וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נילי פריאל הורשעה בהעסקת עובדת זרה שלא כחוק

אשתו של ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, העסיקה את העובדת מבלי שהתקשרה עמה בהסכם עבודה בכתב, וגם לא הסדירה על חשבונה ביטוח רפואי למשך תקופת עבודתה. פריאל עשויה להיקנס בסכום של מאה אלף שקלים

אבי כהן

(העוזרת של פריאל: "אמרתי לה שאין לי רישיון בתוקף")

אהוד בר ונילי פריאל מגיעים לברך את שמעון פרס, יוני 2013. נועם מושקוביץ
נילי פריאל ואהוד ברק ב-2013/נועם מושקוביץ

בית הדין האזורי לענייני עבודה הרשיע שלשום (רביעי) את נילי פריאל, אשתו של ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, בהעסקת עובדת זרה בניגוד לחוק. פריאל העסיקה בין החודשים מרץ ואוקטובר 2009, עובדת זרה מהפיליפינים בשם ורג'יניה נברו בעבודות משק בית שונות, זאת, בעוד החוק אוסר על העסקת עובדים זרים בעבודות משק בית. על פי כתב האישום, פריאל העסיקה את העובדת מבלי שהתקשרה עמה בהסכם עבודה בכתב, וגם לא הסדירה לה ביטוח רפואי למשך תקופת עבודתה. פריאל עשויה להיקנס בסכום של מאה אלף שקלים.

עוד בנושא:
העוזרת של פריאל: אמרתי לה שאין לי רישיון בתוקף
החמרה בענישה: 30 אלף שקל קנס על העסקת עובד זר
נילי פריאל: "הואשמתי כי אני אשת שר הביטחון"

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
וירג'יניה נבארו , העובדת הזרה שהועסקה על ידי נילי פריאל, אשתו של שר הביטחון אהוד ברק בבית הדין לעבודה, יולי 2011. שי אוקנין
וירג'יניה נברו/שי אוקנין

העסקת העובדת הזרה בביתם של הזוג ברק ופריאל במגדלי אקירוב בתל אביב, נחשפה על ידי כתבת קול ישראל, כרמלה מנשה, בדצמבר 2009. בתום כשנה של חקירה, הורה היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, על סגירת תיק החקירה מחוסר ראיות. פריאל הודתה אז בפני חוקרים מטעם משרד התמ"ת כי העסיקה את העובדת ללא אישור, אך לדבריה לא ידעה פרטים מזהים נוספים על אודותיה ואף לא היה בידיה מידע כיצד ניתן לאתר את העובדת או ליצור עמה קשר.

בעקבות ביקורת שהוטחה ברשויות ומידע חדש שהגיע בנושא, אותרה העובדת. פריאל פנתה ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה לשלם קנס ולסגור את הפרשה, אולם וינשטיין סירב. בתום החקירה הוחלט שלא להגיש כתב אישום נגד ברק עצמו, מכיוון שלא נמצאו ראיות לכך שידע על ההעסקה הבלתי חוקית.

מפרוטוקול הכרעת הדין עולה כי רישיון ההעסקה של נברו הסתיים במאי 2008. בקשתה לחידוש האשרה נדחתה, אולם היא החליטה להישאר בישראל עם בנה בן השבעה חודשים ולעבוד במשק בית בכמה בתים, בין השאר אצל פריאל - עד שנתפסה באוקטובר 2010.

פריאל: הוגש נגדי כתב אישום רק משום שאני דמות ציבורית

פריאל סיימה את העסקתה מיד עם פרסום המקרה בעיתונות, ובחקירתה הודתה כי נברו עבדה בביתה פעמיים בשבוע בימי שני ורביעי, במשך חמש שעות בכל פעם. כמו כן, פריאל הודתה כי היא העסיקה את העובדת ללא הסכם עבודה בכתב וללא ביטוח רפואי. בנוסף, פריאל פנתה אל משרד התמ"ת וביקשה שיושת עליה קנס מינהלי.

עוד טענה פריאל כי ננקט כלפיה יחס מפלה ובלתי שוויוני משום שהיא דמות ציבורית וכי העובדה שנחקרה באופן אישי על ידי מנהל יחידת האכיפה למעסיקים, היא דבר חריג. דבר חריג נוסף בהתנהלות המדינה בתיק, טענו באי כוחה, הוא ההחלטה לגבות מהעובדת הזרה עדות מוקדמת. כל אלה, טענה פריאל, מהווים אינדיקציה נוספת לאכיפה הבררנית שננקטה נגדה.

כמו כן, באי כוחה של פריאל טענו כי מרבית כתבי האישום שהוגשו בנסיבות דומות בעבר נמחקו או נסגרו. בית המשפט השיב לטענות וציין כי מתוך 16 התיקים שהתנהלו בנושא בפני בית הדין, שמונה הסתיימו בהרשעה, והשמונה האחרים עדיין פתוחים. שלב הטיעונים לעונש יתקיים ב-15 באפריל.

לא ניתן היה להשיג את תגובת עורך דינה של פריאל, נבות תל צור.

(עדכון ראשון - 22:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully