וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האזהרה המצמררת של רוצח השוטרים מניו יורק

איסמעיל ברינסלי, מוסלמי הלוקה בנפש שהתבטא בקיצוניות נגד המשטרה, נעצר 14 פעמים בעבר. הוא ביקש מהציבור לצפות במסע ההרג. תמונתו ואיכון הטלפון הסלולרי שלו לא סייעו למנוע את הרצח

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

האדם שרצח שני שוטרים מניו יורק התריע מראש על כוונתו לצאת למסע ההרג, ואף ביקש מעדי ראייה "לצפות בו", כך אומרת המשטרה בעיר. איסמעיל ברינסלי, בן 28, החזיק בעבר עשיר בעבירות אלימות והיה לוקה בנפשו.

שני השוטרים, רפאל ראמוס ו-וונג'ין ליו, נורו למוות כשישבו בניידת ברובע ברוקלין. לפני שיצא לניו יורק, ברינסלי פרסם הודעות ברשתות החברתיות ובהן הזהיר שבכוונתו לרצוח שוטרים, נקמה על מותו של אריק גארנר, הרוכל השחור שמת מחניקת שוטר לבן בניו יורק.

ראש מחלק הבילוש במשטרת ניו יורק, רוברט בויז, אמר כי ברינלסי ביקש מעדי ראייה "לצפות במה שעומד לקרות" בשעה שהתקרב לניידת. הוא ירה בשני השוטרים דרך החלון הסגור של הניידת החונה, ונמלט. שני עובדים מחברת חשמל, שעבדו באתר סמוך, דלקו אחריו. הוא ברח בריצה לתחנת רכבת-תחתית סמוכה והתאבד בירייה.

הודעת אינסטגרם עם צילום האקדח ששימש את איסמעיל ברינסלי לרצח 2 השוטרים בברוקלין – ניו יורק, דצמבר 2014. אינסטגרם, צילום מסך
"לקחו 1 משלנו, ניקח 2 משלהם". האקדח ששימש לרצח באינסטגרם של ברינסלי./צילום מסך, אינסטגרם

בויס אמר כי היורה, יליד ברוקלין, התנתק בחודשים האחרונים ממשפחתו. לדבריו, ברינסלי היה מוסלמי אך לא הביע דעות קיצוניות ולא היה קשור לכנופיות. עם זאת, חשבונות האינסטגרם והפייסבוק שלו היו גדושים במסרים קיצוניים שהופנו כלפי הממשל והמשטרה.

כבר בנעוריו הסתבך ברינסלי בקטטות. הוא למד בבית ספר תיכון בניו ג'רזי, אך גורש לבית משפחתו בג'ורג'יה בשל התנהגותו הרעה. אמו סיפרה כי היא חששה שיפגע בה. מאז 2004, נעצר ברינסלי 15 פעמים בג'ורג'יה ו-4 פעמים באוהיו, בעיקר בגין תקיפה ושוד. ביום שבת בבוקר, הוא ירה בחברתו לשעבר במהלך ויכוח בדירתה בבולטימור. היא שרדה. לאחר מכן נסע לניו יורק, ובעזרת אותו אקדח ירה בשוטרים ובעצמו.

המשטרה בבולטימור שיגרה למשטרת ניו יורק פקס, ועליו תצלום פניו של ברינסלי, ואף העבירה את איכון של הטלפון הסלולרי שלו. עם זאת, משטרת ניו יורק לא הספיקה לאתרו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אזכרה לשני השוטרים שנרצחו ברובע ברוקלין – ניו יורק, דצמבר 2014. GettyImages
אזכרה לשוטרים רפאל ראמוס וו-ונג'ין לין בזירת הרצח, אמש בברוקלין/GettyImages

השוטרים האבלים בניו יורק יצאו אמש במתקפה חריפה נגד ראש העיר ביל דה בלאזיו, והאשימו אותו באחריות לרצח, משום שהביעה תמיכה במפגינים שמחו נגד האלימות המשטרתית בחודשים האחרונים.

יושב-ראש איגוד השוטרים הגדול ביותר בניו יורק, פטריק לינץ', אמר כי "יש דם על ידיהם של רבים – אלה שהסיתו לאלימות במסווה של מחאה בניסיון לשבש את עבודתם של השוטרים". לדבריו, "שובל הדם מתחיל במשרדו של ראש העירייה". "כעת נתאבל", אמר לינץ' בנאום שנשא מחוץ לבית החולים שאליו הובאו גופותיהם של שני השוטרים. "אך אחרי ההלוויות", אמר, "נזקוף את הראש - ונדרוש צדק מהאחראים".

אזכרה לשני השוטרים שנרצחו ברובע ברוקלין – ניו יורק, דצמבר 2014. GettyImages
אזכרה לשני השוטרים שנרצחו ברובע ברוקלין – ניו יורק, דצמבר 2014/GettyImages

עוד לפני נאומו החריף של ראש איגוד השוטרים, תקרית נוספת הוסיפה לעימות החריף בין ראש העיר לבין שוטרי ניו יורק. דה בלאזיו הגיע לנאום בבית החולים "וודוהול", שם נקבע מותם של שני השוטרים. כשנכנס למסיבת העיתונאים, עשרות שוטרים, בהם קצינים בכירים, הפנו לו את גבם במכוון. אד מולינס, נשיא איגוד הסמלים במשטרה, הוסיף כי "ידיו של דה בלאזיו מוכתמות בדם בגלל המדיניות והמעשים שלו שאפשרו לטרגדיה הזו להתרחש".

ראש העיר ניו יורק לשעבר, רודי ג'וליאני, תקף אמש בחריפות את הנשיא אובמה ואמר כי הוא נושא בחלק מהאחריות לרצח השוטרים בעיר, משום שתמך בהפגנות נגד אלימות המשטרה ברחבי ארה"ב. "חזינו בארבעה חודשים של תעמולה ושנאה נגד המשטרה, שראשיתה בנשיא", אמר ג'וליאני לרשת פוקס ניוז.

ראש העיר ניו יורק ביל דה בלאזיו ומפכ"ל המשטרה ביל בראטון – 21 בדצמבר 2014. AP
ראש העיר דה בלאזיו, שלשום בבית החולים בברוקלין/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully