וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסחף באירופה נמשך: הפרלמנט באיטליה הכיר במדינה פלסטינית

27.2.2015 / 22:01

הבית התחתון אישר את הצעת מפלגת השלטון של ראש הממשלה מתאו רנצי, אך מדובר בצעד סמלי בלבד. בכך מצטרפת איטליה למדינות נוספות ביבשת שכבר נקטו צעד דומה, ובהן צרפת, בריטניה וספרד

מתיאו רנצי, ראש ממשלת איטליה. Franco Origlia, GettyImages
300 חברי פרלמנט תמכו בהצעה. ראש ממשלת איטליה מתיאו רנצי/GettyImages, Franco Origlia

הבית התחתון של איטליה אישר היום (שישי) הצעת חוק לא-מחייבת שנועדה לעודד את הממשלה להכיר במדינה פלסטינית. בכך מצטרפת איטליה למדינות נוספות באירופה, ובהן צרפת, בריטניה וספרד, שבהן העבירו הפרלמנטים הצעות חוק דומות בשנה שעברה. שוודיה הלכה צעד רחוק עוד יותר, כאשר הכירה רשמית במדינה פלסטינית, ורק לאחרונה הגיע יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן למדינה לביקור רשמי.

הבית התחתון אישר את ההצעה, שהועלתה על ידי מפלגתו של ראש הממשלה מתאו רנצי, ברוב של 300 תומכים לעומת 45 מתנגדים. עם זאת, להצעה אין השפעה ממשית על עמדתה של הממשלה ברומא, התומכת במשא ומתן בין ישראל לפלסטינים ובפתרון שתי המדינות.

היחס בקרב מדינות האיחוד האירופי כלפי ישראל הפך לביקורתי בשנה האחרונה - מאז קרסו השיחות בתיווך אמריקני בין ירושלים לרמאללה בחודש אפריל שעבר, המשיכה ישראל עם הבניה בהתנחלויות. בעקבות זאת, פנו הפלסטינים בסוף השנה שעברה למועצת הביטחון של האו"ם, כדי שזאת תחייב את ישראל לסגת מהשטחים בתוך שנתיים, אולם ההצעה לא התקבלה. לאחר מכן חתמה הרשות הפלסטינית על כמה אמנות בינלאומית, ובהן אמנת רומא, והצטרפה לבית הדין הבינלאומי בהאג. בתגובה, הקפיאה ישראל את העברת כספי המסים שהיא גובה עבור הרשות.

לקריאה נוספת בנושא
חשיפה: אבו מאזן דחה הצעה בינלאומית להשתלט על עזה
פרשנות: מי בישראל מנסה להצית אינתיפאדה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully