וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם בהתנחלויות על החרם השוודי: "האנטישמים החדשים"

3.11.2014 / 2:03

גורמים בכירים ביש"ע תקפו את החרם שהטילו ארבע קרנות פנסיה גדולות שקשורות לממשלה השוודית על חברות ישראליות הפועלות בשטחים. "זה מגוחך. פרצופה של שוודיה מתגלה כעת במלוא כיעורו"

צילום: רויטרס, עריכה: קשת סידי

(שוודיה הכירה בפלסטין, חמישי האחרון)

גורמים בכירים במועצת יש"ע, ראשי מועצות אזוריות ביהודה ושומרון ופוליטיקאים מהימין הביעו אמש (ראשון) זעם רב בעקבות החרם שהטילו ארבע קרנות פנסיה גדולות שקשורות לממשלה בשוודיה על חברות ישראליות וזרות הפועלות בשטחים, בגין מה שהם מכנים "הפרת זכויות אדם" - כפי שפורסם בוואלה! חדשות. לדברי ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, "פרצופה של שוודיה מתגלה כעת במלוא כיעורו. ההתיישבות ביהודה ושומרון, בירושלים, בבקעה וברמת הגולן תמשיך לפרוח עם וללא תמיכתה של שבדיה. מעציב לראות שאלפי הרוגים בשל זוועות דאעש ומאות אלפי הרוגים בשל מדיניות אסד לא מזיזות לממשלת שוודיה אלא רק בנייה של יהודים במדינה היהודית. מי שיש לו מינימום גאווה לאומית יחרים מוצרים המיוצרים בשוודיה כמענה למהלך ההזוי הזה".

סמנכ"ל מועצת יש"ע, יגאל דילמוני, אמר כי הוא "קורא למשרד הפנים לאסור כל כניסת פעילי שמאל וארגונים פרו-פלסטיניים משוודיה לישראל. הם מסיתים נגדנו מארצם, ואסור לתת להם את היכולת לעשות זאת גם מהארץ. ההכרזות על החרמת ישראל, בגלל כביכול פגיעה בזכויות אדם, נראות מגוחכות בעיקר לאור ההתעלמות של שוודיה מרצח ההמונים שמתבצע בסוריה, באפריקה, באיראן ובעוד ארצות. אלו פניהם של האנטישמים החדשים - התעלמות מפשעי האיסלאם והטלת האשמה בישראלים. להם אסור לתת להיכנס לישראל".

עוד בנושא:
שוודיה הכירה רשמית בפלסטין; אבו מאזן: "החלטה אמיצה"
אחרי ההכרה בפלסטין: ליברמן הורה להחזיר את השגריר משוודיה
שרת החוץ השוודית: "אשמח לשלוח לליברמן חבילה של איקאה"

ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה בהנחת אבן הפינה לבית המדרש "משכן אהוד" באיתמר לזכר משפחת פוגל שנרצחה בביתם בישוב, אפריל 2011. אורי לנץ
"מהלך הזוי". גרשון מסיקה/אורי לנץ

דיפלומטים ישראלים בכירים ששוחחו עם וואלה! חדשות טענו כי שוודיה, בה הממשלה הכירה בשבוע שעבר רשמית במדינת פלסטין, היא אחת המדינות המובילות באירופה בכל הנוגע להחלטות חרם על חברות ישראליות. כך למשל, קרן הפנסיה של עובדי המגזר הממשלתי בשוודיה פירסמה באתר האינטרנט שלה רשימה של 16 חברות מרחבי העולם שאותן היא מחרימה בשל הפרת זכויות אדם – כאשר לא פחות מתשע מן החברות ברשימה הן ישראליות.

שתי קרנות פנסיה גדולות אחרות בשוודיה, קרנות AP1 ו-AP4 – הפעילו לחץ על חברות זרות לבטל פרויקטים מעבר לקו הירוק בירושלים, בדגש על חברת "ואוליה", שהייתה מעורבת בפרויקט הרכבת הקלה בעיר, וחברת "אלסטום" הצרפתית שבנתה את הקרונות עבור הרכבת. קרן פנסיה נוספת ששייכת למשרד האוצר במדינה, AP7, הודיעה גם היא לאחרונה כי בכוונתה להחרים שתי חברות בינלאומיות בשל פעילותן בישראל ובשטחים.

"שוודיה משכתבת את ההיסטוריה"

"רצונה של שוודיה להחרים את ישראל בכל הזדמנות היא דוגמא לאנטישמיות חדשה ולשנאה העזה שאיננה תלויה בדבר"

ראש המועצה האזורית הר חברון, יוחאי דמארי, אמר כי "מצער כיצד שוודיה מעדיפה לשכתב את ההיסטוריה ולהתעלם מהמציאות. רצונה של שוודיה להחרים את ישראל בכל הזדמנות היא דוגמא לאנטישמיות חדשה ולשנאה העזה שאיננה תלויה בדבר".

לדבריו, התגובה הראויה למהלך זה הוא חרם נגדי. "אני קורא לכל הציבור שמדינת ישראל וכבוד ישראל חשובים לו להחרים מוצרים של שוודיה – מ'איקאה' ועד ל'וולוו'. אסור לנו להשפיל את ראשנו למול האנטישמים החדשים".

שרת החוץ של שבדיה מרגוט וולסטרום. AP
שרת החוץ של שוודיה, מרגוט וולסרום/AP

דני דיין, ששימש בעבר יו"ר מועצת יש"ע טען בתגובה לפרסום אודות ההחלטות של המוסדות הפיננסיים השבדיים, כי "יהודה ושומרון נבנתה ללא השקעות שוודיות ותמשיך לפרוח גם ללא השקעות שוודיות. למרות ההכרה המתוקשרת של ממשלת שוודיה במדינה פלסטינית, כשאני מסתכל דרך חלון ביתי במעלה שומרון אני לא רואה שום מדינה חוץ ממדינת ישראל".

ראש המועצה המקומית אפרת, עודד רביבי, אמר כי "לצערנו, גם שוודיה העדיפה להתחנף לאלפי המהגרים הפלסטינים ולאיסלאם הקיצוני על חשבונה של ישראל. בשנים הקרובות יבינו אזרחי שבדיה שאת מחיר החנופה הם הראשונים שישלמו כשיתעוררו למציאות שבה גם שוודיה תהיה יעד לתביעות טריטוריאליות ולטרור איסלאמי".

"החרם האירופי לא משפיע על התעשיינים בישראל"

כמו כן, משדולת ארץ ישראל בכנסת, בראשות חברי הכנסת יריב לוין (הליכוד) ואורית סטרוק (הבית היהודי), נמסר כי "מה שמנחה את אירופה אלו לא ערכי הצדק והיושר, אלא האיסלאמיזציה המהירה של היבשת. לעומת זאת, מה שמנחה את ההתיישבות ביהודה ושומרון אלו ערכי הציונות שאינם נרתעים מחרם זה או אחר".

לצד התגובות הנזעמות, מדגישים עוד מנהיגי ההתיישבות ביהודה ושומרון כי למרות החרמות, התעשייה מעבר לקו הירוק נמצאת במגמת התפתחות מתמשכת. בהקשר זה הם מציינים כי רק בשבוע שעבר הניח שר הכלכלה, נפתלי בנט, אבן פינה לשני אזורי תעשיה חדשים ביישובים ריחן ושקד בצפון השומרון. לטענת גורמים במועצה האזורית שומרון, בשנה האחרונה ישנו ביקוש גדול של מפעלים לעבור לאזור התעשייה שחק, הסמוך לשקד. אולם, מכיוון שלא ניתן להרחיב את שטחו של אזור התעשייה, הוחלט להקים את אזורי התעשייה החדשים. לפי אנשי המועצה, זהו סימן מובהק לכך שהחרם מצד גופים אירופיים לא משפיע על התעשיינים בישראל.

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully