וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל פרשות המין במשטרה - הימ"מ נותרה ללא מפקד

שורה של פרישות הביאו לקידומו של מפקד יחידת העילית, תנ"צ שלומי מיכאל, לתפקיד מפקד מחוז ש"י. כעת, בשל הבחירות ודחיית מינוי מפכ"ל חדש, מסתמן כי החלפתו תארך חודשים. תנ"צ גילה גזיאל קיבלה דרגת ניצב

צילום: באדיבות ערוץ 10, עריכה: יאיר דניאל

במשרד לביטחון הפנים בירושלים העניק היום (ראשון) מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו דרגות ומינויים לכמה קציני משטרה. בין היתר, הועלה מפקד היחידה המשטרתית המיוחדת (ימ"מ), תת-ניצב שלומי מיכאל, לדרגת ניצב ומונה למפקד מחוז ש"י החדש, במקום ניצב קובי כהן, שפרש משורות המשטרה לאחר שנחשפו חשדות נגדו בגין קיום יחסים אסורים עם פקודה.

אף שהמינויים החדשים אושרו במהלך תקופת בחירות, מסתמן כי אין כוונה במשטרה למנות מחליף למפקד הימ"מ, ויחידת העילית צפויה להיוותר ללא מפקד עד למינוי מחליף קבוע למיכאל לאחר שיתקיימו הבחירות, ימונה שר לביטחון הפנים והמפכ"ל החדש ייכנס לתפקידו. ההערכה היא שתהליך זה יארך כמה חודשים לפחות, ובינתיים יפקד בפועל סגנו של מיכאל, ניצב-משנה נ'.

טלטלה בצמרת המשטרה - כל הכותרות:
קצין המשטרה החשוד שסחט והטריד אישה - ראש מחלקת התנועה
עלה התאנה של דנינו: הקצינות נשלחות לקו האש
בשל החשד להטרדה מינית: מפקד ימ"ר חוף פוטר מהמשטרה

ניצב שלומי מיכאל, ממונה למפקד מחוז שי פברואר 2015. חטיבת דובר המשטרה
ההערכה היא שהחלפתו תארך כמה חודשים. מפקד ימ"מ היוצא, שלומי מיכאל/חטיבת דובר המשטרה

לפי גורמים המעורים בתהליך קבלת ההחלטות, העיכוב במינוי מפקד קבוע ליחידה האמונה על לוחמה בטרור נובע מהרצון לאפשר למפכ"ל החדש למנות את האדם המועדף עליו לתפקיד. תחילה היה זה המצב גם במקרה של מחוז ש"י ואגף התנועה, אך לאחר גל של פרישות ופיטורים בשל פרשות שבהן נקשרו שמותיהם של ניצבים, לבסוף הוחלט שלא ניתן להותיר את התפקידים מיותמים זמן כה רב. גורמים במשטרה טוענים כי נ' יכול למלא את התפקיד בצורה מצוינת, שכן מדובר במפקד שמכיר את היחידה היטב.

"הבאת את הימ"מ להישגים רבים מאוד", אמר השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', למיכאל בטקס המינויים שהתקיים במשרד לביטחון הפנים בירושלים. "אני מקבל מכל חבריי מחמאות, מדברים עליך בצורה מכובדת". אהרונוביץ' הוסיף כי מפקד מחוז ש"י החדש נכנס לתפקיד בתקופה לא פשוטה. "פעם קראו לך ש', היום זה שלומי. אתה נכנס לתפקיד מורכב מאוד, ואין לי ספק שתצליח", סיכם השר.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
גילה גזיאל הועלתה לדרגת ניצבת, פברואר 2015. נועם מושקוביץ
החמישית מקום המדינה. ניצבת גילה גזיאל/נועם מושקוביץ

נוסף על מפקד מחוז ש"י החדש, דרגת ניצב הוענקה היום לתת-ניצב גילה גזיאל, והיא מונתה לתפקיד ראש אגף משאבי אנוש. גזיאל, ששירתה עד כה כסגנית אגף משאבי אנוש, היא האישה החמישית המכהנת בדרגת ניצב מקום המדינה. היא תחליף בתפקיד החדש את ניצב ירון בארי, שמונה לראש אגף התנועה.

"ניצבת גילה, אני חושב שהגיע הזמן והגיעה השעה בזכות ניסיונך, כישורייך, יכולותייך ובעיקר האנושיות", אמר מפכ"ל המשטרה, יוחנן דנינו, בטקס. "הוכחת את יכולותייך, את ראויה", הוסיף דנינו ואיחל לה הצלחה בתפקיד החדש. אהרונוביץ' הוסיף כי הוא מכיר את גזיאל שנים רבות. "הגיע הזמן שתהיה גם ניצבת במשטרה. חשוב מאוד שתהיה ניצבת בסגל הפיקוד הכללי, ולא אחת, יותר. גילה נכנסת לאגף משאבי אנוש, ואני באופן אישי מאוד שמח", אמר אהרונוביץ'.

השר יצחק אהרונוביץ' והמפכ"ל יוחנן דנינו בטקס מינוי הניצבים במשרד לביטחון פנים, פברואר 2015. נועם מושקוביץ
הממונים החדשים: בארי/נועם מושקוביץ

תפקיד שנותר זמן רב ללא מפקד ואויש היום הוא זה של ראש אגף התנועה, שאליו מונה ניצב ירון בארי. בארי מחליף בתפקיד את ניצב משה אדרי, שעבר לפקד על מחוז ירושלים עוד בנובמבר 2014 לאחר שהמפקד הקודם, יוסי פריינטי, פרש מהמשטרה. "הארגון הזה זכה בך כראש אגף משאבי אנוש", אמר המפכ"ל דנינו בטקס. "כעת, לאחר המהפכה באגף משאבי אנוש, אין לי ספק שתצליח במהפכה במאבק בתאונות הדרכים. אני מודה לך שהסכמת לקבל את התפקיד". השר אהרונוביץ' הוסיף על דבריו ואמר: "הייתה לנו התלבטות, היום אין התלבטות. אגף התנועה מחכה, אין לי ספק שתביא את האגף הזה להישגים מבצעים".

נוסף על כך, מפקד מחוז תל אביב, ניצב בנצי סאו, מונה לממלא מקום סגן המפכ"ל. זאת לאחר שהסמפכ"ל הקודם, ניסים מור, פוטר מתפקידו בשל חשד שהטריד מינית שוטרות. בטקס אמר השר אהרונוביץ' כ מדוב באחד האנשים הטובים בארגון. "כולם מכירים אותו. יש לו ידע רב, ערכיות. היום הוא מפקד על מחוז תל אביב ונוסף על כך ישמש ממלא מקום. תסייע למפכ"ל כסמפכ"ל", אמר השר לניצב סאו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully