וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוטרים תועדו יורים למוות בחסר בית על המדרכה בלוס אנג'לס

בסרטון שתיעד את התקרית נראים השוטרים נקלעים לעימות אלים עם האיש ועם דיירת נוספת במאהל, ובסופו יורים בו 5 פעמים. נשיא איגוד השוטרים: "מתפלל שאיש לא יזנק למסקנות"

צילום: סרטון חובבים שעלה לרשת, עריכה: יאיר דניאל

סרטון שהועלה לפייסבוק תיעד שוטרים מלוס אנג'לס, שירו בגבר חסר-בית במהלך עימות אלים במרכז העיר. על פי דיווח ב"לוס אנג'לס טיימס", האיש, שזוהה רק בכינוי "אפריקה", מת במקום. התקרית אירעה אתמול בצהריים (ראשון) בסמוך למאהל של מחוסרי-דיור בשכונת סקיד רואו, שנודעה לשמצה בשל הזנחה ושיעור פשיעה גבוה. עדי ראייה סיפרו כי "אפריקה", מהגר מקמרון ששהה עשר שנים במוסד המסייע ללוקים בנפשם, עבר להתגורר במקום לפני כמה חודשים. המשטרה טרם אישרה את זהותו של האיש.

דובר המשטרה, בארי מונטגומרי, אמר כי השוטרים הגיעו למקום בעקבות דיווח על שוד. בסרטון נראה "אפריקה" מנסה להכות את השוטרים בעודם נאבקים להשתלט עליו. במהלך העימות, אחד השוטרים מפיל לרצפה את האלה שלו. אישה, המגיחה מכיוון האוהלים, מרימה אותה, ושני שוטרים מזנקים עליה, בזמן ששאר השוטרים ממשיכים להיאבק עם "אפריקה". אחד מהם צועק עליו "עזוב את האקדח", ולאחר מכן נשמעות לפחות חמש יריות.

משטרת לוס אנג'לס אישרה כי נפתחה בדיקה לבדיקת נסיבות הירי, אך אישרה כי בין השוטרים לבין האיש פרץ "עימות בנוגע לאחד מכלי הנשק". דובר נוסף של המשטרה, אנדרו סמית, אמר ל"לוס אנג'לס טיימס" כי השוטרים ניסו להשתלט על האיש בעזרת אקדח הלם חשמלי, אך הוא התנגד בעוצמה. המשטרה עדיין מסרבת לומר אם "אפריקה" ניסה, או אף הצליח, לחטוף את האקדח מאחר השוטרים, ועדיין לא ברור מדוע השוטרים ירו בו למוות.

לקריאה נוספת
השוטר הלבן שירה בנער השחור מפרגוסון: "הוא נראה כמו השטן"
הפגנות אחרי ששוטר זוכה מחניקה שגרמה להרג רוכל שחור
מחאה בניו יורק: מאות שוטרים הפנו את גבם לראש העיר

תיעוד: שוטרים יורים בחסר בית בשכונת סקיד רואו, לוס אנג'לס – 1 במרץ 2015. פייסבוק, צילום מסך
הסרטון נצפה בפייסבוק יותר מ-4 מיליון פעמים/צילום מסך, פייסבוק

אחד מתושבי השכונה, בוקר וושינגטון, אמר כי השוטרים נהגו לבוא למאהל לעתים קרובות כדי לבקש מ"אפריקה" לפרק את האוהל שהקים. על פי חוקי העיירה, מחוסרי דיור יכולים לישון ברחוב, אך חייבים לפנות את האוהל עד שש בבוקר. "האיש הזה נורה בגלל אוהל", אמר וושינגטון ל"לוס אנג'לס טיימס".

נשיא איגוד השוטרים בלוס אנג'לס, סטיב סובורוף, אמר כי "צריך להתפלל שאנשים לא ימהרו לשפוט אף אחד. זה לא הוגן כלפי משפחתו של הקורבן ולא הוגן כלפי השוטרים", אמר.

בשנה שעברה נמתחה ביקורת נוקבת על שוטרים בכמה מדינות בארה"ב, במקרים שבהם נורו למוות מפגינים או מחוסרי דיור, כשהמפורסם שבהם היה הירי במייקל בראון, צעיר שחור ולא-חמוש מפרגוסון שבמיזורי. בקיץ פרצו מהומות אלימות בכל ארה"ב, אחרי שהתיק נגד השוטר הלבן שירה בבראון, דארן ווילסון, בוטל בהחלטת חבר המושבעים.

בחודש דצמבר נרצחו שני שוטרים בניו יורק, ככל הנראה כנקמה על הירי במייקל בראון וכנקמה על מות אריק גארנר, רוכל שמת מחניקת שוטר בניו יורק. איגוד השוטרים האשים את ראש העיר, ביל דה בלאזיו, באחריות לירי, מפני שהביע תמיכה באלפי המפגינים שמחו בעיר נגד ההחלטה שלא לשפוט את השוטר שחנק את גארנר. המחאה נגד דה בלאזיו התעצמה, ומאות שוטרים הפנו לו את גבם בהלוויית עמיתיהם שנרצחו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully