וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החמרה בענישה: 30 אלף שקל קנס על העסקת עובד זר

רשות האוכלוסין מקשיחה את מדיניותה ומגדילה משמעותית את הקנסות. אתמול הוחלט להגיש כתב אישום נגד אביבה וינשטיין, רעיית היועץ המשפטי שהעסיקה עובד הודי. "המסר חד-משמעי"

החמרה בענישה בגין העסקת עובד זר שלא כדין: תושבת מרכז הארץ נקנסה בשבוע שעבר ב-30 אלף שקלים בגין העסקת עובד זר במשק בית. מדובר בקנס גבוה במיוחד, הניתן במסגרת הסדר טיעון, כשעד כה נסגרו מרבית התיקים בקנס מנהלי של כ-5,000 שקלים. רק אתמול פורסם כי הוחלט להגיש כתב אישום נגד אביבה וינשטיין, רעיית היועץ המשפטי לממשלה, בגין העסקת עובד זר הודי לצרכי משק בית. בעבר הואשמה בעבירה זו גם נילי פריאל, רעייתו של שר הביטחון אהוד ברק.

על פי גזר הדין שניתן בבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, במסגרת ביקורת שערכו פקחי רשות האוכלוסין וההגירה בשנת 2010, בבית האישה שנקנסה נתפסה עובדת זרה, אזרחית הפיליפינים, שהועסקה בעבודות ניקיון.

וירג'יניה נבארו , העובדת הזרה שהועסקה על ידי נילי פריאל, אשתו של שר הביטחון אהוד ברק בבית הדין לעבודה, יולי 2011. שי אוקנין
וירג'יניה נבארו, העובדת שהועסקה על ידי נילי פריאל/שי אוקנין

על פי החוק, ניתן להעסיק עובד זר למטרות סיעוד, חקלאות או בניין בלבד, וגם זאת לאחר קבלת היתר מתאים. כל העסקת עובד זר למטרות משק בית או טיפול בילדים אינה חוקית – גם אם העובד שוהה בארץ באופן חוקי – למעט במקרים חריגים כשמדובר באדם או ילד חולה או נכה שקיבלו היתר לכך. בנוסף לקנס הכספי המוגדל קבע שופט בית הדין, אורן שגב, כי הנאשמת תחתום על התחייבות בסך 116,800 שקלים, לפיה תתחייב להימנע מביצוע העבירה בה הורשעה למשך 3שלוש שנים.

גזר הדין הנוכחי מבטא כאמור החמרה במדיניות רשות האוכלוסין וההגירה, שעד כה הסתפקה לרוב בהשתת קנסות מנהליים ומיעטה בהגשת כתבי אישום בגין העבירה. אדם שנתפס מעסיק עובד זר בעבודת משק בית נקנס מנהלית בסכומים שנעו בין 10,000-5,000 שקלים לאחר הודאתו בהעסקה שאינה חוקית. היום אומרים ברשות כי יעשו מאמץ להגיש כתבי אישום ואומרים כי "מדובר בהחלטה קשה שבבסיסה מסר חד-משמעי – העסקת עובדים זרים בניגוד לחוק תוביל לכתבי אישום ולענישה. אנו שבים ומבהירים לציבור כי ללא היתר העסקה, לא ניתן להעסיק עובד זר באף תחום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully