וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נילי פריאל: "הואשמתי כי אני אשת שר הביטחון"

גלעד גרוסמן

8.7.2011 / 0:03

אשת שר הביטחון הגישה בקשה לבטל את כתב האישום נגדה בגין העסקת עובדת זרה ללא רישיון, וטענה כי היחס כלפיה היה מפלה. עורך דינה טען בבקשה כי לפריאל יש הזכות ל"הגנה מן הצדק"

נילי פיראל, אשתו של שר הביטחון, אהוד ברק, הגישה אמש (חמישי) לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב בקשה לבטל את כתב האישום שהוגש נגדה בגין העסקה של עובדת זרה ללא רישיון. בבקשה, טוענת פריאל כי ייחוסה המשפחתי הוא שהוביל להגשת כתב אישום בעבירה, בה הודתה, הגוררת בדרך כלל קנס כספי בלבד. כזכור, בחודש מרץ השנה, הוגש נגד פריאל כתב האישום בגין העסקה ללא חוזה עבודה והעסקה ללא ביטוח רפואי של עובדת זרה מהפיליפינים בשם ורג'יניה שהועסקה על ידה במשק הבית בין מרץ לאוקטובר 2009.

עוד על פרשת העסקת העובדת הזרה:
נילי פריאל הואשמה: "העסיקה עובדת זרה ללא היתר"
אותרה העובדת הזרה שהועסקה בבית ברק ופריאל
היועמ"ש לפריאל: קנס לא מספיק בפרשת העובדת הזרה

"מעשה הפליה 'הדוקר את העין'"

בבקשה, שהוגשה באמצעות עורך הדין נבות תל-צור, נכתב כי "המשך ניהול ההליך הפלילי בעניינה, תוך הפגנת אכיפה בררנית ואף שרירותית כלפיה, כל זאת על יסוד שיקולים זרים, עומד בסתירה מהותית לעקרונות של צדק והגינות משפטית".

לטענת פרקליטיה, הייחוס המשפחתי של פריאל איננו רלוונטי להליך המשפטי ולא היה אמור לשמש שיקול כלשהו בשיקולי רשויות האכיפה, "אך למרבה הצער העובדה שמדובר באשת שר הביטחון היוותה, הלכה למעשה, שיקול מרכזי בטיפול בפרשה זו, שיקול שבעטיו סבלה כבר הנאשמת ממסכת תמוהה ומסורבלת של הליכים, פרסומים ונזקים אשר זה מכבר חרגו מכל מידה מתחייבת לנוכח נסיבות תיק זה".

לסיכום, טוענים עורכי הדין, כי יש לפריאל הזכות ל"הגנה מן הצדק". לדבריהם, "הגשת כתב האישום והושבתה לצד סוחרים בעובדים זרים, בעלי עסקים, קבלני שיפוצים וחקלאים המעסיקים שוהים בלתי חוקיים, פלסטינים מהשטחים ומספר רב של עובדים זרים אחרים, חלקם מוחזקים בתנאים מחפירים, הינו מעשה הפליה 'הדוקר את העין', כלשון בית המשפט העליון שהדעת לא סובלת".

(עדכון ראשון: 21:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully