וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נילי פריאל הואשמה: "העסיקה עובדת זרה ללא היתר"

גלעד גרוסמן

13.3.2011 / 12:37

רעיית שר הביטחון הואשמה בבית הדין לעבודה בת"א בהעסקת עובדת זרה מהפיליפינים ללא היתר מתאים. אם תורשע עלולה פריאל להיקנס בסכום של 100,000 שקלים

לבית הדין לעבודה בתל אביב הוגש היום (ראשון) כתב אישום נגד אשתו של שר הביטחון אהוד ברק, נילי ברק, בגין העסקה של עובדת זרה ללא היתר, העסקה ללא חוזה עבודה והעסקה ללא ביטוח רפואי. מכתב האישום, שהוגש באמצעות מחלקת התביעות של רשות ההגירה והאוכלוסין, עולה כי במשך שבעה חודשים, בין מרץ לאוקטובר 2009, העסיקה פריאל עובדת זרה מהפיליפינים בשם ורג'יניה נברו, בעבודות משק בית שונות.

זאת, כאשר החוק אוסר על העסקת עובדים זרים בעבודות משק בית. פריאל העסיקה אותה מבלי שהתקשרה עמה בהסכם עבודה בכתב, וגם לא הסדירה על חשבונה ביטוח רפואי למשך תקופת עבודתה.

אם תורשע, עלולה פריאל להיקנס בסכום של 100,000 שקלים. העסקת העובדת הזרה ביתם של הזוג במגדלי אקירוב בתל אביב נחשפה על ידי כתבת קול ישראל, כרמלה מנשה, בדצמבר 2009. בתום כמעט שנה של חקירה, הורה היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, על סגירת תיק החקירה מחוסר ראיות.

פריאל הודתה

פריאל הודתה אז בפני חוקרים מטעם משרד התמ"ת כי העסיקה את העובדת ללא אישור, אך לדבריה לא ידעה פרטים מזהים נוספים אודותיה ואף לא היה בידיה מידע כיצד ניתן לאתר את העובדת או ליצור עימה קשר. בעקבות ביקורת שהוטחה ברשויות ומידע חדש שהגיע בנושא, אותרה העובדת. פריאל פנתה ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה לשלם קנס ולסגור את הפרשה, אולם וינשטיין סירב.

בתום החקירה הוחלט שלא להגיש כתב אישום נגד ברק עצמו, מכיוון שלא נמצאו ראיות לכך שידע על ההעסקה הבלתי חוקית. התנועה לאיכות השלטון פנתה הבוקר לוינשטיין בדרישה להגיש כתב אישום גם נגד ברק. במכתב שנשלח ליועץ נכתב כי הואיל ומדובר באישיות ציבורית כה בכירה, קמה חובה ציבורית, מוסרית ומשפטית, למצות את כל הכלים העומדים לרשות רשויות אכיפת החוק על מנת לבסס את התשתית הראייתית נגדו, ולא לעשות "הנחות" כאלו ואחרות, אשר מונעות את הגשת כתב אישום, בשל חוסר תשתית ראייתית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully