וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2 שוטרים נורו למוות בניו יורק; הערכה: נקמה על מות שחורים

הצעיר, איסמעיל ברינסלי, כתב כי בכוונתו לרצוח שוטרים כי "לקחו אחד משלנו". מוקדם יותר ירה בחברתו לשעבר. בתום מסע ההרג התאבד. אובמה: "על הציבור להתנער מביטויי האלימות"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

שני שוטרים ממשטרת העיר ניו יורק נרצחו אמש (שבת) בזמן שישבו בניידת ברובע ברוקלין. היורה התאבד לאחר מכן. לפני שהגיע לניו יורק, הוא ירה בחברתו לשעבר בבולטימור. היא שרדה.

ככל הנראה, האיש, איסמעיל ברינסלי, יצא למסע ההרג על רקע מותו של אריק גארנר, גבר שחור חולה אסטמה שנחנק למוות מאחיזת שוטר בחודש יולי בניו יורק, והירי בנער השחור מייקל בראון על ידי שוטר בעיר פרגוסון שבמיזורי. שני השוטרים הלבנים לא הועמדו לדין.

"אני הולך לתת לחזירים כנפיים", כתב ברינסלי, גבר שחור בן 28, בחשבון האינסטגרם שלו לצד תמונה של האקדח ששימש אותו לרצח. "הם לקחו אחד משלנו, בואו ניקח שניים משלהם", כתב, והוסיף תגיות המספידות את גארנר ובראון, לצד התגית "ShootThePolice" (תירו במשטרה). שני השוטרים שנהרגו הם וונג'יאן ליו, בן 32, ורפאל ראמוס, בן 40.

הנשיא ברק אובמה, שיצא לחופשת חג המולד בהוואי, מסר כי הוא "מגנה בחריפות את רצח שני השוטרים, גברים אמיצים שלא ישובו הביתה למשפחותיהם הלילה". הוא קרא לציבור האמריקני להתנער מביטויי אלימות ולמסור תנחומים לקרובי הנרצחים.

וונג'יאן ליון ורפאל ראמוס, שני השוטרים שנרצחו בברוקלין - ניו יורק, דצמבר 2014. AP
השוטרים שנרצחו, וונג'יאן ליו, בן 32, ורפאל ראמוס, בן 40/AP

מפקד משטרת ניו יורק, וויליאם ברטון, אמר במסיבת עיתונאים לצד ראש העיר כי ברינסלי ארב לשוטרים, ומשהיו בטווח ירי פתח לעברם באש באקדחו מטווח אפס. לאחר מכן הוא נמלט לתחנת רכבת סמוכה, בה נמצא ירוי בראשו מנשקו. "למרות שאנחנו עדיין לומדים את הפרטים, ברור לגמרי שזה היה רצח", אמר דה בלאזיו. "השוטרים הללו הוצאו להורג". ברטון הוסיף: "הם נורו ללא שום אזהרה או התגרות מצידם. הם פשוט נרצחו".

המתיחות בברוקלין הגיעה בשבועות האחרונים לשיא, לאחר שחבר מושבעים בניו יורק החליט בתחילת החודש שלא להעמיד לדין שוטר לבן שהיה מעורב בחניקתו למוות של גארנר. להחלטה זו קדמה ההחלטה בחודש שעבר, אז קבע חבר מושבעים במיזורי שלא להעמיד לדין את דארן ווילסון, שהואשם שירה למוות בנער השחור בראון. ההחלטה גרמה לפרוץ מהומות אלימות במוקדים רבים בארצות הברית. מאוחר יותר התפטר ווילסון מתפקידו.

כשנשאל מפקד משטרת ניו יורק על ידי עיתונאים באשר לקשר בין הירי בשוטרים להפגנות בניו יורק על רקע המתח בין השחורים ללבנים, כפי שזה עלה מחשבון האינסטגרם שלו, ענה כי הנושא בחקירה. הוא הוסיף כי ברינסלי ירה ופצע אנושות את זוגתו לשעבר יום קודם לכן במחוז בולטימור שבמרילנד, בטרם עזב לברוקלין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully