות, עלינו לא לאבד אמונה בכך שיום טוב עוד יגיע".

(עדכון ראשון: 22:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully