וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העוזרת של פריאל: אמרתי לה שאין לי רישיון בתוקף

גלעד גרוסמן

13.7.2011 / 17:06

במהלך עדותה של וירג'יניה נבארו, שעבדה בביתו של שר הביטחון, חשפה העובדת כי למרות שלא שוחחה עם המעסיקה על הוויזה, היא סיפרה לה על היעדר הרישיון. "לא ידעתי שאסור לעבוד אצלם"

אבי כהן

(צילום: אבי כהן, עריכת וידאו: טל רזניק)

וירג'יניה נבארו, העובדת הזרה שהועסקה בביתו של שר הביטחון אהוד ברק, העידה היום (רביעי) בבית הדין לעבודה, במסגרת משפטה של נילי פריאל, רעייתו של שר הביטחון, בגין העסקת נבארו שלא כחוק. במהלך עדותה חשפה נבארו כי למרות שלא שוחחה עם פריאל על הוויזה שלה, היא זוכרת כי סיפרה לה שעבדה בסיעוד וכי אין ברשותה רישיון עבודה בתוקף.

"ביום שתפסו אותי הייתי כל כך מבולבלת", סיפרה נבארו, "לא אכלתי, לא ישנתי, לא התרחצתי. ישנתי באוטו של בעלי מחוץ לבית הקברות בהרצליה כדי שלא יעצרו אותי". היא המשיכה ואמרה שהשוטרים עצרו אותה כשנסעה במונית, וכי לא אפשרו לה להיפרד מבנה בן השלוש.

במהלך עדותה התנצלה נבארו בפני פריאל. "תודה רבה שקיבלת אותי לעבודה. עבדתי אצל בעלת הבית הכי טובה. לא ידעתי שאסור לעבוד אצלם. רק רציתי לתת חיים יותר טובים לבת שלי", אמרה. היא העידה עוד, כי לפני שעבדה אצל פריאל עבדה אצל עורך דין בתל אביב, וכי סיפרה על כך לפריאל. כמו כן, העידה כי לאחר פרסום הפרשה הודיעה לה פריאל על סיום עבודתה.

עוד על פרשת העובדת הזרה:
פריאל זועמת: ”הואשמתי כי אני אשת שר הביטחון”
נילי פריאל הואשמה: ”העסיקה עובדת זרה ללא היתר”
פריאל תואשם בשבוע הבא בהעסקת עובדת זרה

"רק רציתי לתת חיים יותר טובים לבת שלי"

התביעה הגישה היום את תגובתה לבקשתה של פריאל לבטל את כתב האישום, ופרקליטה, עו"ד נבות תל צור, יגיב על כך בתחילת החודש הבא. בטרם העדות, ישבו הצדדים בלשכת נשיא בית הדין לעבודה, נפתלי שפיצר, והגיעו להסכם לפיו פריאל תודה בהעסקתה של העובדת הזרה ללא היתר במשך מספר חודשים. כעת נסוב המשפט סביב השאלה האם יש מקום להעמיד את פריאל לדין – ולא להסתפק בהטלת קנס בלבד. לטענת פריאל, היא הופלתה לרעה, וכתב האישום הוגש נגדה בשל ייחוסה המשפחתי. לאחר הדיון אמר עו"ד תל צור, כי "פריאל הודתה כבר לפני שנה וחצי בעובדות כתב האישום, אולם לטענתה לא היה מקום להגיש נגדה כתב אישום אלא רק לדרוש מננה לשלם קנס אותו היא מוכנה לשלם".

מרשות האוכלוסין וההגירה נמסר בתגובה לטענותיה של פריאל, כי כתב האישום הוגש לאור חומר החקירה בתיק ולאור הנחיות פנימיות שגובשו בהתאם למדיניות הרשות. ברשות אמרו עוד, כי העסקת עובד זר במשק בית, במיוחד כאשר מדובר בהעסקת עובדת זרה שהגיעה לעבודה בסיעוד ולא הועסקה בתחום במשך תקופה ארוכה, הנה "עבירה חמורה במיוחד, הנובעת מתופעה חברתית רחבה ובלתי מוסרית שרשות האוכלוסין וההגירה מעוניינת לעקור מהשורש. ההרתעה בתחום זה תיווצר רק על ידי הגשת כתבי אישום יזומים כלפי המעסיקים".

עוד נמסר כי הרשות הגישה עשרות כתבי אישום נגד מעסיקים שעברו עבירה דומה, ללא איפה ואיפה ואין כל כוונה להפלות לטובה אף מעסיק העובר על החוק בגין ייחוסו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully