וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוטרת שהתלוננה על קצין בכיר: "אני מתמודדת לבד במערכה"

16.2.2015 / 15:19

בדיון מיוחד בוועדה לקידום מעמד האישה בכנסת חשפה המתלוננת נגד מפקד מרחב מוריה נצ"מ קובי דוידיאן שבמשך שנה רצופה הוטרדה על ידו. "החזקתי את עצמי, חיכיתי, נשכתי שפתיים"

ניצב משנה קובי דוידיאן החשוד שהטריד מינית פקודות שלו.. באדיבות חדשות ערוץ 2,
המתלוננת חווה איומים על חייה. ניצב-משנה דוידיאן/באדיבות חדשות ערוץ 2

ההטרדות המיניות במשטרה – מבט מבפנים: בדיון מיוחד של הוועדה לקידום מעמד האישה בכנסת חשפה היום (שני) השוטרת שלפי החשד סבלה מהטרדה מינית מצדו של מפקד מרחב מוריה, ניצב-משנה קובי דוידיאן, כיצד הדבר התאפשר. היא העזה וסיפרה כי גם כעת היא חווה איומים על כך שהוציאה את המקרה החוצה. גם במהלך הדיון היא קיבלה מסרונים מהמפקדים שלה שהביעו את זעמם על הופעתה לדיון.

"הסיפור שלי היה לפני תשע שנים. הקצין (דוידיאן, י"א) שהייתי כפופה לו במשך שנתיים, הטריד אותי לאורך שנה שלמה", סיפרה השוטרת שלא ניתן כעת לחשוף את זהותה. "לא הייתה לי את המודעות הזו", המשיכה בהתייחסה למשך הזמן הארוך שבמהלכו לא התלוננה. לדבריה, לפני כשמונה חודשים קראו לה אנשי המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בעקבות עדויות אחרות מנשים על ההטרדות המיניות לכאורה.

טלטלה במשטרה || סיקור מיוחד
בשל ריבוי פרשות המין במשטרה: היוזמה המפתיעה של מח"ש
"הניצב הכניס ידו לכיס בישבני": דותן עומת עם עדות נגדו
אחרי גל הפרישות: מינויים חדשים בצמרת המשטרה

"אמרתי את כל האמת. הסכמתי לכל ההליך - אם זה עימות איתו, אם זה בדיקת פוליגרף", סיפרה. למרות זאת, לפני שבועיים פורסם בוואלה כי נצ"מ דוידיאן ממשיך לשרת בתפקידו כאילו דבר לא קרה. גורמים במשרד המשפטים הביעו תמיהה כיצד במחלקת המשמעת של המשטרה לא החליטו לנקוט נגדו הליך כלשהו, כמו למשל הוצאה לחופשה, עד לבירור כל החשדות נגדו.

"המשטרה מתנערת ממני לחלוטין"

"עד היום אני לא יודעת מה קורה עם התיק", אמרה השוטרת לחברי הוועדה של הכנסת, והוסיפה על מצבה הקשה: "מתנערים ממני לחלוטין (במשטרה). הקצין עדיין בתפקיד ומפזרים שמועות שהתיק נסגר. נאלצתי לעזוב את התפקיד שלי בגלל שהוא בא לפקד על המרחב שאני בו. ביקשתי להתראיין, ופשוט לא נותנים לי. פניתי לדובר המחוז ולא קיבלתי אישור להתראיין. אני מתמודדת לבד במערכה הזו".

סגנית ראש אגף משאבי אנוש במשטרה תת-ניצב גילה גזיאל, ינואר 2015. חטיבת דובר המשטרה
"הנושא יטופל מחר". תת ניצב גילה גזיאל/חטיבת דובר המשטרה

עוד הוסיפה השוטרת המתלוננת: "כל תשע השנים האלו לא אמרתי מילה לאף אחד בגלל שהייתי בתפקיד צמוד אליו. אמרו שיש רומן בינינו וזה מאוד הפריע לי. החזקתי את עצמי, חיכיתי, נשכתי שפתיים. לא חשבתי על העתיד. הוא התקדם לצערי, קיבל דרגות וביום שהוא קיבל את המינוי חשכו עיניי. אני אוהבת את העבודה שלי, אבל אני רוצה שיהיה צדק. אין צדק במקרה שלי".

תת ניצב גילה גזיאל, סגנית ראש אגף משאבי אנוש במשטרה והמיועדת לקידום לדרגת ניצב, שנכחה בדיון, התייחסה לדברים. היא עדכנה שתיפגש מחר עם השוטרת המתלוננת והתייחסה לכל הפרשות האחרונות בארגון. "התהליך מאוד ארוך", אמרה. "לא בלחיצת כפתור אנחנו נבקש להגיע למקום אחר. יש פה בעיה שמטופלת במלוא החומרה. התחושה היא מאוד קשה, לא משהו שאנו יכולים להיות גאים בו. המתלוננות מוגנות במאת האחוזים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully