וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלה התאנה של דנינו: הקצינות נשלחות לקו האש

19.2.2015 / 7:30

בשל ההטרדות המיניות בצמרת המשטרה, בארגון מבקשים להבליט את שילוב הנשים בצמרת כדי להדוף את הביקורת הקשה. גורם במשטרה: "זה פופוליזם, המפכ"ל הוציא מהבוידעם תכנית לקדם נשים"

תת ניצב גילה גזיאל סגנית ראש אגף משאבי אנוש במשטרה, תת ניצב יעל אידלמה יועצת המפכ"ל לענייני נשים ותת ניצב לאה באומהקר ראש חטיבת התביעות במשטרה. חטיבת דובר המשטרה
"המלאכיות של דנינו" בדיון של הוועדה לקידום מעמד האישה, השבוע/חטיבת דובר המשטרה

הוועדה לקידום מעמד האישה בכנסת, כינסה דיון ביום שני האחרון בניסיון לדרוש מהמשטרה מתן מענה על שורת ההטרדות המיניות שפשטו בצמרת המשטרה והזמינה אליו את מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, ואת ראש אגף משאבי אנוש, ירון בארי. עם זאת, לא בארי ולא דנינו הגיעו לכנס. סגנית ראש אגף משאבי אנוש, תת-ניצב גילה גזיאל אשר צפויה להפוך לניצבת, יועצת המפכ"ל לענייני נשים, תת-ניצב יעל אידלמן, ראש חטיבת התביעות במשטרה ותת-ניצב לילי באומהקר.

לאחר שורת האירועים החמורים בצמרת המשטרה והקמפיין שהמשטרה מקדמת בשבועות האחרונים, יש להסיק כי הסיבה להגעתן של הקצינות הבכירות, מלוות בנשים מהמשטרה בלבד, היא חלק מניסיון להציב נשים בקדמת הבמה. נוסף לייצוג הנשי בוועדה, המשטרה הציגה השבוע את מתחם האימונים החדש לכלבנים באמצעות תמונות של שוטרות בלבד. גם בריאיונות טלוויזיוניים, מתייצבות בעיקר אותן תת-ניצבות שהגיעו גם לדיון בוועדה. כך, בשבועות האחרונים הן הפכו ל"מלאכיות של דנינו" – שפועל על מנת להציג את המשטרה כגוף המשתף ומקדם נשים.

טלטלה בצמרת המשטרה: סיקור מיוחד בוואלה חדשות
לאור החשד להטרדה מינית: מפקד ימ"ר חוף פוטר מהמשטרה
מפקד הימ"מ שנחשד באי-דיווח של הטרדה מינית: "פעלתי כנדרש"
שוטרת שהתלוננה על קצין בכיר: "אני מתמודדת לבד במערכה"

כלבניות שוטרות במתחם האימונים החדש לכלבנים של משטרת. חטיבת דובר המשטרה
שוטרת במתחם הכלבנים החדש של המשטרה/חטיבת דובר המשטרה

"אנחנו לא נמנה ניצבת בגלל שהיא אישה", אמר דנינו כשניסה להסביר את החלטתו לקדם את תנ"צ גזיאל לדרגת ניצבת. "אנחנו נראה ניצבות רבות ואני משוכנע שתהיה גם מפכ"לית במשטרת ישראל". אולי דנינו באמת חושב כך, אולם הנסיבות והעיתוי מצביעים על מגמה אחרת. אותו ניסיון להציג את המשטרה כגוף מקדם נשים, אינו מתיישב עם האמירה אודות הסטנדרטים התעסוקתיים. "אין היום במשטרה אישה אחת שמגיעה מהשטח", הסביר גורם בכיר במשטרה. "גילה גזיאל היא שוטרת שעשתה את כל התפקידים שלה במטה". הבכיר התייחס גם לאידלמן וציין שהיא מבריקה, אך עורכת דין. "אף אחת מהן לא יכולה באמת להיות מפקדת מחוז, מכיוון שלא הייתה מפקדת בשטח", אמר.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

"אי אפשר למנות אישה על עצם היותה אישה"

רבים במשטרה נוטים להסכים עם אמירותיו של הגורם. עיתוי מינויה של גזיאל מצביע, לטענת רבים בארגון, על פופוליזם. "מיד כשהתפוצצו הפרשות, הוציא המפכ"ל מהבוידעם את התכנית לקדם את גזיאל לתפקיד. וזה היה יום אחרי שראש הממשלה אמר שהוא יפעל למנות מפכ"לית. אם זה לא פופוליזם, אני לא יודע מה כן", הוסיף הבכיר.

"לצערי, בחרתי בתפקיד עורפי ולא המשכתי לתפקידי שטח בגלל אילוצים משפחתיים", אמרה גזיאל במהלך הדיון בוועדה, בתשובה לשאלה מדוע במשטרה לא מקודמות נשים לתפקידי שטח. אחת המשתתפות, אמרה לה: "אני מקווה שאת תהיי המפכ"לית הבאה של המשטרה". בתגובה, קטע אותה ח"כ מיקי לוי מיש עתיד, שהיה בעבר מפקד מחוז, וצעק: "זה כל כך פופוליסטי. אי אפשר למנות אישה על עצם היותה אישה. יש קריטריונים".

לוחמות משמר הגבול הצטרפו לאחת הפלוגות המסוכנות ביותר ביהודה ושומרון, מג"ב אבו דיס. משטרת ישראל,
נשות השטח של המשטרה, לוחמות ביחידה מיוחדת של מג"ב/משטרת ישראל

במהלך הדיון הסבירו אנשי הוועדה כי אין זה אתי שקצינים בכירים מגיעים לחבריהם החשודים בעבירות מין ומנסים לנחם אותם. גם גזיאל עצמה נתפסה בעדשת מצלמת וואלה חדשות מגיעה לביתו של סגן המפכ"ל המודח, ניצב ניסים מור. "מעניין מה היה קורה אם זה היה גבר שהיה מגיע לביתו של ניסים מור", אמר גורם במשטרה. "ניצב ברונו שטיין שילם בתפקידו לאחר שהגיע למסיבה של חשוד בפלילים. יכול להיות שהיא הגיעה במסגרת עבודתה, ואז זה בסדר, אבל אם לא, יש פה משהו פסול. אבל בגלל שהיא אישה ובגלל שזה הסמפכ"ל, זה החליק".

בשל המחסור בצמרת בנשות שטח ובשל האווירה הקשה שנוצרה בארגון, במשטרה כבר סימנו את מפקדת מרחב נתב"ג, ניצב-משנה סיגל בר צבי, כמועמדת בעלת הסיכוי הטוב ביותר לתפוס את כס המפכ"לות. בר צבי היא הקצינה היחידה במשטרה בדרגת ניצב-משנה שמחזיקה ברקורד פיקוד מהשטח ולא בתפקידי מטה. היא כבר הספיקה לשבור שורה ארוכה של שיאים במשטרה, כשהייתה למפקדת תחנה ראשונה ועם כניסתה לתפקיד מפקדת על שדה התעופה הבינלאומי, הפכה גם למפקדת מרחב ראשונה. במשטרה כבר מעריכים כי בסבב תתי-ניצבים הבא היא תקבל את הדרגה. יתרה מכך, במשטרה בטוחים כי בר צבי תיכנס להליך מזורז לקראת הפיכתה למפקדת מחוז ראשונה ובעוד שמונה שנים, כאשר תעלה בזריזות בדרגות, תהפוך למפכ"לית הראשונה בתולדות מדינת ישראל.

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully