וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגינים נדרסו בעצרת לזכר הצעיר השחור מייקל בראון

המכונית התפרצה לקהל צועדים במיניאפוליס. השוטר מפרגוסון: "הייתי יורה גם בנער לבן". מפגינים חסמו את גשר מנהטן בניו יורק ומחו גם בבוסטון, בשיקגו ובלוס אנג'לס

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת, עריכה: גדי וינסטוק

מפגינים שצעדו במינסוטה לזכר הצעיר השחור מייקל בראון נדרסו כאשר מכונית דהרה לתוך הקהל. אישה שנלכדה תחת גלגלי המכונית נפצעה קל ופונתה לבית החולים. בהפגנה, בעיר מיניאפוליס, השתתפו מאות צועדים, שמחו על ההחלטה שלא להעמיד לדין את השוטר הלבן דארן ווילסון, שירה למוות בבראון בן ה-18 בעיר פרגוסון שבמיזורי.

מסרטונים שתיעדו את התקרית ומעדויות שפורסמו בכלי התקשורת המקומיים, עולה כי הנהג הדורס צפר לצועדים שחסמו את דרכו, והתקדם לתוך הקהל עד שדרס את אחת המפגינות ולכד את רגלה תחת המכונית. המפגינים הסתערו על המכונית הדורסת וחבטו בשמשות, והצליחו לחלץ את המפגינה הדרוסה. הנהג הצליח להמשיך בנסיעה ונמלט. הוא הסגיר את עצמו למשטרה לאחר מכן ושוחרר כעבור חקירה.

המהומות הגזעיות בארה"ב || כותרות אחרונות
השוטר שהרג את הנער השחור בפרגוסון: "מצפוני נקי"
"הנער השחור נראה כמו השטן". העדות שגרמה להפלת התיק
כתבת CNN נפגעה מאבן בשידורי חי במהלך סיקור ההפגנות

מהומות בעיר פרגוסון במחאה על הרג הצעיר השחור מייקל בראון – 25 בנובמבר 2014. GettyImages
מפגינים הופכים ניידת בפרגוסון, לפנות בוקר/GettyImages

העיר פרגוסון סוערת מאז פסיקת חבר המושבעים שפורסמה בשעות הלילה של יום שני. ווילסון הרג את בראון בחודש אוגוסט, ואמש נחשף לראשונה ממקום מסתור ואמר בראיון כי מצפונו נקי. לפי עדותו, שהתקבלה בידי המושבעים, ווילסון עצר את בראון אחרי שחשד בו בגניבה ממכולת.

לדבריו, הוא נאלץ לירות בו אחרי שהצעיר חבט בו, חטף את אקדחו, נמלט מהניידת והציב סיכון ממשי לחייו. בשיחה עם ג'ורג' סטפנופולוס מרשת אי-בי-סי, אמר ווילסון כי "לא הוציא להורג" את הצעיר השחור. הוא הביע צער על התקרית, אך הצהיר כי היה פועל שוב בצורה זהה, גם אם בראון היה לבן.

במהלך הלילה המשיכו המפגינים להתפרע ברחובות פרגוסון ולהצית בתי עסק וניידות משטרה. יותר מ-2,000 חיילי המשמר הלאומי של מיזורי נפרשו בעיר וברחבי סנט לואיס בעקבות גלי המחאה המחריפה.

אמש, בשעות הערב, עשרות מפגינים שהתאספו מחוץ לתחנת המשטרה בפרגוסון זעקו "אין צדק, אין שלום!". כמה מהם נעצרו לאחר שסירבו להתפנות מהכביש. כוחות המשטרה נתונים לביקורת על השימוש בגז מדמיע ובאמצעים נוספים לפיזור הפגנות. עד כה נעצרו יותר מ-150 מפגינים.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
מהומות בעיר פרגוסון במחאה על הרג הצעיר השחור מייקל בראון – 25 בנובמבר 2014. GettyImages
יותר מ-2,000 חיילי המשמר הלאומי נפרשו ברחבי סנט לואיס ופרגוסון/GettyImages

ראש העיר פרגוסון: מדוע המשמר הלאומי הגיע רק עכשיו?

הפגנות נוספות התקיימו אמש בערים רבות בארצות הברית, בהן לוס אנג'לס, שיקגו, בוסטון, אטלנטה, וושינגטון הבירה, אוקלנד וניו יורק, שם מאות מפגינים מחו מול בניין העצרת הכללית של האו"ם וצעדו לכיכר טיימס. מפגינים אחרים חסמו זמנית את גשר מנהטן. בקליבלנד, מאות חסמו את התנועה במחאה נפרדת, על הרג ילד בן 12 שאחז אקדח צעצוע ונורה למוות בידי שוטר.

התובע הכללי של ארצות הברית, אריק הולדר, אמר כי הוא "מאוכזב" מההפגנות האלימות בפרגוסון. לדבריו, הוא הורה לגורמי האכיפה לאתר את "הגורמים הפושעים" ולבודד אותם מהמפגינים הבלתי-אלימים. ראש העיר פרגוסון, ג'יימס נולס, מתח ביקורת על היערכות המדינה, ואמר כי המשמר הלאומי לא נפרש מוקדם מספיק "כדי להציל את כל בתי העסק שלנו", לאחר שחלקם הוצתו במהלך ההפגנות.

בתוך כך, הרשויות חוקרות מקרה מוות חדש. גופת צעיר שחור נמצאה אתמול במכונית בפרבר של העיר סנט לואיס – במרחק של קילומטר אחד בלבד מהמקום שבו נורה למוות בראון. הרשויות סיווגו את המקרה כ"חשוד" ולא פירטו מעבר לכך, ולא ברור אם יש לו קשר למהומות שפרצו בשל הזיכוי.

מהומות ברחבי ניו יורק במחאה על הרג הצעיר השחור מייקל בראון – 25 בנובמבר 2014. רויטרס
עצרת לזכר מייקל בראון בניו יורק, אתמול/רויטרס
מהומות בעיר פרגוסון אחרי ההחלטה שלא להעמיד לדין את השוטר שירה בצעיר מייקל בראון – מיזורי, 24 בנובמבר 2014. רויטרס
עשרות בתי עסק הוצתו בפרגוסון ביומיים האחרונים/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully