וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסחף האירופי נמשך: ספרד הכירה במדינה פלסטינית

19.11.2014 / 0:18

אחרי שוודיה, בריטניה ואירלנד, הבית התחתון של ספרד אימץ החלטה סמלית, שרוככה על ידי מפלגת השלטון. ההצעה קוראת להכיר במדינה פלסטינית בתום הסכם שיושג בין הצדדים ולא במצב הנוכחי

ראש ממשלת ספרד מריאנו ראחוי. רויטרס
מפלגתו ריככה את ההצעה. ראש ממשלת ספרד מריאנו ראחוי/רויטרס

הפרלמנט של ספרד אישר אמש (שלישי) את ההצעה הקוראת להכיר במדינה פלסטינית. עם זאת, ההצעה המקורית של מפלגת האופוזיציה הסוציאליסטית רוככה על ידי מפלגת השלטון ומדובר בהצעה סמלית בלבד. ההחלטה מתנה את ההכרה בהסכם שלום שיושג בין ישראל לפלסטינים. בכך מצטרפת ספרד לבריטניה ולאירלנד, שבתי הנבחרים שלהן העבירו בחודש שעבר החלטות דומות, ולממשלת שוודיה, שהכירה רשמית במדינה פלסטינית, מה שגרם להחזרת השגריר לירושלים.

ההחלטה המקורית קראה לממשלה במדריד להכיר במדינה פלסטינית עצמאית ללא דיחוי, אולם מפלגת השלטון, שלה יש רוב מוחלט בבית התחתון של הפרלמנט, הציעה תיקונים להחלטה כמה שעות לפני ההצבעה. "הפרלמנט הספרדי קורא לממשלה לעודד את ההכרה במדינה פלסטינית, שתבוא לאחר הסכם בין הצדדים שיבטיח שלום וביטחון עבור הישראלים והפלסטיניים", נכתב בהצעת החוק.

עוד על הסחף האירופי
שגריר שוודיה מבהיר: "ההכרה בפלסטין אינה אנטי-ישראלית"
זעם בהתנחלויות על החרם השוודי: "האנטישמים החדשים"
שוודיה כשלה בגיוס תמיכה: השכנות מסרבות להכיר בפלסטין

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, ושר החוץ שלו, ריאד אל-מאליכי, במהלך ביקורם בקהיר, במסגרת כינוס שרי החוץ של הליגה הערבית, 07 בספטמבר 2014. רויטרס
התמיכה הבינלאומית נמשכת. יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן/רויטרס

ההחלטה מצטרפת לגל ההכרה במדינה הפלסטינית במדינות האיחוד האירופי, ומעניקה רוח גבית למאמצים הדיפלומטיים של הרשות הפלסטינית - באמצע החדש שעבר עברה הצעת חוק דומה בבית הנבחרים באירלנד. ההחלטה, שעברה פה אחד ללא הצבעה, נושאת משמעות סמלית בלבד אף היא ואינה צפויה לגרור שינוי במדיניות של דבלין כלפי ישראל. לשון הצעת החוק קראה "לממשלה להכיר באופן רשמי בפלסטין, ולעשות כל שניתן על מנת להבטיח פתרון בר קיימא של שתי מדינות לסכסוך הישראלי-פלסטיני, כך שאזרחי שתי המדינות יוכלו לחיות בשלום ובביטחון".

כעשרה ימים קודם לכן הצביעו חברי הפרלמנט הבריטי בבית הנבחרים בעד הכרה בפלסטין כמדינה עצמאית. 274 חברי פרלמנט הצביעו בעד ההצעה בעוד 12 הצביעו נגד. ראש הממשלה דיוויד קמרון נמנע. דוברו של קמרון הדגיש כי ההצבעה לא תשפיע על מדיניותה של לונדון.

(עדכון ראשון: 22:28)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully