וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אותרה העובדת הזרה שהועסקה בבית ברק ופריאל

איילה חננאל

31.10.2010 / 18:07

אנשי יחידת "עוז" הצליחו לאתר את העוזרת הפיליפינית שלפי החשד הועסקה שלא כחוק בביתו של שר הביטחון אהוד ברק ורעייתו נילי פריאל. העובדת נלקחה לחקירה, וייתכן כי אשת שר הביטחון תיחקר אף היא

בפעילות משולבת של צוותי יחידת "עוז" מרכז, בראשות אסף עמר אותרה אחר הצהריים (ראשון) העובדת הזרה מהפיליפינים וירג'יניה, שלפי החשד הועסקה שלא כחוק כעוזרת בביתם של שר הביטחון אהוד ברק ורעייתו נילי פריאל. העוזרת נלכדה בסופו של מבצע של רשות ההגירה שהחל לפני כעשרה ימים והיא נלקחה לחקירה.

העובדת נעצרה בפעילות יזומה בדרום תל אביב, שם היא ככל הנראה מתגוררת. ברשות האוכלוסין וההגירה אומרים כי הם "מקווים שחקירתה תסייע לקידום תיק החקירה נגד משפחת ברק פריאל ושאולי אף תביא לסיומו". עוד נמסר כי רק לאחר תום החקירה בנוגע להעסקתה בבית משפחת ברק- פריאל, יערכו ברשות בירור בנוגע למעמדה בארץ.

ניסיונות האיתור של עוזרת הבית של משפחת ברק החלו לאחר שברשות ההגירה התקבל מידע חדש בעניינה. דוברת רשות ההגירה והאוכלוסין, סבין חדד, מסרה אז כי "הרשות תפעל כפי שכתוב במכתבו של היועץ המשפטי לממשלה ובלי שום קשר פעלה ופועלת לאיתורה של העובדת הזרה, מעצם היותה שוהה בלתי חוקית. אם יתעורר הצורך, תזומן גם נילי פריאל להמשך חקירה".

מוקדם יותר דחה היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין את הצעתה של פריאל לשלם קנס כספי בגין העסקת עובדת זרה ללא היתר. במכתב ששיגר עורך הדין רז נזרי, עוזרו של וינשטיין, לפריאל נאמר כי "בהתאם להנחיות לפיהן פועלים גורמי התביעה ברשות ההגירה, הנסיבות מצדיקות הגשת כתב אישום ולא הטלת קנס מנהלי. זאת מאחר שמדובר היה לכאורה בעובדת זרה שהייתה בעלת אשרת עבודה בענף הסיעוד, ואשר הועסקה במשך זמן ממושך יחסית בניהול משק בית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully