וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"ש לפריאל: קנס לא מספיק בפרשת העובדת הזרה

היועמ"ש דחה את הצעתה של רעיית שר הביטחון לשלם קנס כספי בשל העסקת עובדת זרה בביתה ללא היתר. במכתב לפריאל נאמר כי "הנסיבות מצדיקות הגשת כתב אישום ולא הטלת קנס". עם זאת, לטענת היועץ אין בינתיים תשתית ראייתית להגשת כתב אישום

היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין דחה היום (חמישי) את הצעתה של נילי פריאל, רעייתו של שר הביטחון אהוד ברק, לשלם קנס כספי בגין העסקת עובדת זרה בביתה ללא היתר.

במכתב ששיגר עו"ד רז נזרי, עוזרו של וינשטיין, לפריאל נאמר כי "בהתאם להנחיות לפיהן פועלים גורמי התביעה ברשות ההגירה, הנסיבות מצדיקות הגשת כתב אישום ולא הטלת קנס מנהלי. זאת מאחר שמדובר היה לכאורה בעובדת זרה שהייתה בעלת אשרת עבודה בענף הסיעוד, ואשר הועסקה במשך זמן ממושך יחסית בניהול משק בית".

נזרי הוסיף, כי "בנסיבות אלו, בהתאם להנחיות לפיהן פועלים אנשי רשות ההגירה, לא ניתן להטיל קנס מנהלי, שכן בטרם יטיל המפקח קנס מנהלי, צריך שיהיו בפניו עובדות וראיות אשר עשויות היו לשמש בסיס להגשת כתב אישום בשל העבירה".

נזרי מבהיר עוד במכתבו כי ייתכן שפריאל תזומן לחקירה נוספת בנושא. לדבריו, "הגורמים הרלבנטיים ברשות ההגירה יבחנו האם קיים מידע חדש שעשוי לאפשר את איתורה של העובדת הזרה, ובמסגרת זו תיבחן, בין השאר, גם האפשרות לזמן אותך לחקירה נוספת נוכח פרטים שהגיעו לידי רשות ההגירה לאחר ובעקבות פרסום ההחלטה".

רשות ההגירה לא מצאה את העובדת

פריאל שיגרה בתחילת השבוע מכתב לווינשטיין, בו היא הביעה נכונות לשלם קנס על העסקת עובדת זרה בביתה. "עוד בחקירתי הראשונה לפני חודשים רבים, אישרתי כי העסקתי עובדת זרה ללא קבלת היתר", כתבה פריאל. "כבר אז הבעתי את צערי, ואני חוזרת ונכונה היום לשלם את הקנס כפי שהמדינה מטילה במקרים אלה. אני סבורה שכך ניתן להביא את הנושא לידי סיום".

מכתבה של פריאל נשלח על רקע איתורה של העובדת הזרה על ידי כרמלה מנשה, הכתבת הצבאית של קול ישראל, ושידור ראיון עמה. רק בשבוע שעבר החליט וינשטיין לסגור את תיק החקירה בעניין, בטענה שלא ניתן לבסס תשתית ראייתית להגשת כתב אישום נגד ברק או פריאל. בפרקליטות טענו, כי לא נמצא בסיס ראייתי למעורבותו של שר הביטחון בהעסקת העובדת ולכן הוחלט שלא לזמנו לחקירה בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully