וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש העיר ניו יורק נאם בהלווית השוטר; השוטרים הפנו לו גב

28.12.2014 / 4:10

דה בלאזיו הואשם שגיבה את המפגינים בשבועות שקדמו לאירוע שבו נרצחו שני שוטרים. כשנאומו הוקרן על מסך ענק מחוץ לכנסייה בהלוויית אחד ההרוגים אתמול, מאות שוטרים המחישו את עומק השבר בינו לבין לובשי המדים

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

אלפי שוטרים מרחבי ארצות הברית השתתפו אמש (שבת) בעיר ניו יורק בהלווייתו של רפאל ראמוס, שוטר בן 40 שנרצח ביריות לפני כשבוע יחד עם שותפו, וונג'יאן ליו בן ה-32, כשישבו בניידת סיור ברובע ברוקלין, כנקמה על מות שחורים. המשבר בין שוטרי העיר ניו יורק לראש העיר ביל דה בלאזיו הגיע לשיאו כשמאות שוטרים הפנו את גבם למסך שבו הוצג דה בלאזיו בעת שנאם דברי הספד מחוץ לכנסייה, לאות מחאה.

דה בלאזיו הותקף בשבועות בימים האחרונים עקב הגיבוי שנתן למפגינים נגד המשטרה, שמחו על הריגת אריק גארנר - הרוכל השחור שמת מחניקת שוטר לבן בניו יורק בחודש יולי. על פי פרסומים ברשתות החברתיות, איסמעיל ברינסלי בן ה-28, שירה למוות בשני השוטרים, פעל מרצון לנקום במשטרה בשל הרג גארנר. בחשבון האינסטגרם שלו כתב ברינסלי לפני המעשה: "אני הולך לתת לחזירים כנפיים. הם לקחו אחד משלנו, בואו ניקח שניים משלהם". לצד הסטטוס הופיע האקדח שאיתו ביצע מאוחר יותר את ההרג. מועד הלווייתו של ברינסלי, כמו גם של השוטר השני שנהרג, וונג'יאן ליו, טרם נקבע.

שוטרים מפנים את גבם למסך שבו נראה ראש העיר ניו יורק, ביל דה בלאזיו, נואם, לאחר הלוויית השוטר רפאל ראמוס. AP
מאות שוטרים שהגיעו להלוויה מפנים את גבם למסך שבו הוקרן נאומו של ראש העיר, אתמול בניו יורק/AP

לאחר האירוע הקשה גיבה דה בלאזיו את שוטרי משטרת ניו יורק ואף שיבח על מעצר מפגינים שאיימו על שוטרים. הדבר לא סייע לשקם את משבר האמון הקשה, שבמסגרתו אף הוטס אתמול שעבר מטוס עם הכיתוב "דה בלאזיו, שוטרי ניו יורק הפנו לך את גבם", מעל נהר ההדסון.

רצח שני השוטרים בברוקלין - לקריאה נוספת:
האזהרה המצמררת של רוצח השוטרים מניו יורק
שוטרי ניו יורק נגד ראש העיר: "ידיך מגואלות בדם"
2 שוטרים נורו למוות בניו יורק; הערכה: נקמה על מות שחורים

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
שוטרים נושאים את ארונו של רפאל ראמוס, שוטר מניו יורק שנורה למוות בברוקלין. AP
הלווייתו של השוטר רפאל ראמוס שנרצח, אתמול בניו יורק/AP

לאחר האירוע האשים יושב-ראש איגוד השוטרים הגדול ביותר בניו יורק, פטריק לינץ', את ראש העיר באחריות לירי, ואמר כי "יש דם על ידיהם של רבים - אלה שהסיתו לאלימות במסווה של מחאה בניסיון לשבש את עבודתם של השוטרים". לדבריו, "שובל הדם מתחיל במשרדו של ראש העירייה". שוטרי העיר הפנו את גבם לראשונה לדה בלאזיו במסיבת העיתונאים שערך לאחר האירוע.

הודעת אינסטגרם עם צילום האקדח ששימש את איסמעיל ברינסלי לרצח 2 השוטרים בברוקלין – ניו יורק, דצמבר 2014. אינסטגרם, צילום מסך
"אני הולך לתת לחזירים כנפיים" - הסטטוס והתמונה שפרסם היורה איסמעיל ברינסלי לפני הרצח/צילום מסך, אינסטגרם

בהלוויה אתמול נכח גם סגן נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, שאמר כי "העיר המגוונת הזו יכולה והיא תראה לאומה כיצד ניתן לגשר על כל פער. כשהרוצח ירה בשני השוטרים, הוא כיוון לעבר העיר עצמה".

עם זאת, כאמור, נראה כי משבר האמון בי שוטרי ניו יורק וראש העיר דה בלאזיו רחוק מלהסתיים. "עשינו את המעשה כדי לתמוך באחינו במשטרת ניו יורק", אמר אחד ממאות השוטרים שהגיעו ללוויה ושהפנו את גבם לדה בלאזיו מחוץ לכנסייה.

"אם ראש העיר באמת היה רוצה לעשות את הדבר הנכון, הוא היה נכנס לניידת ומסייר בבדפורד-סטוויוסאנט (השכונה בברוקלין שבה אירע הרצח) ורואה עם מה השוטרים צריכים להתמודד מדי יום", אמר שוטר בגמלאות ממשטרת ניו יורק שהגיע ללוויה.

וונג'יאן ליון ורפאל ראמוס, שני השוטרים שנרצחו בברוקלין - ניו יורק, דצמבר 2014. AP
שני השוטרים שנרצחו בברוקלין: רפאל ראמוס/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully